Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: 1753 - 16.11.2021, 20:58:08
-
Vaijeri poikki laatikon puolelta, miten paljon purkua sisäpuolelta että saa vaihdettua, näyttäis olevan harvinaista että on yleensä mennyt poikki? Tyttö vetäny kyllä kovasti pakkia pälle, vai oisko se pettäny jostain liitos kappaleesta?
-
Mikäli kyseessä M56-loota niin konehuoneesta ilmanputsarin kotelo pois niin siinä alla näkyy vaihdevaijerien päät ja sisäpuolella joutuu purkamaan sen keskikonsolin pois jotta saa ne vaijerit näkyviin..
-
Mulle on tullut vastaan tapaus jossa oli laatikon päästä siirtovivun lukitseva sokka poikki. Aluksi luulivat että vaijeri olisi poikki ja toivat auton mulle.
-
Jep, kiitti tiedoista :)
-
Ihme on jos on poikki.
Se sokka vaihteiston vaijerin puslapäästä on voinut lentää mäkeen, sellasta alle millin tavaraa.
Sitten voi se vaijerin pää nousta siirtovivusta pois.
Konehuoneen puolelta näkee vaijerien päät ilman purkamistakin.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRcOMnY16GTWwoINImSCdvgVMkpmQRgyS4HdA&usqp=CAU
-
kyllä näyttää vetäneen väki pakilla poikki :nohnoh
(https://i.ibb.co/4fqSq8Q/vaijeri.jpg) (https://ibb.co/4fqSq8Q)
-
:buck2: no tuota ei usein näe. Hommahan sit selkee vaijerin vaihto.
-
Osanottoni ;D