Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Samulki - 11.12.2021, 07:08:09
-
Moikka ongelma seuraavanlainen
Kylmänä lähtee huonosti käyntiin, lähtee kuitenkin jos kaasupohjassa käynnistää.
Ei ota kunnolla kierroksia käy kolmella? Ja jos päästää kaasun niin sammuu, muutaman minuutin kun käyttää alkaa käymään normaalisti ja sen jälkeen ei enään ongelmia.
Jos ei lähde käymään, tehnyt niin muutaman kerran lähtee aina tulppien vaihdolla käyntiin ja tulpat olivat märkiä.
Mistä lähteä vikaa hakemaan?
Paljon on osia vaihdeltu esim sytkäpuola, tulpan johdot, virrajakajan kansi ja pyörijä, ilmamassamittari ja lambda.
-
Onko imm ja lambda boschilaisia?
lueppa vikakoodit mitä antaa?
Onko kulutus suht normaali?
-
Imm ja lambda ei boschilaisia mutta oem laatuisia
Kulutus on korkea sekalaisessa ajossa
Yli 15L
Vikakoodit lukisin mutta en ole saanut aikaiseksi korjata tuota vikakoodinlukijaa ei oman omistuksen aikana ole ikinä toiminut enkä sen enempää ole perehtynyt asiaan.
-
Nuo ei yleensä tahdo toimia kunnolla kuin boschin antureilla.
Irrota paineensäätimen alipaine letku ja katso tuleeko sieltä bensaa läpi, löytyy suutintukin päästä ja menee imusarjaan.
Eihän pakoputki vuoda alkupäästä ja onko imuvuotoja?
Lämpöanturi voi olla viallinen, se löytyy sieltä imusarjan alta ja mittaristolle on oma joka ei vaikuta ruiskuun.
Koitappa ottaa akun kenkä irti hetkeksi ja testaa sen jälkee miten toimii imm piuha irti.
Toimiiko ajossa muuten suht normaalisti? Pätkiikö, tehoton tms?
-
Täsmälleen samat oireet, kylmänä pitää reilulla kaasulla saada ja pitää käynnissä, muuten tulvii ja tarttee uudet tulpat.
Imm on kl- racingin kopio 3", tonin lastut ja isot suuttimet. Yleensä ei koodeja ole tuosta tullut.
Lukija on melko simppeli, tuo on uudempien obd tyyppiselle portille mutta samoin se toimii konehuoneessa, kunhan vaan oikeat reiiät selvität. https://youtu.be/JLw8Net86wk
-
Täsmälleen samat oireet, kylmänä pitää reilulla kaasulla saada ja pitää käynnissä, muuten tulvii ja tarttee uudet tulpat.
Imm on kl- racingin kopio 3", tonin lastut ja isot suuttimet. Yleensä ei koodeja ole tuosta tullut.
Lukija on melko simppeli, tuo on uudempien obd tyyppiselle portille mutta samoin se toimii konehuoneessa, kunhan vaan oikeat reiiät selvität. https://youtu.be/JLw8Net86wk
Tässä kohtaa rakenneltu imm, usein siihen liittyvä putsariratkasu joka voi tehdä mitä sattuu pyörteitä immulle, isot suuttimet ja käytännössä vakiolastu on varmasti yhtälö jossa on erikoisempia ilmiöitä kylmästartissa, näissä kun on muutenkin todella reilut kylmärikastukset niin isommilla suuttimilla ja sitä huomioimattomalla lastulla voi odottaa jotain tommosta. Vielä jos lämpöanturi on hiukankin toleranssin reunamilla niin onpa keittoa...