Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: 85010v95 - 02.11.2021, 23:36:13
-
S40 kaveriksi hankittu 850 10v bensa vuosimallia -95.
Loistavalta tuntuu ajossa eli hiljaista ja tasaista kyytiä
Matkamittari jäänyt lukemaan 300tkm jo 10-vuotta sitten, ei tietoa mitä ajettu.
Pitää selvittää lukemat eculta.
Sitten kysymykset.
Moottorin lämpömittari ei nouse pohjasta kuin muutaman millin ja joskun hieman enemmän. Silti lämmintä tulee suuttimista aivan tarpeeksi.
Mistä lähtisi vikaa etsimään. Maadoitus?
Mittarivalot vilkkuvat suuntavilkun tahdissa toisinaan ja välillä pimentyvät kokonaan.
Kun säätää mittarivalaistusta ongelma häviää.
Kaasua painaesa (automaatti) kuuluu todella hiljaista hihnan kitinää mutta ei ole hihna, jos pelti auki kuuuntelee vieressä?
Ääni kuuluu vain sisällä.
Näihin kun saisi jotain ehdotuksia kiitos...
-
S40 kaveriksi hankittu 850 10v bensa vuosimallia -95.
Loistavalta tuntuu ajossa eli hiljaista ja tasaista kyytiä
Matkamittari jäänyt lukemaan 300tkm jo 10-vuotta sitten, ei tietoa mitä ajettu.
Pitää selvittää lukemat eculta.
Ecu ei käytä kuljettua matkatietoa mihinkään, joten sitä ei varastoida sinne eli joten ei onnistu.
Sitten kysymykset.
Moottorin lämpömittari ei nouse pohjasta kuin muutaman millin ja joskun hieman enemmän. Silti lämmintä tulee suuttimista aivan tarpeeksi.
Mistä lähtisi vikaa etsimään. Maadoitus?
Lämpötila-anturin vaihto termostaattikotelosta.
Kaasua painaesa (automaatti) kuuluu todella hiljaista hihnan kitinää mutta ei ole hihna, jos pelti auki kuuuntelee vieressä?
Ääni kuuluu vain sisällä.
Heitän villinä korttina sisätilan puhaltimen moottorin joka ottaa resonanssia kaasua painettaessa.
-
Heitän villinä korttina sisätilan puhaltimen moottorin joka ottaa resonanssia kaasua painettaessa.
Sehän se yleensä kitkuttaa
Kilometrit pystyy lukemaan jos on alkuperäinen mittaristo
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3D9K-1WChRr9k&ved=2ahUKEwjJjIe2zfvzAhVKpYsKHQHXDrEQwqsBegQIFxAB&usg=AOvVaw1ym2qHTaPaCmWLxO-SpmTU
-
"Lämpötila-anturin vaihto termostaattikotelosta".
Jos olisi lämpötila-anturi niin eikö silloin olisi käynti epätasaista ja nykivää?
Nyt tämä käy kuin unelma.
-
Termostaatti vaihtoon.
Pojan 850:ssä oli sama oire, lämpötilamittari ei noussut kuin muutaman millin, silti lämmintä riitti kajuuttaan talvellakin.
Termostaatin vaihdolla nousi normaaliksi.
-
Periaatteessahan syylarin letkun termostaatilla ei pitäisi lämmitä niin kauan kuin lämpötila ei ole mittaristossa puolivälissä "normaalitilassa". Sitten vasta ehjä termostaatti päästää nesteet jäähtymään sinne syylariin.
-
Termostaatti vaihdettu. Nyt toimii lämpömittari. Kiitos kaikille.
Outoa oli että vanhan termostaatin vuosiluku oli 01--99 vaikka auto vuodelta 1995.
-
Outoa oli että vanhan termostaatin vuosiluku oli 01--99 vaikka auto vuodelta 1995.
Sehän kertoo että sinne on just hiljattain jo vaihdettu se termari.
Mitähän merkkiä se 01-99 oli?
-
Taisi olla volvon alkuperäinen.
Joku siis vaihtanut -95 termarin -99 vuotiseen joskus.