Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: poisonsloth - 17.11.2021, 07:53:44
-
Terve!
Tuli vaihdossa tuollainen otsikonmukainen "pikkuvikainen" bensavolvo, auto savuttaa aivan perhanasti kun antaa hiukan enemmän kierroksia. Öljyä vuotaa jostain turbon tiennoilta/huohotusputkesta. Googlettamalla löysin jotain että tyyppivikana olisi tuon turbon huohotusjärjestelmän tukkeutuminen ja tämä aiheuttaa voimakkaan savuttamisen? Hajusta päätellen syö myös öljyä, haisee palanut öljy. Kone itsessään käy kuin kello, eli siis erittäin siististi. Oma veikkaus että turbo menossa rikki, työnalle täytyy ottaa kun töiltä kerkeää. Mutta jos jollain on vastaavaa vikaa ollut, niin saapi toki kertoa mikä aiheutti. Vedot tuntui kuitenkin olevan tallessa kun auton kotio ajelin.
Kiitos jo etukäteen!
-
Jos käynnissä ottaa öljykorkin pois ja laittaa kumihanskan reiän päälle, niin jos kumihanska pullistuu rajusti on huohotus pahaa. Pitäisi olla pikemminkin alipaine. Minkä väristä savu on? Mustaa, sinistä, harmaata vai valkoista
-
Öljyvuoto on yleistä turbon öljynpaluun alapäästä.
Voihan se turbo olla loppu, tuo ed mainittu testi kannattaa tehä, jos puhaltaa kovasti niin seuraavaks lähtee yleensä nokan stefa omille teilleen tai pahimmassa tapauksessa kampuran takastefa, kiva jumppa..
Ota turbon imupuolen letku irti ja kokeile onko lujasti klappia sivusuunnassa, voi kohta ottaa siivet koteloon kiinni, sitten ei hetken päästä enää käy niin nätisti kun menee ns. rojut torveen.
Ensiapuna voi koittaa ajaa öljytikku löysällä, vikavalo voi tulla.
-
Huohotin kun menee kunnolla tukkoon niin polttaa öljyä ihan sikana. Eräässä tapauksessa (xc90 2.5t)meni tyyliin 1.5 litraa 20 kilometrin matkalla. Auto tuli kuntoon huohottimen ja letkujen uusimisella. Tein samalla jakopään siihen ja nokan stefa oli muistaakseni pullahtanut jo pois.
-
Joo tosiaan unohtui mainita että valkoista savua puskee putkesta, että konehuoneen puolelta turbon lähettyviltä. Niin ja kumihanska testin tein jo eilen, sekin unohtui mainita. Ei ole alipaineista tietoakaan, puskee kyllä kunnolla ilmaa hanskaan. Nyt kun pääsi duunista vihdoinkin, niin lähden repimään vähän letkuja ja putkia irti, katsotaan mitä löytyy. Kiitos erittäin paljon vinkeistä!
-
Tuossa kun imusarjaa aloin poistelemaan tieltä, niin onnistuin rikkomaan yhden liittimen.... kertokaas viisaammat mikäköhän piuha kyseessä?
Kuva:
https://ibb.co/d0CRjm3
Lähtee tuosta termarin vierestä ja yhdistyy puolien johtosarjaan. Ei nyt kyllä leikkaa mikä olisi virallinen nimi tuolle liittimelle.
Helpottaisi kummasti kun tietää mitä liitintä lähtee uutta tilaamaan :-[
-
Ei mitään liitintä vaan ostat uuden jäähdytysnesteen lämpöanturin, siitä näyttäis katkenneen se liitinosa.
Varmaan tuo pitelemäs johdossa oleva vastakappale on ehjä?
-
Ei mitään liitintä vaan ostat uuden jäähdytysnesteen lämpöanturin, siitä näyttäis katkenneen se liitinosa.
Varmaan tuo pitelemäs johdossa oleva vastakappale on ehjä?
