Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: mirppa - 07.11.2021, 18:39:34
-
Elikkäs auto satunnaisesti toimii hetken suunnilleen normaalisti, sitten
heittää koodit P0507 ja P1620, alkaa rötäämään, ei kierrä, korkea tyhjäkäynti tai kierrokset humppaa 1500-1800. Uudelleen käynnistämällä saattaa hetken toimia mutta heti kun yrittää ajaa niin alkaa rötäämään taas. Ainakin vajailla alkaa käymään. Mitäs kannattaisi kokeilla, missä vika voisi olla?
E: moottorina B5244S
-
Koodien luku kunnon koodinlukijalla. Vajailla käymisen yksi mahdollinen syy viallinen/vialliset puolat.
-
Kaasuläppäkotelon likaisuutta veikkasin mutta niin kuin kaksi70 mainitsi jo, luku kunnon lukijalla helpottaa kummasti vian hakua.
-
Tulpat oli vaihdettu ennen kun tuli minulle, puolien paikkaa vaihdellut ja kaksi uusittukin mutta ei vaikutusta. Kaasuläppä oli myös vaihdettu edellisen omistajan toimesta. Ostettu siis rikkinäisenä "pientä laittoa" vaativana. Mistäs parempaa lukijaa osaisi etsiä omaksi/lainaan?
-
Kaasuläppä oli myös vaihdettu edellisen omistajan toimesta.
Ja ohjelmoitu autoon sopivaksi ??
-
Ja ohjelmoitu autoon sopivaksi ??
Ei ole. Saakos sen ohjelmoitua itse vai onko mentävä liikkeeseen? Wetteri 50km päässä, ei ole traileria saatika korttia vetää sellasta..
-
. Mistäs parempaa lukijaa osaisi etsiä omaksi/lainaan?
esim. iCarsoft i906 tai iCarsoft vol 2.0. Itsellä iCarsoft i906 käytössä, on ollut toimiva lukija
perheen kolmen V70:n (1 kpl mk2 ja 2 kpl mk3:ia) kanssa.
-
Ei ole. Saakos sen ohjelmoitua itse vai onko mentävä liikkeeseen?
Pitäs käyttää liikkeessä, jotta läpän saa ohjelmoitua..
-
esim. iCarsoft i906 tai iCarsoft vol 2.0. Itsellä iCarsoft i906 käytössä, on ollut toimiva lukija
perheen kolmen V70:n (1 kpl mk2 ja 2 kpl mk3:ia) kanssa.
Icarsoftin i980 oli lainassa, vaikuttaako että joku mersun ohjelma sisässä lukijassa? Lukeeko nuo mainitsemasi myös muita merkkejä?
Pitäs käyttää liikkeessä, jotta läpän saa ohjelmoitua..
Okei pitääpä sitä koittaa selvittää, voisko tuo kaikki oikuttelu johtua siitä?
-
Icarsoftin i980 oli lainassa, vaikuttaako että joku mersun ohjelma sisässä lukijassa? Lukeeko nuo mainitsemasi myös muita merkkejä?
Okei pitääpä sitä koittaa selvittää, voisko tuo kaikki oikuttelu johtua siitä?
iCarsoft i906 tai iCarsoft vol 2.0 lukevat Volvoja ja Saabeja ja silloin pääsee kaikkiin ohjausyksiköihin kiinni. i980 on Mersuille tarkoitettu lukija ja siitä ei ole kovin paljon hyötyä Volvojen kanssa.
-
iCarsoft i906 tai iCarsoft vol 2.0 lukevat Volvoja ja Saabeja ja silloin pääsee kaikkiin ohjausyksiköihin kiinni. i980 on Mersuille tarkoitettu lukija ja siitä ei ole kovin paljon hyötyä Volvojen kanssa.
Okei, hyvä tietää. Kyllä tuokin i980 antoi "idle air control system rpm higher than expected" mutta antaisko volvon lukija sitten jotain tarkempaa infoa.. Pitäis sitten varmaan jostain kysyä lainaan jompikumpi noista volvoon passaavista.
