Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: modsman - 10.12.2021, 15:52:14
-
Moi! Onko tuossa mitään ihmeellistä, onnistuuko lämpimässä tallissa vaihtaa ilman erikoistyökaluja?
Voisko saada ohjeet? Stefa on ostettu ja maanantaina viimeinen päivä katsastaa auto.
-
Olipas helppo homma, iskarin alapään kaksi pulttia ja jarrusatula vaan irti.
Ainut ongelma on varaosaliikkeen myymä liian pieni stefa.. :nohnoh
-
Muista säätää pyöränkulmat kun tuosta välistä avasit. Tai katsoa hyvin huolellisesti, että kiristät olkavarren samalle kohdalle.
-
Muista säätää pyöränkulmat kun tuosta välistä avasit. Tai katsoa hyvin huolellisesti, että kiristät olkavarren samalle kohdalle.
Pieniä jälkiä rautasahan terällä ja puukolla merkkailin paikat.
-
Lainaus toisesta keskustelusta:
Öljyn lisäys laatikkoon:
1. Lisää öljyä laatikon päällä olevasta täyttöpropusta
2. Kytke testeri autoon ja tarkkaile sillä vaihteistoöljyn lämpötilaa (moottori käynissä)
3. Kun lämpötila on välillä 50-60 astetta, avaa vaihteiston pohjassa oleva pieni proppu (isomman propun keskellä) ja anna valua niin kauna, kunnes öljyä tulee enää tipottain
Nyt on oikea öljytaso laatikossa
Mitenkäs ilman testeriä mittaillaan että öljy on 50-60 asteista? Infrapunamittari?
-
Infrapunamittari toimii, mutta kyllä testeri olisi paras kun kertoo todellisen öljyn lämmön eikä vaihteiston kuoren lämmön.
-
Infrapunamittari toimii, mutta kyllä testeri olisi paras kun kertoo todellisen öljyn lämmön eikä vaihteiston kuoren lämmön.
Kiitos! Olisko vinkata joku hyvä perusmittari vai pitääkö olla Vida?