Joo kun olisi itse miettinyt vähän pidempään niin tosiaan jnesteen lämpöanturihan se on. Siis uuden anturin tuohon laitan, vastakappale ehjä. Volvot ihan uutta allekirjoittaneelle, niin vähän "oudossa" kohtaa oli tuo anturi versus esim saksabiileihin. Toki jos hiukan olisin ajatellut että menee termariin kiinni, ni voisko se olla vaikka lämpötilaanturi ;D
-
No olihan siellä huohotin ihan kiitettävän tukossa, tässä kuva:
https://ibb.co/zQCZ1sj
En löytänyt purkista oen numeroa, onko volvoilla jotain vastaavaa sivuja kuten bmw:llä realoem? Mistä näkisi jokaisen palikan orkkis numerosarjan ja räjäytyskuvat? Samalla kun laitan huohottimen tilaukseen, niin voisi noita letkuja vähän uusia samalla.
-
Tota joskus käyttänyt
https://www.volvopartswebstore.com/productSearch.aspx?ukey_make=865&modelYear=2003&ukey_model=12011&ukey_trimLevel=0&ukey_driveline=0&ukey_Category=0&numResults=50&sortOrder=Relevance&ukey_tag=0&isOnSale=0&isAccessory=0&isPerformance=0&showAllModels=0&searchTerm= (https://www.volvopartswebstore.com/productSearch.aspx?ukey_make=865&modelYear=2003&ukey_model=12011&ukey_trimLevel=0&ukey_driveline=0&ukey_Category=0&numResults=50&sortOrder=Relevance&ukey_tag=0&isOnSale=0&isAccessory=0&isPerformance=0&showAllModels=0&searchTerm=)
Kannattaa kysyä myös volvolta, ei mulle ollut siellä nuo kalliit aikoinaan ja tuli oikeat osat jopa
-
Tota joskus käyttänyt
https://www.volvopartswebstore.com/productSearch.aspx?ukey_make=865&modelYear=2003&ukey_model=12011&ukey_trimLevel=0&ukey_driveline=0&ukey_Category=0&numResults=50&sortOrder=Relevance&ukey_tag=0&isOnSale=0&isAccessory=0&isPerformance=0&showAllModels=0&searchTerm= (https://www.volvopartswebstore.com/productSearch.aspx?ukey_make=865&modelYear=2003&ukey_model=12011&ukey_trimLevel=0&ukey_driveline=0&ukey_Category=0&numResults=50&sortOrder=Relevance&ukey_tag=0&isOnSale=0&isAccessory=0&isPerformance=0&showAllModels=0&searchTerm=)
Kannattaa kysyä myös volvolta, ei mulle ollut siellä nuo kalliit aikoinaan ja tuli oikeat osat jopa
Jees, kiitoksia. Löysin itseasiassa juuri kl-varaosilta koko huohotinsarja setin. 81€, ei lainka pahan hintainen.
-
Olishan se vielä tolla menny kun olis vaan laittanut koneeseen tarpeeks huonot öljyt. :))
-
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=126335.msg1061578168#msg1061578168
Siinä koko topicissa on linkkejä toimenpiteisiin myös
Edit: mä tein siis laturia irrottamatta ja ainakin silloin imusarjan irroitus tulee kyseeseen noita huohotuksen rekkuloita vaihtaessa.
-
Olishan se vielä tolla menny kun olis vaan laittanut koneeseen tarpeeks huonot öljyt. :))
Totta! ;D
-
Välillä kerkiää tännekkin kirjotella. Huohotinboksi+letkut vaihdeltu ja kasailtu. Muutama muuttuja toki tuli vielä...