-
Kyllä i906:lla tai VOL 2.0:lla saa tarkempaa tietoa ja pääsee kiinni ohjainyksiköihin.
-
..ja ainakin vol 2.0 pystyy sopeuttamaan kaasuläpän..
Melkomoinen säästö kun vaikka pari tuollaista tekee niin on jo sillä melkein maksanut itsensä versus volvolla käynti.
-
Pitääpä hommata jostain tuo vol 2.0, toivottavasti tuon saisi sen avulla vihdoin tien päälle. Kiitokset kaikille avusta.
-
Pitääpä hommata jostain tuo vol 2.0, toivottavasti tuon saisi sen avulla vihdoin tien päälle. Kiitokset kaikille avusta.
Esimerkiksi tuosta:
https://www.elekma.com/icarsoft-vol-v20---volvosaab-vikakoodinlukija
Tai sitten tilailee ulkomailta, jos sieltä saa halvemalla..
-
Torissa näytästi olevan käytettynä pari myynnissä
-
Torissa näytästi olevan käytettynä pari myynnissä
Tuli Torin kautta juuri ostettua vähän käytetty iCarsoft Vol 2.0, kun sattui löytymään sopivan läheltä :)
-
Tuo Vol 2.0 tuli nyt postissa, mites tuo kaasuläppä sopeutetaan sillä?
-
Koodeja tulee nyt ainakin ecm-902b sekä ecm-9300. Srs koodin saikin jo nollattua.
-
Meet sinne service puolelle ja valkkaat sen kaasuläpän kuvan, etc
Siitä liikkeelle, se neuvoo mitä pitää tehdä.
Tuo ecm-9300 on kytkinpolkimesta, varmaan asentoanturi kenkkuilee. Ei siitä tässä vaiheessa tarvi välittää.
Tuo ecm-902b kertoo just että sitä koteloo ei ole päivitetty.
-
"this function is not supported on this vehicle", kun menee service> etc> ja ei toimi automatic scan tai manual select, samaa sanoo.
-
No nyt en tiedä. Viimeks tein tuolla 2001 valmistettuun 2002 malliseen s80 vapariin ja toimi.
???
Onhan se lukija VOL V2.0 eikä II ?
Onpa kait kun aiemmin sanoit.
-
Juu kyllä on Vol V2.0. Tuossa oli jotain "etm internal fault ja throttle unit communication signal too high, signal missing" viittaako johonkin ettei saa yhteyttä kaasuläppään?
-
Onkohan sinne laitettu risa kotelo.
Oliko se uusi vai käytetty?
Kato etm sulake!!
Konehuoneessa nro 7 throttle module. 10A.
-
Äkkiseltään ehjältä vaikutti sulake.. Kunnostettu käytetty ilmeisesti on vaihdettu.
Kuuluukos tuon vinkua, loppuu kun liittimen irroittaa? Hieman raottaa ainakin
-
Ei olisi ensimmäinen kerta kun kunnostettu läppä ei vaan toimi tai menee pian rikki, vaikka olisi Volvolta hommattu.
-
Mitäs tuolle nyt sitten osaa lähteä tekemään..
-
"this function is not supported on this vehicle", kun menee service> etc> ja ei toimi automatic scan tai manual select, samaa sanoo.
Saman tuloksen sain Vol 2.0:lla kun kokeilin ao. toimintoa V70 -01 (käyttöönotto 97/2000) 2,4T harrasteautoon. Siinä kaasuläppä on ymmärrykseni mukaan kunnossa eikä siihen liittyviä vikakoodejakaan ole.
-
Mitäs tuolle nyt sitten osaa lähteä tekemään..
Sehän herjaili jotain sisäistä vikaa, siitähän voi johtua sekin ettei saa yhteyttäkään.
Pitäis kait päästä kokeileen varmasti toimivalla kotelolla.
