Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: jaskajokunen - 01.01.2022, 19:45:51
-
Aloitellaanpas tätä, tuommoinen tuli hommattua, eikös 10 vuoden väli ole hyvä auton vaihtoon.
2018 käyttöön otettu MY2019 T8 V90. 139tkm rullattu ruotsissa leasingsopparin jälkeen uitettu suomeen ja vaimo on eka omistaja leasingyhtiön jälkeen. Täydellinen paperinen huoltokirja ja myyjä liike teetti 140tkm huollon ennen ostoa. Vaimo tinkasi sailun kitkojen tilalle nastakumit. Myyjä tuumasi, että Nordmaneihin voi olla vielä varaa. Ei ollut Nordmaneja, soitti, että voiko laittaa HKPL 9 , no käy. Eipä ollut niitä ysejäkään, eli nyt on paistotuoreet 10 hakkikset. Taajama-ajossa keskikulutus huitelee 7.0 tienoilla. Akkua ei ole paljoa ehtinyt latailemaan. Volvocars aktivointi on ensi perjantaina, lisenssiä on vielä -23 asti jäljellä.
Kuinkas nuo softan ohjelmistopäivitysten ajaminen, menisikö samalla kerralla kuin aktivointi ? Mitään avointa takaisinkutua ei ollut voimassa.
Millä tuota sovelluslistaa voi muokata, poistaisin sieltä tuon tunnel, yelp yms. ruotsalaisia aplikaatioita.
(https://i.ibb.co/Tk6dSwq/IMG-20220101-191433.jpg) (https://ibb.co/Tk6dSwq)
Oon ihan käsi näiden nykyvehkeiden kanssa eli saako easyparkin laitettua suoraan volvon omaan järjestelmään vai pitääkö kannykän kautta hoidella ?
-
ihan kuten kännykästä sovellukset-> poista sovellus.
ei saa easyparkkia autoon.
-
(https://i.ibb.co/BjhnFmQ/IMG-20211230-094231-01.jpg) (https://ibb.co/BjhnFmQ)
(https://i.ibb.co/bXyBQFH/IMG-20211230-094243.jpg) (https://ibb.co/bXyBQFH)
(https://i.ibb.co/5rKyv4p/IMG-20220101-154001-01.jpg) (https://ibb.co/5rKyv4p)
(https://i.ibb.co/QFbmTKV/IMG-20220101-185848.jpg) (https://ibb.co/QFbmTKV)
Miten on kannattaisiko tämä (https://ccldesign.fi/pinnoitteet/)
-
ihan kuten kännykästä sovellukset-> poista sovellus.
ei saa easyparkkia autoon.
Ei saanut pois, lienee tarvitsee volvocars sovelluken kautta sitten koittaa poistaa em. toiminnon aktivoimisen jälkeen ?
-
Sovellukset ovat ihan samoja ns. suomi-autoissa. Ei niitä voi poistaa tai lisätä. Volvoinsinööri on päättänyt, että näillä mennään.
-
Mulla lie vanhempi softa koska saan poistaa ja lisätä softat mutta ei niitä ole monta mistä valita
-
Onnea autolle! Mistä vuodesta lähtien noissa on Android-käyttis?
-
Onnea autolle! Mistä vuodesta lähtien noissa on Android-käyttis?
eikä tullut kuin vasta 22 mallisiin eikä niihinkään kaikkiin
-
Mulla lie vanhempi softa koska saan poistaa ja lisätä softat mutta ei niitä ole monta mistä valita
Sovelluksia pystyy näemmä poistamaan latauskeskuksen kautta. Lisää niitä ei kuitenkaan ollut tarjolla ainakaan minulle.
-
Sovelluksia pystyy näemmä poistamaan latauskeskuksen kautta. Lisää niitä ei kuitenkaan ollut tarjolla ainakaan minulle.
sen pitää olla netissä jotwnkin että saa lisää
-
Kysymyksiä ! Paljonko tuo kuluttaa sähköä ollessaan piuhassa, kun akut on täyteen latautuneet ?
