Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: modsman - 13.11.2021, 22:41:55
-
Vaihdoin kuskin puolelle alapallon. Jostain syystä vetoakseli ei painu normaalisti paikoilleen. Tukivarresta n. 5cm pallon varteen mut ei voi painaa lähemmäksi. Irroitin kaikki muut kuten raidetangon pään mut ei vaan vetoakseli anna tilaa.
Vetoakselin pultti oli irroitettuna.. Mikähän meni pieleen.. Voiko olla jotain muuta kuin kuulat irtaallaan kun vetoakseli pyörii melko normisti.
Auton tarvii maanantaina liikenteeseen.
-
Olisko sisemmästä nivelestä kuulat irti.
-
Olisko sisemmästä nivelestä kuulat irti.
Ups..
Muistikuva että sieltä kuului klonks-ääni kun käänsin rengasta. Voisko olla vetarin akseli tullut ulos laatikosta?
Noi akselit tuntuu jämäköiltä, mikähän lie irronnut. Akselit ovat napakasti paikoillaan. Eivät liiku mihinkään.
Voinko jotenkin varmistaa että kuulat ovat irti?
Edit: otsikko hiukan harhaan johtava. Vetoakseli ei ole jumissa vaan ei painu pituussuunnassa tarpeeksi. Nivelet pyörivät ja kääntyvät nätisti.
-
Tässä lienee tripod tyyppinen sisänivel vetoakselilla jolloin kuulat ei purkaannu kuten tavallisessa.
Oisko vaan sisäpäästä luiskahtanut kupista ulos tripodi?
-
Tässä lienee tripod tyyppinen sisänivel vetoakselilla jolloin kuulat ei purkaannu kuten tavallisessa.
Oisko vaan sisäpäästä luiskahtanut kupista ulos tripodi?
Kun jarrulevystä pyörittää, pyörii koko paketti kun laittaa vaihteen vapaalle. Kyseessä siis automaatti.
Miten tuo luiskahtanut sisäpää laitetaan takaisin paikoilleen?
-
Tuli kuntoon, kevyesti naputtelee ja kääntelee/vetää vetaria hieman että akseli menee oikealle kohdalleen ja eikun nippuun. Toimii kuin kuuluisa junan vessa.