Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: boomerang - 01.11.2021, 17:51:20
-
On mietintämyssy päässä. Olen ajellut nyt 100tkm otsikon autolla. Vaihdettu on: etupyörien laakerit, etujarrusatulat, takaa ne jousituksen kumipuslat, termostaatti, ilmastoinnin kompura, laturi kahteenkin kertaan, jakohihna+vesipumppu 200tkm kohdalla, apulaitehihnat ja kiristin 280tkm, pari ballastia etuvaloihin. Olisiko arvauksia/kokemuksia, mikä laukeaa seuraavaksi. Tällä hetkellä toimii kuin kello. Manuaalivaihteistolla on, ja 70% on matka-ajoa. Niin paljon on päässyt uusimaan osia, että mielellään vähän aikaa ajelisi vielä...
-
Ajoa vaan. Jos itse etsisin v70:stä niin ostaisin juuri tuollaisen 300tkm ajetun josta on huollettu jo paljon kuluvia osia. Vaihdat 100tkm vähemmän ajettuun niin samat asiat tulee eteen.
-
Yhdyn äskeiseen puhujaan. Volvo kannattaa tosiaan ostaa yli 200.000 km ajettuna. Silloin siihen on kertaalleen vaihdettu melkein kaikki liikkuvat osat. Kokemusta on.
-
Omalla V70-14 ajettu tähän asti väli 180-270tkm jolle välille joutunut uusimaan:
Takajarrut (levy+palat)
Etutukivarsi
Raidetangonpää
Takatukivarsien isot puslat
Sekä normihuollot ja joka vuosi raikkari,PA-suodatin,ilmansuodatin. Öljynvaihtovälinä olen pitänyt 10tkm joka varmaan jonkun mielestä liian usein mutta ihan sama
Ajattelin vielä pitää 400tkm korville asti eli kolme vuotta suunnilleen
Odotettavissa ennen 400tkm rajapyykkiä isoimpana
-Laturi
-Startti
-ilmastoinnin kompura
-iskarit/jouset