Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: vatjan - 29.11.2021, 20:41:03
-
kyseessä volvo v70 vm08 auto puhaltaa lämmintä mutta on selvästi kuskinpuolelta haaleampaa kun toisesta puolelta. mistähän osais lähtee vikaa etsimään?
-
Olisko läppien kalibrointi paikallaan, samalla näkee moottoreiden ja läpöanturien toiminnan niin pois sulkee ainakin nuo ensialkuun.
-
saako niitä ite kalibroitua?
-
saako niitä ite kalibroitua?
Ei varsinaisesti ilman testeriä. Voit toki laittaa lämpötilapyynnin HI asentoon, jolloin läpät ajetaan täysin auki. Jos silloinkaan ei tule lämmintä tasan, niin veikkaisin syyksi tukkeutunutta lämmittimen kennoa. Vesi kiertää vain lyhintä reittiä vänkärin puolelta.
-
onkohan tuota kennoa mahdollista yrittää jollain puhdistaa eka? jos vika siinä
-
Voi sitä huuhdella esimerkiksi vedellä kiertosuuntaa vastaan tai rakentaa huuhtelulaitteen pumpusta ja parista kanisterista joilla onnistuu vaikka sitten ihan pesuaineiden kanssa.
Tuo pelkkä vesiletkulla huuhtelu "väärään suuntaan" saa monesti kennon auki. Näin olen monta kennoa avannut.
-
Mihinhä kohi ne kennon letkut tulee konehuoneeseen?
-
Ja jos jollain kokemusta niin onko käyttänyt kuskinpuolelta siitä säätömoottoreita auki
-
Suojamuovit pois edestä niin näet kääntyykö ne moottorit / tangot kun kääntelet hanikoita eri asentoihin.
-
Onko se toinen moottori kuskipuolella?
-
Vipuliikkuu mutta lämpöä ei tul3. Miten hitto tuohon pääsee kunnolla käsiks