Kertokaas mikä mahtaa olla imusarjan alla oleva semmonen kova n. 3-4mm paksu mustanvärinen putki? Liittyy kaasuläppään ja tulee jostain tuolta koneen uumenista, oli murteessa. Tai sitten meni siinä todennäköisesti kun imusarjan irroitin :-[
Autoa tuossa koitin startata, lähti nätisti käymään MUTTA ei käy kaikilla ja bensaa vuotaa aivan solkenaan tuolta jostain pakosarjan lähettyviltä, ei näy niinku mistään kulmasta että mistä se tulee... Ennen remonttia ei vuotanut bensaa ja kävi kaikilla. Enkä ole myöskään pakosarjan puolella tehnyt mitään, kyllä kannatti amatöörin alkaa hääräilemään kun nyt auto toimii vielä huonommin ;D Noo virheistä oppii. Perkule kun näkisi vaan että mistä sitä bensaa tulee niin pirusti. Mietein että onkohan tuo bensalinja mikä liittyy suutintukkiin, niin mihis se tuosta lähtee?
-
Välillä kerkiää tännekkin kirjotella. Huohotinboksi+letkut vaihdeltu ja kasailtu. Muutama muuttuja toki tuli vielä...
Kertokaas mikä mahtaa olla imusarjan alla oleva semmonen kova n. 3-4mm paksu mustanvärinen putki? Liittyy kaasuläppään ja tulee jostain tuolta koneen uumenista, oli murteessa. Tai sitten meni siinä todennäköisesti kun imusarjan irroitin :-[
Autoa tuossa koitin startata, lähti nätisti käymään MUTTA ei käy kaikilla ja bensaa vuotaa aivan solkenaan tuolta jostain pakosarjan lähettyviltä, ei näy niinku mistään kulmasta että mistä se tulee... Ennen remonttia ei vuotanut bensaa ja kävi kaikilla. Enkä ole myöskään pakosarjan puolella tehnyt mitään, kyllä kannatti amatöörin alkaa hääräilemään kun nyt auto toimii vielä huonommin ;D Noo virheistä oppii. Perkule kun näkisi vaan että mistä sitä bensaa tulee niin pirusti. Mietein että onkohan tuo bensalinja mikä liittyy suutintukkiin, niin mihis se tuosta lähtee?
Dodiin, sain vikakoodit luettua. Antaa vikakoodia P0079 Exhaust Valve Control Solenoid Circuit Low (bank 1)
Bensavuoto tuli fiksattua/kohdennettua sentään.
Mistäköhän nyt johtuu että antaa tuota koodia? Auto kävi tosiaan normaalisti ennen remonttia, nyt käy 3pytyllä. En ole kumpaakaan solenoidiin koskenut. Tai sitten tietysti helvetin huonolla tuurilla mennyt rikki sattumalta kun yhden vian saanut korjattua. :2funny:
-
Se 3-4 mm mustaputki menee imusarjaan alapuolelle 1 pytyn kohdalle ja bensaputki kiermultelee kampiakseli etupään alapuolelta koukaten ilmastointikompuran ja laturin takaa jakotukille. Bensaputki punaisella ja kovaputki missä kylläkin suojapäällä limen värisenä.
(https://i.ibb.co/xGK6wXn/Inkedkampire7-LI.jpg) (https://ibb.co/xGK6wXn)
Tässä kuvassa se mustaputki kylläkin minun koneessa valkoisena ja itselläkin se meni poikki kun ensimmäistä kertaa imusarjaa nostelin pois. Kaikkea ei voi aina huomata.
(https://i.ibb.co/spSTd2q/loukku6.jpg) (https://ibb.co/spSTd2q)
Itse tein koneremontin koneeseen millä oli ajettu 301000 km. ja esim. öljyloukusta lähtevä kanava öljypohjaan oli täysin tukossa kuten kuvasta näkyy.
(https://i.ibb.co/d0fYMcC/pohja2.jpg) (https://ibb.co/d0fYMcC)
(https://i.ibb.co/wKGJ7Kf/pohja3.jpg) (https://ibb.co/wKGJ7Kf)
Eli turha koneeseen on uutta öljyloukkua asentaa jos muuten kanavat on tukossa.
Eli öljypohja auki ja sitä kautta kanava puhtaasi öljyloukulle.
Tietty samalla voi putsata öljypohjankin.
