Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) => Aiheen aloitti: kaapop - 08.12.2021, 21:09:02
-
Moi, nyt pakkasilla pitänyt ahkeraan lämmitellä webastoa auton saamiseksi lämpöiseksi.
Ei vielä ole akku sanonut sopimusta irti kun webasto on syönyt virtoja, mutta joskus niin voi tapahtua.
Autossa on akku konetilassa ja peräkontissa, kumpaa pitäisi ladata? Kumpaa akkua webasto käyttää?
Edessä ei ole kunnon ruuvinpäitä johoon laturin johdot saisi ruuvattua kiini ja takakontista on hankala saada johdot taas ulos.
Mihin sen laturin pitäisi kytkeä, vai onko sillä tarvetta ollenkaan?
-
Käynnistysakku sijaitsee auton takakontissa ja sitä se Webasto käyttää myös. Jos ajelet lyhyitä siirtymiä, niin kannattaa ehdottomasti käyttää sitä laturia. Nyrkkisääntö on, että ajoa pitäisi tulla vähintään saman verran kuin mitä Webasto on ollut käynnissä. Konehuoneessa on paikat johon laturin saa liitettyä, niin virta siirtyy sinne takakonttiin.
https://www.volvocars.com/fi/support/manuals/v90/2016w46/yllapito-ja-huolto/akku/kaynnistysakku
-
Volvon oma ohje laturin asennukseen
https://accessories.volvocars.com/fi-fi/InstallationInstruction/Document/VCC-474903-3/V90%20Cross%20Country/2018 (https://accessories.volvocars.com/fi-fi/InstallationInstruction/Document/VCC-474903-3/V90%20Cross%20Country/2018)
-
Volvon oma ohje laturin asennukseen
https://accessories.volvocars.com/fi-fi/InstallationInstruction/Document/VCC-474903-3/V90%20Cross%20Country/2018 (https://accessories.volvocars.com/fi-fi/InstallationInstruction/Document/VCC-474903-3/V90%20Cross%20Country/2018)
Joo, tuollainhan se volvon ohje on. Mä laitatin defan älykkään ylläpitolaturin, latausvirta kiskon napaan ja maa runkoon. Hyvin on sähkö riittänyt, vaikka paljon lyhyttä matkaa ajetaan ja weba pöhisee pari kertaa päivässä. Kotona latauksessa useamman kerran viikossa talviaikaan.