Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: always BB - 02.12.2021, 19:17:17
-
Tämä volsun 2,5 kone mehii öljyä kampuran stefasta. Pitääkö jakopää purkaa kokonaan kun dampperi pitää saada irti
-
Pitää. Voi vuotaa myös öljypumpun laipan tiivisteestä joka on siinä kampiakselin päässä hihnapyörän takana tai nokka-akselilta.
-
Osat tilattu.... mutta svid. Kun meni hermot taas autoon, iskari tuli läpi takaa ja rupesin vaihtaa ja iskari irti ylhäältä, toinen pultti nitkuttamalla varovasti auki no toinen samantien poikki kun näytti avainta. Poraamalla reikä puhtaaksi ja vot tuli täydellinen. Kasaan uusilla prikoilla ja ruuveilla.
No sitten katselin ja ei luonto antanut periksi olla koskematta myös toiseen puoleen (kuskin puoli)
Iskari irti, toinen taas poikki heti ja kiroilua no toinen ruuvi lähti hyvin melkein loppuun kun korista vastakierre irti. Katsoen miten saa korjattua, iskarin irroitus alapäästä , no siitäkin mutterin varsi poikki
Ei vielä sekään riittänyt, ihmettelin jousen kuntoa siinä ja poks sekin oli poikki.
Kaikki noi muut saa korjattua mutta, miten ton iskarin alapään kiinnikkeen sais korjattua näyttäs pikasesti olevan kiinteä ????
(https://i.ibb.co/qMTd2Ws/IMG-20211209-182519.jpg) (https://ibb.co/qMTd2Ws)
-
Muistan nähneeni jossain 850/x70:ssä katkenneen iskarin alapultin korjatun niin että katkenneen pultin sisään oli tehty vähän pienemmälle pultille kierteet, ja kiinnitys tapahtui pultilla.
-
Tänään oli taas aikaa korjata autoo jouset ja iskarit yläpäineen vaihdettu. Tuli siinä katsottua sitä ja onko se alapään tappi ilmeisesti prässätty akselin runkoon onko jollain joku räjäytys kuvaa onko näin
-
Tee kierre siihen sisään m10 pultti ja korilaatta. Toimii.
-
Se kiinnitys jää aika hentoseksi jos kierteet siihen tekee, kun se tappi ei ole kun 10mm paksu
Mutta kyllä on huimat erot autoissa kun on 4kpl noita s/v 70 volvoja 360tkm/430tkm niin tämä diisseli ajettu 570tkm niin on huomattavan paljon lahompi noi vähemmän ajetut on kun uusia joka paikasta
-
jaa mun mielestä se tappi oli kartio, sisään tehdyillä kierteillä niitä korjattu kun pään kierre katkeaa.