-
Mittaa solenoidin pinnien välistä vastus, pitäis olla n.3.7 Ohm.
Koita naksahtaako solenoidi kun syötät suoraan pinneihin virran ja maan.
Ettei olis johdot ottaneet pipiä jostain kun vaihdoit huohotuksen?
Aika mureeta tavaraa monasti... >:(
-
Mittaa solenoidin pinnien välistä vastus, pitäis olla n.3.7 Ohm.
Koita naksahtaako solenoidi kun syötät suoraan pinneihin virran ja maan.
Ettei olis johdot ottaneet pipiä jostain kun vaihdoit huohotuksen?
Aika mureeta tavaraa monasti... >:(
Dodiin, tuli mittailtua nuo solenoidit. Ne ok. Sitten ihan perus testi, yksitellen puolanjohto irti kun auto käy. Tuli todettua että 1.pytyn johdon kun nappasee irti, ei vaikuta käyntiin mitenkään. Eli se mykkä, putsasin tulpan ja puolan kunnolla. Ei vaikutusta.
Tulpatkin vaihdeltu n. 10tkm sitten viimeksi, noo se on halpa testata vaihdan tulpat samantien huomenna. Puola kaupoille tässä varmaan joutuu silti, ihmetyttää vaan että miten yhtäkkiä huohotinrempan jälkeen puola menisi rikki...Nyt ei enää antanut vikakoodia solenoidista vaan 1.pytyn missfiresta. Savuttaa aivan saakelisti valkoista savua ja bensa haisee oikee mallikkaasti. Ei se silti ihmekkään kun ei käy kaikilla.
Kiitos pinnien mittaus vinkistä!
-
Se 3-4 mm mustaputki menee imusarjaan alapuolelle 1 pytyn kohdalle ja bensaputki kiermultelee kampiakseli etupään alapuolelta koukaten ilmastointikompuran ja laturin takaa jakotukille. Bensaputki punaisella ja kovaputki missä kylläkin suojapäällä limen värisenä.
(https://i.ibb.co/xGK6wXn/Inkedkampire7-LI.jpg) (https://ibb.co/xGK6wXn)
Tässä kuvassa se mustaputki kylläkin minun koneessa valkoisena ja itselläkin se meni poikki kun ensimmäistä kertaa imusarjaa nostelin pois. Kaikkea ei voi aina huomata.
(https://i.ibb.co/spSTd2q/loukku6.jpg) (https://ibb.co/spSTd2q)
Itse tein koneremontin koneeseen millä oli ajettu 301000 km. ja esim. öljyloukusta lähtevä kanava öljypohjaan oli täysin tukossa kuten kuvasta näkyy.
(https://i.ibb.co/d0fYMcC/pohja2.jpg) (https://ibb.co/d0fYMcC)
(https://i.ibb.co/wKGJ7Kf/pohja3.jpg) (https://ibb.co/wKGJ7Kf)
Eli turha koneeseen on uutta öljyloukkua asentaa jos muuten kanavat on tukossa.
Eli öljypohja auki ja sitä kautta kanava puhtaasi öljyloukulle.
Tietty samalla voi putsata öljypohjankin.
Iso kiitos tästä infosta, pönttö kun yhdistyy lohkoon kahdesta kohtaa. Alhaalta ja ylhäältä. Putsasin kanavat, sitten paineilmalla testailin niin että öljykorkki auki ja tuntui selvästi se ilma sieltä. Eli voisi olettaa että kanavat auki. Tälläisen vinkin löysin youtubesta ;D Tuon 3-4mm letkun korjasin pienellä alipaineletkulla, sain nätisti niihin pillin päihin sen yhdistettyä.
Kumihanskatesti tuli tehtyä, enää ei ole ylipainetta. Eli voisi olettaa että nyt on huohotuspuoli kunnossa.
Vielä kun kävisi kaikilla niin olis buenos :D
-
Helpoin tapa on lainata naapuri pytyltä puola. Jos vika siirtyy mukana niin uutta puolaa kehiin.
