Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Tölkkit5nen - 10.12.2021, 18:28:45
-
Elikä 93/94 vuoden 850 T5 kyseessä
ja ihmettelin imusarjaa irroittaessa miksi suutintukin venttiilistä ei koskaan tule bensaa tarkistaessa ja vaikka auto käy normaalisti, joutuu kyllä sahaamaan melko pitkiä startteja ennenku lähtee tulille ja käy ihan normaalisti
Olisiko bensapumppu ehtoopuolella?
Kiitos tietäjille.....
-
Venttiilin neula pois ja painemittarilla mittaamaan niitä bensanpaineita. Virrat päällä pitäisi olla 3bar painetta ja auto käynnissä 2,2-2,3bar. Bensapumpun rele vaihtoon jos on paineet kunnossa.
-
Ok kiitos.
Ja jos ei tule noita lukemia niin bensapumppu finaalissa ?
Voikohan paineita mitata esim fillarin jalkapumpulla tai vastaavalla halvemmalla vehkeellä?
-
Ok kiitos.
Ja jos ei tule noita lukemia niin bensapumppu finaalissa ?
Voikohan paineita mitata esim fillarin jalkapumpulla tai vastaavalla halvemmalla vehkeellä?
Voi olla myös ihan bensasuodatin, siinä pitäisi olla takaiskuventtiili. Jos on vanha suodatin niin voi olla ettei pidä paineita
-
Suodatin on vaihdettu ei vaikutusta.
-
Ok kiitos.
Ja jos ei tule noita lukemia niin bensapumppu finaalissa ?
Voikohan paineita mitata esim fillarin jalkapumpulla tai vastaavalla halvemmalla vehkeellä?
Joskus mittailin semmosella täyttöpistoolilla missä on mittari. Tuli tosin laitettua siihen taipuisa letku, että saa klemmarilla kirittyä kiskon päähän kiinni. Jos ei oo paineet mitä pitää niin kannattaa se rele vaihtaa ensimmäisenä ennen varsinaisen pumpun vaihtoa.
-
Katopa ettei huono bensanpaineensäädin päästä paineita läpi.
Voit tlapäisesti puristaa paluuletkun lyttyyn ja seuraavan kerran jos lähtee heti tulille niin vika on siinä.
On kait siellä tankissakin takaisku, harvemmin kai se vikaantuu??
-
Myöhäinen päivitys
Vaihdoin paineensäätimen suutintukkiin ja p-a pumpun releen.
Tyhjäkäynnillä on 2.5bar
Kierroksilla 3.0bar miinus imusarjan 0.5 bar
Samalla vaihdoin tulpat johdot pyörijän jakajan kannen ja b suodattimen.
Homma kunnossa
Tänään leimalle, saa nähdä kuin T5n käy..
-
Heittämällä läpi
;D