Olikos tässä mikä webasto ?
Mistä tuota latausvirtaa pystyy rajoittamaan esim. siihen 8A , tosin mulla on pihatolppa 3x2.5 mmj:llä vedetty, eli pitäis kyllä kestää kun on 16A varokkeen perässä.
Mitä hyötyä (paitsi nopeampi lataus ) olisi siitä 3-vaihe latausjohdosta ?
Suojaako kukaan enää ruosteita uudesta autostaan ?
Ja se tärkein, mikä on huoltoväli ? Nyt on juuri tehty 140000 huolto.
-
Huoltoväli on 30tkm/vuosi
-
Kyllähän nyt noin uusi kannattaisi ruostesuojata
-
Kyllähän nyt noin uusi kannattaisi ruostesuojata
Toisaalta jos ei aio autoa juuri yli 10 tai ainakaan 15 vuotiaaksi pidempään itse pitää niin aivan hukkaan heitettyä rahaa. Vaihtohyvitys ei muutu mihinkään.
-
Toisaalta jos ei aio autoa juuri yli 10 tai ainakaan 15 vuotiaaksi pidempään itse pitää niin aivan hukkaan heitettyä rahaa. Vaihtohyvitys ei muutu mihinkään.
Toisaalla on kuva lukkoremontista ja vettä valuvasta ovesta. Suomen talvessa kondensoituvaa kosteutta riittää, eikä luotto Volvon ruostesuojaukseen ole enää kovin korkealla, kun vertaa esimerkiksi P80 alustaisiin. Tietääkö joku, paljonko näissä on alumiinia ja löytyykö vielä sinkittyjä rakenteita? Pyöräkoteloissa on ainakin huopamaista materiaalia, mitähän sen takaa löytyy...
Autoilun kokonaiskustannuksissa ruostesuojaus ei näyttele kovinkaan suurta osaa. Enemmän huolestuttaa suojauksen laatu, pari edellistä Finikor-suojausta ovat jättäneet hieman toivomisen varaa: suojaamattomia alueita ja rikottuja suojamuovien kiinnityksiä. Oman kokemukseni mukaan ruostesuojaus on myös etu vaihtokaupassa.
-
Olikos tässä mikä webasto ?
Kai näissäkin on konepellin alla tarra lämmittimestä, joko pellissä tai muualla konehuoneessa?
-
Huomenna on menossa Volvolle (autosalpa lahti) Vocin muutokseen. Pitäisikö kysyä, jos maksaisin essentialin samalla kerralla seuraavaa huoltoa silmällä pitäen, jotta saisi nuo viimeisert softat käyttöön ? Huoltohan tähän tehtiin 140tkm kohdalla eli vuoden päästä olisi maksettu huolto ja viimeinen softa heti käytössä, onnistuukohan. Toisessa topicissa oli maininta, jotta 2017 malliinkin olivat lukkoja vaihtaneet goodwill periaatteella, pitänee kysellä kun on vikakoodeissa lukot olleet vikatilassa ?
Nyt olis kulutus lukemat 6,1L/100 , duuni on juuri kantaman päässä eli kotoa töihin akku lataukseen ja takas kotiin pääsee sähköllä :D
Tuosta vaihteen valitsimen B asennosta en ole löytänyt mitään kuvaavaa selitystä, itsehän luulen, että auto ajaa silloin maksimi batteryllä ? Eko tilassa -5 asteen lämpötilassa antaa rangeksi jopa 37km
Mikähän 3-vaihe latauspiuha / laite olisi käyttökelpoisin / edukkain, vieläkään en ole sisäistänyt onko tuo 3-vaihe lataaminen vain nopeampi tapa vai onko siitä muutakin hyötyä. Pyöräkatoksessa on 16A kolmivaihe pistorasia ja sitä kautta 5 metrin kaapelilla saisi näppärästi ladattua, vai onko parempi laittaa kiinteä latausasema ?
-
Vaihdekepin B-asento jarruttaa sähkömoottorilla rajummin kuin D:llä. Muuta eroa en tiedä näiden välillä.
