Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: vikki - 26.12.2021, 18:19:31
-
Morjesta taas. Nyt alkaa akku olla finaalissa ja pitäs katella uutta, mutta nykyään ei tiedä mikä olisi hyvä eikä hirmu kallis. 2017 ostin snaiderin akun ja se on ollut täysi pettymys. Jo uutena lepojännite n. 11,8v ja siinä pysynyt. Käynnissä n.13,8v. Motonetin takuuhan on se, että osta heiltä uusi akku ja vanha heille, josta soittelevat, jos on aihetta. Näin sanoivat tiskillä. En ostanut. 2,4 bensa siis kyseessä. Joku mainitsi, että EXIDEssäkin ollut ongelmia, jota nyt ensin ajattelin. Onko ehdotuksia? 75-85 A:n väliin taitaa riittää.
-
Kannattaa Siniseltä kysyä, tuurillaan yllättää hinnallaan. Keväällä V70iin tuli ostettua, kun olikin edullisempi mitä luulin.
-
Tokmannilla oli vartat tarjouksessa joulun alla mut ootko tarkistanut että auto ei pura akkua jotenkin. Jos on rajut käyttötavat agm kestäisi varmaan parhaiten
-
Kannattaa Siniseltä kysyä, tuurillaan yllättää hinnallaan. Keväällä V70iin tuli ostettua, kun olikin edullisempi mitä luulin.
Joo sitä vois kysästä, jos olisi vaikka tarjouksia. Onko merkki sitten "volvo"?
-
Tokmannilla oli vartat tarjouksessa joulun alla mut ootko tarkistanut että auto ei pura akkua jotenkin. Jos on rajut käyttötavat agm kestäisi varmaan parhaiten
Käyttö on kevyttä eli ei mitään akkua kuluttavaa. Joo agm olisi kai hyvä, mutta aikas kallis tarpeeseen nähden.
-
Mulla on nykyisessä kulkineessa ed.omistajan toimesta joku outo merkki, tais olla vähän yli 60 Ah vai olikohan jopa alle?
Se on niin lyhytkin että ei saa alkup.kiinnikkeellä kiinni, on patentilla
Hyvin sekin on riittänyt vaikka ohjekirja taitaa kertoa vaan suositeltavan kylmäkäynnistysvirran, 600 A.
-
Vartahan on ainakin ennenmuinoin ollut hyvä akku, joten pitääpäs käydä Tokmannilla mulukasemassa.
-
Itellä ollut Exide EA770 77Ah/760A nelisen vuotta 2.5T V70:ssä, jossa Webasto. Hyvin toiminut toistaiseksi, latailen talven aikana pari kertaa varmuuden vuoksi täyteen, jos tulee paljon pätkäajoa.
-
Myös ollut kahdessa ed Volvossa Exide. Toisessa 6 ja toisessa 10v. Jälkimmäisessä vaan oli Ardic. Ei moittimista, kunhan muisti kovimmilla pakkasilla käyttää verkko laturia. Tiesithän, että auton akku ottaa pakkasella vastaan vaan noin 4-5 A, eli mitä lyhyempää ajoa sitä useammin käyttää verkkolaturia.
-
Exidet pihan bensavehkeissä kestäneet 4v, 4v ja 1v.
Varalla tallissa 2v ollut exiden akku joka purki puolentoista vuoden jälkeen laturivian takia mutta pysyi ehjänä ja pitää latingin.
Sznajderit kierrän kaukaa, kaveri motonetissä töissä niin noitten palautuprosentti on suurehko.
Powerline on myös varalla ja pitää varauksen, kesti 5v ja ehjänä vaihdettu varmuudeksi uuteen joten positiivinen kokemus.
Varta ok.
Kahdessa integroitu calixin 5A laturi ja ctech silloin tällöin lataillut irrotettuja tallissa tai tuota ilman laturia olevaa autoa konehuoneessa.
Ei ole noissa webastoa, eberiä tai ardicia
-
Laitoin Exiden AGM akun. Kolme vuotta ollut, ei moittimista. Tuskin kuitenkaan kestää kuten alkuperäinen 13,5v. ;D
-
Laitoin Exiden AGM akun. Kolme vuotta ollut, ei moittimista. Tuskin kuitenkaan kestää kuten alkuperäinen 13,5v. ;D
V70 -2005. Akku ollut uudesta asti syksyyn saakka jolloin vaihtui uuteen käytettyyn toisesta autosta. Edelleen lähti käyntiin ja toimi mutta antoi herjoja jos jätti jääkaapin käyttöön auto sammutettuna.
Eli Volvon alkuperäinen akku todellakin kesti pitkään :D
-
Päädyin kanssa orkkis akkuun. Toissa viikolla hain 60ah akun tuohon V70 mk1. Satasen maksoi minun asiakkuudella.
Ihmettelin akun pientä kapasitettia mutta tommonen sieltä rekisteritunnuksella tuli.