Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Mutanen - 03.12.2011, 18:06:51
-
Eli kyseiseen koneeseen säädin sytkää ja nyt pitää kysästä et menihän kaikki ihan oikein..
Ennen säätöö käytin koneen lämpimäksi, sitten irroitin alipainesäätimen virranjakajan puoleisen alipaineletkun ja tukin sen, tämän jälkeen säädin ennakon tyhjäkäynnillä ja tarkistin että se täsmää myös 2500rpm. Lopuksi kiristin virranjakajan ja laitoin alipaineletkun takaisin imusarjaan kiinni jolloin tyhjäkäynti muuttui heikohkoksi ja lampulla kun katsoo ennakko on 0.
Auto kuitenkin vetää normaalisti mutta tyhjäkäynti on mitä sattuu..
Kuuluuko olla näin? Vai johtuuko huono tyhjäkäynti jostain muusta sytkän osasta.. ::)
-
muistaakseni ei niitä letkuja tukita, jätetään irralleen säädön ajaksi.
-
muistaakseni ei niitä letkuja tukita, jätetään irralleen säädön ajaksi.
Sitä letkua ei saa missään tapauksessa tukkia.
-
Juuri näin.
Mitä muuten vaikutusta on asialla jos ei koske siihen alipaineletkuun lainkaan vaan antaa olla paikallaan? Tällänen välikysymys tuli mieleen
-
Mitä muuten vaikutusta on asialla jos ei koske siihen alipaineletkuun lainkaan vaan antaa olla paikallaan? Tällänen välikysymys tuli mieleen
Kusee säätö kun alipaineaikaistus tulee peliin.
-
Miksi ei tukita?
-
Säädettiinkö samalla myös kärkiväli (jos on kärjellinen virranjakaja)? Kärkien säätöhän vaikuttaa ennakkoon oleellisesti.
Ja ennakko kuuluisi olla tosissaan enemmän kuin 0 eyk. Taisi olla oikea arvo jotain 7-10 eyk:n paikkeilla alipaineletku irrotettuna tyhjäkäynnillä.
-
Nyt on heitetty kärellinen jorpakkoon ja vaihettu järetön tilalle ja rupes pelittää. Ilmeni vaan sellanen jännä juttu että n.15 ennakoilla vedossa rupee paukuttelee putkessa iha huolella, mutta johtuneeko tää huonolaisesta akusta ja kun laturi ei kerkeä kunnolla pihabiliksen aikaan lataamaan.. ::)