Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: mattitimonen - 02.12.2011, 20:02:14
-
laittakaapa joku tarkat ohjeet miten saa jakopään kohdalleen kun kaikki hihnatkin on pois ja sekaisin on...... kampiakselilta ei merkkejä löydy vaikka miten etsisi. jostakin luukusta höpöttävät mistä vauhtipyörältä merkkejä löytää mutta kun ei luukkuakaan löydä. auttakaa tyhmää!!!! auto on volvo s80 2.5tdi 99vm.
-
Luukku on oikealla, apukuskin puolella sisälokarissa ( pyörä pois ennen kun näät )
Jos kaikki noi on sekaisin, mitä luettelit, niin jos varma et ole mitä teet, niin vie kunnolliselle pajalle.
-
tiedän kyllä mitä teen kun vain merkkejä löytäisin..... ja tuossa selvisi et eiköhän se ole siellä vauhtipyörän kohalla alhaalla se reikä mistä katellaan se tappi kohalleen
-
Joo, se kammen merkki on vauhtipyörässä ja sieltä vaihteiston-moottorin välisestä pikku aukosta sen näkee alta päin, aukon reunassa on pieni väkänen, jonka kanssa vauhtipyörän merkki kohdistetaan.
Nokka-akseli menee kohdalleen, kun irroittaa nokka-akselin takapäästä pyörän joka käyttää pumppua.
Nokka-akselin päässä on lovi, joka kohdistetaan täysin suoraan nähden siihen kannen tasoon.
-
Ja pumpulta löytyy merkki omalta "vauhtipyörältään" ja kaveri sille korvakosta. Oli muistaakseni aika hentoisesti merkattu siihen pyörään. Pumpun lukitsemista varten irroitetaan akselin juuresta semmoinen halkaistu prikka ja ruuvataan sit pultti nätisti kiinni. Sillä jää pumpun akseli nakeliin. Muista irroittaa kun kaikki on nipussa ettei siitä tule sorvia :)
-
ja niimpä tuli remontti tehtyä... kiitos
-
jakopääremontin jälkeen rupesi vilkuttelemaan "moottorisysteemi seuraavassa huollossa" kaasua painamalla sammuu tuo valo. auto muuten pelaa normaalisti tosin vedot ehkä hieman kateissa. Johtunekko tämä vaiva tuosta pumpun ajoituksesta???? Loppuviikolla auto menosssa säätöön mutta jos jollakin ollut samanlaista niin mieluusti kuuntelen. hihna oli viittävaille poikki ennen vaihtoa ja vaihtoa ennen tuo häiriö ilmoittelu pikkuhiljaa alkoi lisääntyä, taisi jo silloin sotkea ajoitusta. auto on se s80 99vm
-
Tämä aloittamasi aihe on ihan hyvä jatkaa kyseinen ongelma loppuun saakka, joten yhdistin uuden aloittamasi aiheen tänne.
-
ja niin on ajoitus laitettu kohdalleen ja pelaa jälleen kuin unelma.... loppui häiriö valojenkin sytyttely.