-
Joo, niitä puolia menee, mulla just viimeks sunnuntaina T-5:sta, pimeni kerrasta ei paljo vihjaillu.
Varmistelin vielä ennen puolakaupoille lähtöä ettei ollu johtovika, vaihdoin puolien paikkoja ja vika seuras puolan mukana toiseen sylinteriin.
No, sehän oli sit selvä homma.
Motonetista bosch kyytiin ja lakkas bensa haisemasta.
Se möpönetin halvempi tarvikepuola tuntui jo käteen semmoselta että en omaan laittais.
Pitäis varmaan uskoa noita huoltosuosituksia ja uusia kaikki puolat kun on ajettu joku 150-160 tuhatta, ei tulis niin paljo niitä hajoomisia tai sit reissussa pitää aina yhtä varapuolaa ja työkaluja mukana. :P
Muoks. Kun 1 pytty oli pimeenä, ei kiertänyt kuin 4000 rpm ja savuahan tuli ihan hyvin kun pukkaa yhden syl. bensat putkeen.
-
Päivitystä välillä. Unohtui aikasemmassa viestissä kirjotella että tosiaan kokeilin naapuripytyltä todetuksi toimivaa puolaa, ei vaikutusta. Noo tänään nyt vielä kokeilin vähä puola jumppaa jne. Yhtäkkiä auto kävi kaikilla n. 15sekunttia kylmänä. Sitten taas vajailla, vikakoodeja antaa vähän väliä eri pytyistä. Ei nyt tule oikein selkoa että onko se puola kuitenkaan tai puolia edes rikki vai joku sähköinen liittyvä ongelma.... tuli tuossa myös ilmi toinen ilmiö. Bensa loppui, lykkäsin vähän yli 10litraa tankkiin lisää se kului 5minuutissa! Sitten hakemaan jakajalta lisää, about 15litraa tankkasin ja sekin loppui jumalauti 10minuutissa. Tyhjäkäynnillä kävi ja muutaman kerran annoin kierroksia
Kyllä mä olen tiennyt että tommonen 2.5litranen benssiinikone puuroa syö mutta tää ei nyt ole ihan normaali kulutusta enää :D Mikäs hittolainen tuollaisen ilmiön aiheuttaa? Alkaa usko loppumaan pikku hiljaa
Edit: Missään ei näkyvää bensavuotoa.
-
Käyköhän niin rikkaalla, ettei jaksa sytyttää kunnolla ja kastelee tulpat. Muuttuuko jos ottaa esim. ilmamassamittarin johdon irti? Tai onko huohotinrempassa jäänyt joku letku huonosti.
-
Käyköhän niin rikkaalla, ettei jaksa sytyttää kunnolla ja kastelee tulpat. Muuttuuko jos ottaa esim. ilmamassamittarin johdon irti? Tai onko huohotinrempassa jäänyt joku letku huonosti.
Joo rikkaalla käy veikkaan, muutaman minuutin käynnissä olon jälkeen otin pari tulppaa pois ja olihan ne aivan märät. Vaikka juuri ennen käynnistystä olin kaikki putsannut. Nyt 3 kertaa revitty imari pois ja katottu niin tarkkaan kaikki letkut ja varmistanut että 100% on kaikki kiinni kunnolla. Perus IMM johdon irroitus testi muuten unohtunut vallan tehdä tässä vitutuksessa ;D Täytyykin huomenna sekin testailla. Kiitos muistutuksesta!