Elämä on...
-
Sehän herjaili jotain sisäistä vikaa, siitähän voi johtua sekin ettei saa yhteyttäkään.
Pitäis kait päästä kokeileen varmasti toimivalla kotelolla.
Elämä on...
Jos purkuautosta tilaa kotelon niin miten yhteensopivuus kun tuo oma on 01 ja purkuauto on 04 ja eri varaosanumerolla, eikös tuossa uudemmassa ole "parempi" se kotelo niin mahtaisko saada toimimaan?
-
Uudemmalla jos tarkoitit boschia niin ei käy magneti marellin tilalle, ihan erinäköinenkin jo fyysisestikin. Tehdasuusia ei taida saada, kunnostettuja myyvät kaikki kuten myös volvollakin olevat.
Meidän S60 hommasin kun osui kohdalle varalle täsmälleen samalla numerolla ,samanvuotisesta ja samalla konetyypillä olevasta joka toimivana mennyt purkuun..
-
Ei saa.
Kah, nopee äijä.. ::)
Meilläkin on toinen kärry 2002 ja siinä jo uudempi kotelo.
Jos on tämmöstä hommaamassa niin pakko suositella sellaista ja jättää 2000-2001 väliin tuon kotelon takia, ellei oo uusittu.
Itelläkin tosin on vm2001 ja marellilla mut siihen oli kotelo uusittu, korjattu sellainen? volvolla parikytätuhatta aiemmin.
Vielä toimii... kop, kop.
-
Joo okei no se on sitten poisluettu. Pitää etsiä se oikea sitten ja toivoa että sen saa koodattua, ja että sillä alkaisi pelittämään. Jos ennen talvea saisi ajoon tuon auton niin ei jäisi lojumaan :D
Puhallin ei toimi tuossa niin onko moottori vai joku muu?
-
Puhallin ei toimi tuossa niin onko moottori vai joku muu?
Puhaltimen moottori löytyy apukuskin jalkatilasta hanskalaatikon takaa sen potkumuovin alta.
Sulakkeet katsottu tai sen puhaltimen liitin, että tulee virtaa ??
Tarvitset T25-kannalla olevan avaimen, millä saat sen potukumuovin pois edestä, moottori on kiinni viidellä torxilla siinä puhallinkotelossa.
Varmaan puhaltimen hiilet loppu tai moottori vaan niin pazkainen, ettei toimi.
-
Noista kaasuläpistä oli muistaakseni jossain juttua foorumilla että tarranväri kertoisi onko orkkis vai kunnostettu tarvike. Muistelisin siitä että keltainen orkkis ja valkoinen kunnostettu.
-
Muistelisin siitä että keltainen orkkis ja valkoinen kunnostettu.
Toisin päin. Ja väri pätee tietysti vain joskus aiemmin Volvolta ostettuihin, muistelisin että nykyään sieltäkin tulevissa kunnostetuissa on vaalea tarra. Muualla kunnostetuissa on yleensä hopeaan vivahtava väritys tarrassa ja eroaa sisällöltäänkin.
-
Toisin päin. Ja väri pätee tietysti vain joskus aiemmin Volvolta ostettuihin, muistelisin että nykyään sieltäkin tulevissa kunnostetuissa on vaalea tarra. Muualla kunnostetuissa on yleensä hopeaan vivahtava väritys tarrassa ja eroaa sisällöltäänkin.
Kiitti kun oikaisit kumminpäin menee. Tuosta päätellen molemmat meillä olevat ovat värin kukaan siis kunnostettuja ja siniseltä tarrojen sisältämien tietojen ja volvo logojen mukaan..
-
Sulakkeet katsottu tai sen puhaltimen liitin, että tulee virtaa ??
En oo ollenkaan kahtonut mutta pitää sitä tutkailla jos tuota nyt saa eteenpäin. Vai onko sama myydä romuun ???
Kiitoksia ohjeista.