Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: jumo - 09.11.2021, 08:44:18
-
Onko juuri näin vaikea löytää pyöreähampaista alaratasta ? Alarattaasta yllättäen se hihnapyörän "natsa" poikki.
Onko käytännön eroa kestossa jos muuttaisi kanttihampaiselle ? Kanttihampaisen rattaita saa näköjään kiittämällä ja pyöreähampaisen ei. Vai onko selvempi ostaa suosiolla satasen pyöreähampainen teräsratas, ihan kun ei noita satasia tähänkin rojektiin palaisi jo ennestään...
Onko noissa teräsrattaissa / tekijöissä jotain huomioitavaa kiilojen koon tai kohdalleen osumisen suhteen ? Suosituksia ?
Ilmeisesti nämä pulverimetallista sintratut(?) rattaat ei kauhean kestäviä ole.
-
Normaalissa käytössä ei taida eroa olla keston suhteen. Kovempaan käyttöön ois hyvä olla pyöreähampainen hihna teräsrattaan kera.
Ohjuritappi hajoaa yleensä vinoon kiristetyn hihnapyörän tai löysälle jätetyn pultin takia. Tietysti kun hihnapyörä on sivussa niin pulttikaan ei ole oikeassa kireydessä. Muuten ne kyllä kestää.
-
Kiitos, täytyy etsiä pyöreähampainen ratas jostain.
-
Markkinapaikan kautta löytyi orkkis pyöreähampainen hyvään hintaan kohtuullisen nopeasti tässä syksyn aikana.
Uutenakin saa n. 80€ hintaan (KL-varaosa tilauskamaa, sininen tiski ?), Ruotsista n. 70€ plus rahti (esim. KL-racing, jossa myös leveä malli 56€)
-
(https://i.ibb.co/2kgvNp4/20211112-202123.jpg) (https://ibb.co/2kgvNp4)
Tuleekohan kuva ? Kenen mielestä tämä on pyöreähampainen teräshammaspyörä ? Minusta tuo on vakioratas.
-
Vakiorattaalta näyttää.
-
Niinpä, teräsrattaan kuvilla ja hinnalla myi, laitoin myyjäliikkeelle kyssäriä että mikä juttu.