Auto tukee vain 1-vaiheista latausta. Tietysti Type 2 kaapelilla saa jatkuvan 16A syötön.
-
Mitä sille VOC:lle tehdään siellä huollossa. Aktivointia varten autoa ei tarvitse viedä huoltoon. Teet van itselle tunnuksen ja tiskillä tehdään omistajan vaihdos/ rekisteröinti. Saat koodin SMS viestillä ja homma jatkuu ilman, että kukaan koskee autoon.
-
Tuo kun on ruotsin tuonti, niin pitää kuulemma parittaa ::) Niin ne ainakin autokaupassa sanoi ja autosalvassa sen halusivat tehdä, muusta en tiedä. Karttapohjissa ei näy nykyisiä teitä kun on ruotsin kartta ladattuna , toki kameratolpat ja muu reititys toimii.
-
No asentaja suoritti parituksen eukon kännykkään, kuulemma mun puhelimen saa liitetyksi jotenkin autosta ? Ei kuulemma voi suorittaa essential huoltoa siten, että olisi nyt hoidettu päivitykset kuntoon ja muu huolto olis tehty myöhemmin
-
No asentaja suoritti parituksen eukon kännykkään, kuulemma mun puhelimen saa liitetyksi jotenkin autosta ? Ei kuulemma voi suorittaa essential huoltoa siten, että olisi nyt hoidettu päivitykset kuntoon ja muu huolto olis tehty myöhemmin
Ei tetenkään voi jakaa koska se on yksi huolto joka menee service 2.0:na sun puhelimen saat liitettyä vaimokkees puhelimen volvo sovelluksesta siellä on lisää tili jne.
-
Ei kuulemma voi suorittaa essential huoltoa siten, että olisi nyt hoidettu päivitykset kuntoon ja muu huolto olis tehty myöhemmin
Eikös autoon juuri tehty myyjän toimesta huolto? Silloinhan sinne on ajettu uusimmat päivitykset?
Karttapohjissa ei näy nykyisiä teitä kun on ruotsin kartta ladattuna , toki kameratolpat ja muu reititys toimii.
Mikä navigointi? Kai auto nyt itsensä Suomeen paikallistaa?
-
Myyjäliike teetti huollon Vianorilla, tosin 10tkm etuajassa, halusin laput vikakoodeista. Kyllä se suomessa tunnisti ajavansa, mutta esimerkiksi Lahden uutta ohikulkutietä ei tunnistanut. Nyt latasin tikulle sen 58 Gigan eurooppakartan, pelkkää suomea ei suostunut ruotsin paikalle asentamaan.
-
Latauskysymys: Aikaisemmin kun laitoin auton lataukseen, näytti sovellus, jotta kello 17.00 olis valmis, nyt kun kännykästä katsoo olis vain 9% latautunut ja klo 21.00 olis täynnä ?
Kävinpä autolla tarkoituksena luoda pääkäyttäjä autolle ja itseni 2 käyttäjäksi. 1.käyttäjää ei pystynyt muokkaamaan ja auton kieliasetus muuttui ruotsinkieliseksi. Ilmeisesti vaatii vielä puhelua Sakalle / käyntiä volvolle, jotta pääkäyttäksi saadaan emäntä. Pitää kysellä myös niiden ohjelmistopäivitysten (https://www.volvocars.com/fi/support/software-release-notes/v90/2018w46) perään , jos huolto olis tehty volvolla olisi tuokin kunnossa.
Niin ja autolla oli lataus melkein valmis klo 16.45 olis täynnä eli joku mättää tiedossiirrossa ::)
-
Myyjäliike teetti huollon Vianorilla, tosin 10tkm etuajassa, halusin laput vikakoodeista. Kyllä se suomessa tunnisti ajavansa, mutta esimerkiksi Lahden uutta ohikulkutietä ei tunnistanut. Nyt latasin tikulle sen 58 Gigan eurooppakartan, pelkkää suomea ei suostunut ruotsin paikalle asentamaan.