-
Kertokaas tyhmälle että mistä löydän räjäytyskuvat tuon 2.5t koneen missä olisi kaikki letkut jne. Oon miettinyt pääni puhki, alan epäilemään että oonko laittanut jonkun letkun nyt väärään paikkaan, tuntuu vaan epätodennäköiseltä koska kaikki nuo paikat vähän eri kokosia. Tuli testailtua ottamalla vähän kaikkia liittimiä pois, että vaikuttaako käyntiin. Kaikissa vaan huononi entisestään käynti, yli 10litraa meni alle vartissa tyhjäkäynnillä bensaa...eli tuo auto saa jostain syystä nyt soppaa aivan tolkuttoman määrän. Kohta täytyy laittaa hanskat tiskiin, lykätä 50litraa tankkiin että pääsee ajamaan 10kilsaa korjaamolle. Tai sitten myyntiin korjattavaksi, ei perkule riitä enää hermot ;D
-
No alipaineletkut menee näin. Varmaan sinullakin on konepellin alla sama kuva oikeassa alakulmassa edestäpäin katsottuna.
(https://i.ibb.co/zQ0g6Hw/IMG-3136.jpg) (https://ibb.co/zQ0g6Hw)
Mielestäni muita putkia ei nyt väärin voi asentaakaan.
Missä päin korjailet Volvoa?
Tännekin olisi hyvä jos laittaisit kuvia koneesta niin voisi katsoa niistä onko kaikki oikein asennettu.
En kyllä jaksa uskoa että jos jokin letku on väärin niin se aiheuttaisin tälläisen bensan kulutukset. Itse tarkistaisin polttoaine releen. Jos se aiheuttaisi sen että se pumppaa bensaa koko ajan heti kun laittaa virrat päälle.
Ja sehän on CEMissä CMI 12. Naapuri relettä voi lainata testiin.
Eli kuvassa alhaalla kolmas oikealta.
(https://i.ibb.co/9wvRSLP/IMG-4581.png) (https://ibb.co/9wvRSLP)
-
Jep, pakko siellä on suutinten huutaa hoosiannaa ja työntää bensaa niin paljon kuin pystyy.
Fps? Eli paineentunnistin tukin päässä.
Toinen on pem eli fuel pump control module, tuossa mallissa varmaan vielä auton alla oik. takana tankin kupeessa.
Se muuntaa cemmin signaalit käskemään b-pumppua, ei varmaankaan sen vialla tulvi vaan lakkaa pumppaamasta tai katkoo.
Onks paineensäätimen piuhat kiinni ja ehjät? :o
Kumma kun se vika siinä rempassa tuli kun senkin töpsä varmaan ollu irti?
https://youtu.be/j_xlUn1TIzo
Ottipas voimille.. *nuqquun->
-
Taisit tympääntyä tähän? :D asiallisen näköinen peli. Jo ajomääränsä vuoksi kannattaa kuntoon laittaa.
-
Ei tässä tympäännytty olla, piristymässä pikemminkin.
Kyllähän sen kuntoon saa kun vaan jaksaa ja jos on lämmin paikka.
Tiiät sit auton että on vähän ajettu ja siisti.. :o
Tarkemmin ajatellen voihan se pem olla viallinen tai se cem rele jumissa, eihän se fps siinä tukin päässä mitään mekaanisesti säädä vaan juttelee pemmin kanssa.
Pitäis olla lukija millä sais sieltä pumpulta dutycyclen näkyviin joutokäynnillä, pitäis muistaakseni olla luokkaa 35%.
Elekää ampuko jos ei noin ollut, ei voi kaikkee muistaa, ei edes joka kerta. :D
-
No alipaineletkut menee näin. Varmaan sinullakin on konepellin alla sama kuva oikeassa alakulmassa edestäpäin katsottuna.
(https://i.ibb.co/zQ0g6Hw/IMG-3136.jpg) (https://ibb.co/zQ0g6Hw)
Mielestäni muita putkia ei nyt väärin voi asentaakaan.
Missä päin korjailet Volvoa?
Tännekin olisi hyvä jos laittaisit kuvia koneesta niin voisi katsoa niistä onko kaikki oikein asennettu.
En kyllä jaksa uskoa että jos jokin letku on väärin niin se aiheuttaisin tälläisen bensan kulutukset. Itse tarkistaisin polttoaine releen. Jos se aiheuttaisi sen että se pumppaa bensaa koko ajan heti kun laittaa virrat päälle.
