Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Lusmus - 06.11.2021, 16:08:43
-
Elikkäs alkuun autolla saa sahata todella kauan ja monta kertaa että käynnistyy.
Tyhjäkäynnillä kierrokset seilaa isosti varmaan 400-1000 väliä.
Kun yrittää ajaa niin kierrokset ei nouse yli 1500-2000 kaasu pohjassa ja tehoja ei ole. Sitten kun laittaa vapaalle niin antaa kaasulla 4000 rajotinta vasten.
Vikakoodeja on 3000 nokka-akselin asentotunnistin, signaali epäuskottava ja 644A Säätyvä nokka-akseli, virheellinen signaali.
Autossa oli jako pakopuolen nokalla yhden hampaan pielessä joten se korjattiin, nokka-akselin säätöventtiili vaihdettiin kun sekin oli jumissa.
Onko jollain ideoita?
-
Kun maffin otti irti niin käynti on tasaista ja vastaa kaasuun paikallaan ja ajaessa.
Mutta vikakoodit nokasta ei edelleenkään poistu, joten jotain siellä on ja starttauksessa täytyy yrittää monta kertaa.
-
Varmaan kokeileen toisella ilmamassamittarilla nyt ensin, siitä sit jatkaa harjotuksia.
Kai ne koodit poistettiin välillä, eihän ne itsestään muistista häippäse.
-
On poistettu, tulee aina takaisin pysyvänä.
-
Nyt on maffi, nokka-akselin asentotunnistin ja etummainen lambda vaihdettu.
Autolla voi ajaa normaalisti mutta välillä tulee vikakoodi 261A (P1171) ja pitkäaikainen polttoaineensäätö on 24,2% normaalissa maantieajossa.
(https://i.ibb.co/BwX6LXX/1638979928171580060260033027186.jpg) (https://ibb.co/BwX6LXX)
-
Lappu lattiassa pitkäaikainen polttoaineensäätö on 4.7%
-
Nyt on maffi, nokka-akselin asentotunnistin ja etummainen lambda vaihdettu.
Autolla voi ajaa normaalisti mutta välillä tulee vikakoodi 261A (P1171) ja pitkäaikainen polttoaineensäätö on 24,2% normaalissa maantieajossa.
(https://i.ibb.co/BwX6LXX/1638979928171580060260033027186.jpg) (https://ibb.co/BwX6LXX)
https://www.dtcdecode.com/Volvo/ECM-261A
Siitä ratkomaan.