Pääseekö noihin ilman Vidaa käsiksi esimerkiksi hybridijärjestelmien koodeihin? Toisaalta paikallinen monimerkkikorjaamokin on ostanut Vidan, voi olla Vianorillakin? Ei kai päivitykset Siniselläkään maltaita maksa? Essential-huollot eivät taida vielä näitä koskeakaan?
Minulla ainakin karttapäivitykset tulevat omia aikojaan tyrkylle, vaikka esimerkiksi Azerbaidžanin ajantasainen kartta ei kovin tarpeellinen olekaan :). Tikkua en ole käyttänyt koskaan päivityksiin, kun data ei erikseen mitään maksa.
-
Nyt on kartta päivitetty , keski melko kauan ladata ja asentaminenkin vie puolisen tuntia. Kännykän sain liitettyä autoon, mutta edelleenkin se 1 käyttäjäprofiili on lukittu ja ei saa poistettua
-
Hieno auto. Päivitykset tuskin Volvolla maltaita maksaa, Essential on vanhemmille Volvoille.
-
Latauskysymys: Aikaisemmin kun laitoin auton lataukseen, näytti sovellus, jotta kello 17.00 olis valmis, nyt kun kännykästä katsoo olis vain 9% latautunut ja klo 21.00 olis täynnä ?
Tuo näyttää mitä sattuu, ei kannata nojata lyhyellä aikavälillä tuohon tietoon. Käytännössä sen latautumisen voi räknätä omassa päässään kun tietää latausvirran.
-
Minulla ainakin karttapäivitykset tulevat omia aikojaan tyrkylle, vaikka esimerkiksi Azerbaidžanin ajantasainen kartta ei kovin tarpeellinen olekaan :). Tikkua en ole käyttänyt koskaan päivityksiin, kun data ei erikseen mitään maksa.
Se sanoo liian suurista päivityksistä, että en lataa hae ite.
-
Osaako tämä hakea ohjelmistopäivitykset itsenäisesti , jos on wifi yhteys, siis tarkoitan softapäivityksiä, en karttoja ?
Paljonko on vaihteistoöljyn vaihtoväli ?
-
Kaikki ohjelmistot ei päivity ilmaiseksi Volvolla huollossa. Esim. edellisessä S60 juurikin näytön ja Volvo on Call moduulin päivitys oli maksullinen.
Essential huolto on vain +5v ikäisille autoile vai oliko +6. WiFin kautta päivittää vain kartat ja mitä muita sovelluksia on asennettuna. Firmis päivitys näihin onnistuu ainoastaan Volvolla. 2022 malleihin joissa Antero käyttis tulee päivitykset automaattisesti ilmasta käsin.
-
Kuinkas tuo asetusten tallentuminen, olen avaimet ohjelmoinut molemmille omille profiileille. Mulla on Pure valittuna ajotilaksi, mutta hybridillä se menee, ennen kuin vaihtaa ajotilaksi Puren. Saako tuulilasin pyyhkijöitä ohjelmoitua vaihtoasentoon kun ovet sulkee, on meinaan ihan jääkököt jos ovat lepopaikassaan. ?
-
Kuinkas tuo asetusten tallentuminen, olen avaimet ohjelmoinut molemmille omille profiileille. Mulla on Pure valittuna ajotilaksi, mutta hybridillä se menee, ennen kuin vaihtaa ajotilaksi Puren.
Näin tekee XC90 myös, kohtuu ärsyttävää. Ei sitä saa muuten kuin joka kerta erikseen ajoon lähtiessä vaihdettava Purelle.
-
Parisen viikkoa ajeltu työajoja, vieläkin on tankissa 140km verran bensaa, kulutus on 5,4L/100km. Oon kyllä tyytyväinen kun päädyttiin bensaan. Tänään kun oli lähes nolla keli, niin työmatkaan riitti pelkkä sähkö. Toki aamulla ekat muutama kilometri bensaa, mutta sitten sähköllä.