Ja sehän on CEMissä CMI 12. Naapuri relettä voi lainata testiin.
Eli kuvassa alhaalla kolmas oikealta.
(https://i.ibb.co/9wvRSLP/IMG-4581.png) (https://ibb.co/9wvRSLP)
Ei löydy tuota kuvaa konehuoneesta, kiitos paljon. Joo en itsekkään kyllä usko tuohon letku hommaan. Täytyypi tuo rele homma tsekata kanssa, tänään tulee tutun tuttu kuka kuulemma on volvo expertti. Oli jo puhelimessa sanonut että tietää jo vian, kohta pelaa ;D Saas nähdä nyt, pessismisti ei pety.. Kokemäellä korjailen tuota volvoa. Tuossa jo eilen suurempaan vitutukseen lykkäsin auton korjattavana myyntiin nettiautoon :D Mutta taidan sen nyt kumminkin ottaa vielä pois sieltä.
Edit. Koitan laitella vähän kuvia kun kerkiän, nyt kännykällä tässä kirjotellut tänne mutta kun hyppään tuosta koneelle, niin uppailen kuvia.
-
Taisit tympääntyä tähän? :D asiallisen näköinen peli. Jo ajomääränsä vuoksi kannattaa kuntoon laittaa.
No pakko myöntää että eilen alko sen verran rankasti vituttamaan koko vehje et lykkäsin korjattavaksi myyntiin nettiautoon. :D Itsellä tuossa tollanen 300neliöinen vanha huonekaluhalli ja se koko saakelin miljöö haisee niin paljon bensalta et pää räjähtää siitä krääsästä. Jos olisi fiksu ollu niin laittanut poistopuhaltimen päälle, mut eihän siinä ajatellut mitää muuta kuin että saisi nyt perkele tämän vehkeen kuntoon ;D
-
Ei tässä tympäännytty olla, piristymässä pikemminkin.
Kyllähän sen kuntoon saa kun vaan jaksaa ja jos on lämmin paikka.
Tiiät sit auton että on vähän ajettu ja siisti.. :o
Tarkemmin ajatellen voihan se pem olla viallinen tai se cem rele jumissa, eihän se fps siinä tukin päässä mitään mekaanisesti säädä vaan juttelee pemmin kanssa.
Pitäis olla lukija millä sais sieltä pumpulta dutycyclen näkyviin joutokäynnillä, pitäis muistaakseni olla luokkaa 35%.
Elekää ampuko jos ei noin ollut, ei voi kaikkee muistaa, ei edes joka kerta. :D
Joo eiköhän se tuosta vielä kuntoon tule. Tänään tosiaan kun tuossa aiemmin jollekkin vastasinkin että tulee joku volvo"expertti" kunnon laitteiden kanssa kattomaan autoa, oli vielä puhelimessa sanonut että tietää jo viankin. Kyllä suuresti ihmettelen jos tänään vielä se ihan oikea vika selviää. Toivotaan toivotaan... päivittelen tänne sitten jos mahdollinen vika löytyi.
-
Mielenkiinnolla odottelen korjaantumista ja mitä se "pertti" sano. :o
Tää on niin vaikeeta kotoo tabletilla korjata ja kun vielä makailee selällään...
-
Mielenkiinnolla odottelen korjaantumista ja mitä se "pertti" sano. :o
Tää on niin vaikeeta kotoo tabletilla korjata ja kun vielä makailee selällään...
