Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: volvosami - 06.11.2021, 11:05:24
-
Päivää vaan, ongelmana on 1995 850 T-5R manuaali joka ei tahdo pitää ahtopaineita.
Täyskaasukiihdytuksessä paineet pysyy jonkinaikaa, mutta sitten jostain syystä paineet putoaa, ja taas nousee. Ohessa video, selventää asiaa..
https://m.youtube.com/watch?v=U1EX4x1mkMQ (https://m.youtube.com/watch?v=U1EX4x1mkMQ)
Moottori on toissatalvena porattu toiseen ylikokoon, pakosarja on S60R mallista ja turbo on uusi mitsun 16T. ahtopaineensäädin on mallia mk1 V70 t5, B.paineensäädin uusittu, suuttimet on uudet boschin "punaiset" lambda-anturi uusittu..
Putkisto on 3" alusta loppuun.
nokkien ajoitusta tuumailtu, tulpat volvolta.
Niin ja lastun laitoin mallia "300hp" :2funny:
Samalla kysytään että kuuluuko Evap venttiilin olla auki kokoaika? Tuskin?
Ehdotuksia mistä vielä tutkia asiaa ?
Voihan tämä kokoonpano ollajo liikaa motronicille ELK
-
Edullinen lähtökohta on laittaa Porschen 3bar TCV (Pierburg TCV 7.22908.03.0) vanhan tilalle. Kestä paineita paremmin ja jaksaa pitää vakaasti tilatussa. Googlaamalla löytyy lisää.
https://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?t=90076
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=111517.msg1061592243#msg1061592243
-
Jahas, tuo porschen/pierburgin tcv juttu on jotenkin mennyt kokonaan ohi. :o
Ipd:n "hd" tcv:stä olen kyllä lukenut ettei se ole hintansa arvoinen..
Mutta täytyy hankkia tuommoinen porscheen käypänen, ja jatkaa tutkailua. Kiitos vinkistä! :)
-
Sisäänajo tuolle ilmeisesti kannattaa tehdä sen IPD:n ”HD-TCV” mukaisesti. Ekan kun noita laitoin, niin huomasin ahtojen nousevan aika iloisesti ja vauhdilla. ;D
Että malttia ekoihin vetoihin, niin välttyy pahemmilta ongelmilta. Noin 20 erilaisen vedon jälkeen toimii kuin ajatus, ainakin oman kokemuksen mukaan.