-
Parisen viikkoa ajeltu työajoja, vieläkin on tankissa 140km verran bensaa, kulutus on 5,4L/100km. Oon kyllä tyytyväinen kun päädyttiin bensaan. Tänään kun oli lähes nolla keli, niin työmatkaan riitti pelkkä sähkö. Toki aamulla ekat muutama kilometri bensaa, mutta sitten sähköllä.
Miksi lähes nollakelissä bensalla liikkeelle ??? Kyllä kai meidän vehje menee vielä selvässä pakkasessakin alusta lähtien sähköllä. Eikä se käynnistyskynnyksen vähän ylittävissä keleissä kovin pitkälle mene ennenkuin toteaa bensakoneen lämminneen riittävästi. Vasta jossain -15 korvilla aletaan menemään kilometritolkulla bensalla.
-
Miksi lähes nollakelissä bensalla liikkeelle ??? Kyllä kai meidän vehje menee vielä selvässä pakkasessakin alusta lähtien sähköllä. Eikä se käynnistyskynnyksen vähän ylittävissä keleissä kovin pitkälle mene ennenkuin toteaa bensakoneen lämminneen riittävästi. Vasta jossain -15 korvilla aletaan menemään kilometritolkulla bensalla.
En tiedä syydä moiselle, jos lähtee B asennolla, ei vaihda edes suuremmalle. Mulla lämmitys on ohjelmoitu 06.20 , mutta usein tulee lähdettyä 06.35 eli olisiko tuo vartti joku syy. Tähänhän on tullut joku upgrade moottoriohjaukseen (https://www.volvocars.com/fi/support/software-release-notes/v90-twin-engine/2018w46), mutta ei ollut Sakalla hyvää tahtoa moiseen. Onko TOK:in päivitys kuinka uusi ? Mitä tuo pelkkä päivitys kustantaa Sinisellä
-
En tiedä syydä moiselle, jos lähtee B asennolla, ei vaihda edes suuremmalle. Mulla lämmitys on ohjelmoitu 06.20 , mutta usein tulee lähdettyä 06.35 eli olisiko tuo vartti joku syy. Tähänhän on tullut joku upgrade moottoriohjaukseen (https://www.volvocars.com/fi/support/software-release-notes/v90-twin-engine/2018w46), mutta ei ollut Sakalla hyvää tahtoa moiseen. Onko TOK:in päivitys kuinka uusi ? Mitä tuo pelkkä päivitys kustantaa Sinisellä
Purella ja B:llä me aina ajetaan eikä se mitenkään pikkuvaihteella kituuta. Tuskin se nyt vartissa lämpimällä kelillä paljoakaan jäähtyy ja tuo sinun ei kai enää edes lämmitä moottoria. Meillä pitäs kai olla uusimmat softat, joitamia kuukausia takaperin kävi huollossa. Mutta talvinen liikkeellelähtö aina ollut samanlainen meillä.
Ellei sitten ero tule just siitä jos auto on siihen tyytyväinen että meillä lämpiää kone webastolla ennen lähtöä, eikä halua sitä sen kuumemmaksi.
-
Onhan tuossakin moottorilämmitin, pitää ajastaa tarkemmin ja kokeilla. Tää nyt on tämmöistä koeajoa vielä ::)
-
Aamulla oli lämmin ja koko matkan kulki sähköllä duuniin asti. 14km jäi vielä akkuunkin. Firman pihassa latauksessa 8 tuntia, en huomannut katsoa latauksen tilaa, mutta 5 kilometrin jälkeen oli akku tyhjä ja bensalla kotiin :idiot2:
Nyt auto pihassa , lataus laitteessa vilkkuu kaksi sinistä lediä, ja auton pistokkeessa vilkkuu vihreä. Kännykkä näyttää outoja Latauspistoke on keltaisena ja näytössä
(https://i.ibb.co/0QpLh0j/Screenshot-20220113-175512.jpg) (https://ibb.co/0QpLh0j)
edit: Auton omistaja kävi säätelemässä, oli charge nappula "ei-aktiivisena" , mitenhän tuo oli muuttanut olotilaansa, paitsi jos se Sakan heppu teki sen kun tukholman omistajan deletoi
-
No nyt on pinnoitettu ja kolme pientä painumaa fixattu. Hyvää työtä tekivät ccldesingin tyypit. Naisoletettu kassalla hymyili ja kehui niin, että ostin auton hoito tuotteita vielä vajaalla satkulla :idiot2:
(https://i.ibb.co/VQhmJsR/IMG-20220121-110541.jpg) (https://ibb.co/VQhmJsR)
Seuraavaksi uusin softa sisään.