Tämä pertti paikansi vian 1.suuttimeen ja joo rikkihän se oli, päästi bensaa solkenaan läpi kokoajan. Tänään sitten hain purkuautosta suutintukin suuttimineen, vaihdoin ja sama perkeleen laulu 1.pytty pimeenä mutta nyt ei syö enää bensaa eikä haise bensa. :idiot2: Auto kävi n. 30sek kaikilla ja sitten 1.pytty pois pelistä taas. Tulpat vaihdoin myös uudet ennen suutintukkia. Nyt riitti tuon vian etsintä, lykkäsin pirssin nettiautoon jos joku innostuu ostelemaan sillä ehdolla että infoo mullekkin sitten mikä perkeleen vika siinä oli :D
-
Pertti ei sitten kuitenkaan saanut kuntoon :-\
-
Pertti ei sitten kuitenkaan saanut kuntoon :-\
Jep. Noo katotaan jos joku innostuu ostelemaan jos ei niin osiksi :'(
-
No jos kerran 1 pytyn suutin kunnossa nyt niin olisiko nyt mahdollista kokeilla sitä toisella puolalla?
-
No jos kerran 1 pytyn suutin kunnossa nyt niin olisiko nyt mahdollista kokeilla sitä toisella puolalla?
Koitettu, ei vaikutusta. Käy tosiaan kylmänä n.15-30sek kaikilla ja siihen loppuu.
-
Kannattaa katsoa johdot puolilta, puolat yleensä halkeaa sieltä suojakumien alta ja siitä mukavuudet alkaa.
-
Kannattaa katsoa johdot puolilta, puolat yleensä halkeaa sieltä suojakumien alta ja siitä mukavuudet alkaa.
Joo täytyypi tsekata. Katsotaan jos mahdollinen ostaja tulloo vloppuna, kauhiasti niin lupaili ainakin. Ihmetteli hinnan halpuutta... Kysyin vaan että oletko ilmoitustekstin lukenut? ;D Oli kuulemma ja tämä heppu sanoi että korjaa sen nopeesti, sanoin vaan että jos tiedät vian niin kerros mulle niin korjaan itse ja myyn hänelle sitten kalliimmalla pois. Ei ollut kuulemma vaihtoehto :D
-
Onkohan siellä puristukset tallella kun sylinteriä on huolella huuhdeltu bensalla? Jopa nestepuristus ja kiertokangen vääntyminen on mahdollista vuotavalla suuttimella.
-
Onkohan siellä puristukset tallella kun sylinteriä on huolella huuhdeltu bensalla? Jopa nestepuristus ja kiertokangen vääntyminen on mahdollista vuotavalla suuttimella.
Kyllä uskoisin, koska tänään onnistuin saamaan auton käymään kaikilla ja kävi todella hyvinkin jopa. Siitä sitten pienelle koeajolle varmaan about 20km tuli ajeltua, sitten ajelin takas talliin tarkoituksena laitella suojamuovit ym härpäkkeet takaisin, nooo taas se perkele alkoi käymään neljällä... Ainoa mitä tänään tein putsasin suuttimien, puolien, imm ja solenoidien liittimet kontaktispraylla ja tadaa auto lähti käymään kaikilla puolisen tuntia. Eli ilmeisesti jossain noissa edellämainituista sähköliittimissä on kipua.
-
Jos olet kokeillut toista puolaa siihen ykköseen etkä vaan pelkästään nyppinyt liitintä auki eikä auta niin vika ykkössyl. puolan johdotuksessa??
Eikö sieltä ny s*****a tule mitään vikailmoitusta jos lukee ecun viat?
Misfire cylinder 1?
-
Jos sitä bensaa meni niinmaan perusteellisesti niin mielestäni sitä on voinut kyllä valua moottoriöljyn sekaan.
Itse ainakin tarkastaisin tilanteen ja tarvittaessa vaihtaisin moottoriöljyt
-
Jos olet kokeillut toista puolaa siihen ykköseen etkä vaan pelkästään nyppinyt liitintä auki eikä auta niin vika ykkössyl. puolan johdotuksessa??
Eikö sieltä ny s*****a tule mitään vikailmoitusta jos lukee ecun viat?
Misfire cylinder 1?
Mulla kun meni yksi puola pimeeksi, niin ei antanut mitään vikakoodia.
Omassa vm.2004 ME7 ecussa ei ole edes misfire -laskuria, kun vidalla katselin. Kaverin XC70 vuodelta 2005 kuitenkin tämmöinen ominaisuus löytyy.