Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: blackmoor - 21.11.2021, 12:26:14

Otsikko: 940 -94 B230FD E85 muunnos
Kirjoitti: blackmoor - 21.11.2021, 12:26:14
https://fuelflexfinland.fi/

Jos tuolta tilaa boksin, onko se ihan plugNplay ja sen jälkeen tankkiin voi lyödä e85, 95e, 98e miten haluaa? Valtiohan tukee 200 e tuota muunnosta.

Ajot: joka toinen päivä työpaikalle pihalta roikasta 5 km, josta 80 km/h nopeutta 1,5 km. Työpaikalla lämmin talli ja sama matka takas. Rovaniemen korkeuksilla, miten talvipakkaset vaikuttaa?
Otsikko: Vs: 940 -94 B230FD E85 muunnos
Kirjoitti: Kankikari - 21.11.2021, 13:49:35
Eikös se tukeminen ollut määräaikainen joka päättyi justiinsa.
Otsikko: Vs: 940 -94 B230FD E85 muunnos
Kirjoitti: blackmoor - 21.11.2021, 14:53:18
Eikös se tukeminen ollut määräaikainen joka päättyi justiinsa.

https://www.traficom.fi/fi/asioi-kanssamme/muuntotuki

"Kun muutat bensiini- tai dieselkäyttöisen henkilöauton toimimaan kaasulla tai etanolilla 2018-2021 välisenä aikana, voit saada muutoksen kattamiseksi Traficomilta rahallista tukea. Muuntotukea voi hakea vuoden 2021 loppuun saakka."
Otsikko: Vs: 940 -94 B230FD E85 muunnos
Kirjoitti: puliukk0 - 21.11.2021, 15:40:12
Saa tuollaisella toimimaan, mutta jos ajat joka toinen päivä 10km? Niin aika kauan saa suhata, että maksaa itsensä.

Muuntotukea ei välttämättä enään saa, jotain höpinää oli että kesällä vedettiin viimisiä. Totuutta en tiedä tähän tarinaan. Oli määräraha siis loppumassa.
Aikahan loppuu 30.11.2021.

Ilman roikkaa pakkasilla vinokone vähän kankeahko lähtemään etanolilla käyntiin.
Otsikko: Vs: 940 -94 B230FD E85 muunnos
Kirjoitti: Kankikari - 21.11.2021, 15:53:11
Aiemmin piti itse kasata liittimet jotka laitetaan suuttimen ja suuttimen liittimen väliin. Eli piti selvittää + & - auton liittimestä. Ja polttoaineanturi kannattaa laittaa paluulinjaan suutintukin jälkeen. Ja lämpötila anturi termarikotelon moottorinostokorvan juureen.
Otsikko: Vs: 940 -94 B230FD E85 muunnos
Kirjoitti: TVS - 21.11.2021, 23:13:24
Suuttimet loppuu kesken viinalla, toki on noita porukka laittanu ja se suhtkoht toimiikin mutta täyskaasulla sopat on vähän nihkeenlaiset. Isommat sumut ja niille sopiva lastu plus tuo setti olis flexfuel asia, tai jos ajaa vaan viinalla niin lastu viinalle. Seppäilyratkasuna lastut molemmille. Oon jopa suunnitellut katkasijalla vaihdettavaa karttaa LH siruun juurikin tuon takia, ehtis vaan joskus leikkimään ja testaamaan mun teoriaa asiaan...
Otsikko: Vs: 940 -94 B230FD E85 muunnos
Kirjoitti: HTVR - 22.11.2021, 12:03:52
Oon jopa suunnitellut katkasijalla vaihdettavaa karttaa LH siruun juurikin tuon takia, ehtis vaan joskus leikkimään ja testaamaan mun teoriaa asiaan...
Itekkin mietin jossain kohta olisiko tuollainen systeemi mahdollinen jos esim. talvella ajaa bensalla, vieläkin kätevämpi systeemi olis flexfuel sensori jolla se automaattisesti vaihtais kartat mut en tiiä onko tuo sitten jo liian hightech tolle vanhalle ruiskulle
Otsikko: Vs: 940 -94 B230FD E85 muunnos
Kirjoitti: Vauhtivaunu - 22.11.2021, 17:02:11
vieläkin kätevämpi systeemi olis flexfuel sensori jolla se automaattisesti vaihtais kartat mut en tiiä onko tuo sitten jo liian hightech tolle vanhalle ruiskulle

Vaihtaa LH:n sisuskalut Speeduinoon niin saa suoraan sen flexfuel-anturin toimimaan. Speeduinossa on vakiona osat flexfuel-anturin signaalin tunnistukseen ja flexfuel-kartat.