edit: Olikin vidassa kovin paljon ongelmia, kaikkien mekaanikkojen yhteydet pätkii, uusi aika softaukselle ensi perjantaiksi
-
Oletko Lahdesta? CCL:ssä on kyllä hyvä meininki.
-
Lahen liepeiltä :) Jeps, ei ainakaan heti tunnu pahalle se sijoittamani pääoma, hybriksen outlook muuttui silmissä
-
Lahen liepeiltä :) Jeps, ei ainakaan heti tunnu pahalle se sijoittamani pääoma, hybriksen outlook muuttui silmissä
Pinnoite on kyllä paras keksintö ikinä auton maalipintaan. Varsinkin laiskalle pesijälle. :D
-
Nyt on viimeisin softa autossa (maksoi 80€ ), perstuntumalla vaihteiston toiminta tuntuisi pehmeämmälle, toki ei se ennenkään tökkinyt
edit: Omaan avaimeen vaihdettu patteri
-
(https://i.ibb.co/2M3QNmX/IMG-20220202-164817.jpg) (https://ibb.co/2M3QNmX)
Ihan makee yksityiskohta 8)
(https://i.ibb.co/ZN7Ddqv/IMG-20220204-144946.jpg) (https://ibb.co/ZN7Ddqv)
Toinen pointti ;)
-
Eka pidempi lenkki 301km , keskinäytön kulutuslukema 7,4L/100km nollattu kun akulla ajo loppui
(https://i.ibb.co/yySKnKY/Screenshot-20220306-181550.jpg) (https://ibb.co/yySKnKY)
Adaptiivisen vakkarin kiva ominaisuus vai bugi. Jos vakkarissa on nopeusreserviä esimerkiksi 115km/h ja ajan edessä ajavan lähelle jolloin vakkari pudottaa vauhtia 105km/h jota edellä ajava ajaa. Kun pistän vilkun vasempaan, niin vakkari kiihdyttää samanaikaisesti siihen 115km/h vauhtiin.
-
Kyseessä ominaisuus, joka mielestäni erottaa volvon aktiivivakkarin muista, etenkin moottoritiellä. Näin ei kuskin tarvitse tehdä mitään ohituksen tekemiseksi. ;D
-
Jos et vaihda kaistaa sen vilkun jälkeen ajaako vakkari edeltävän perään?
-
Jos et vaihda kaistaa sen vilkun jälkeen ajaako vakkari edeltävän perään?
Enpäs tullut kokeilleeksi, olisihan tuossa tietysti ollut aikaa kokeilla, mulla kun oli 5 poikkipalkkia adaptiivisen säädössä. Toinen ominaisuus on kun ajaa tarpeeksi kauan isompaa nopeutta jalkakaasulla, mikä on vakkarissa, niin vakkari luovuttaa ja pudottaa ittensä pois.
-
Ei aja perään.
-
Ominaisuus sitten!
-
Adaptiivisen vakkarin kiva ominaisuus vai bugi. Jos vakkarissa on nopeusreserviä esimerkiksi 115km/h ja ajan edessä ajavan lähelle jolloin vakkari pudottaa vauhtia 105km/h jota edellä ajava ajaa. Kun pistän vilkun vasempaan, niin vakkari kiihdyttää samanaikaisesti siihen 115km/h vauhtiin.
Toinen ominaisuus on kun ajaa tarpeeksi kauan isompaa nopeutta jalkakaasulla, mikä on vakkarissa, niin vakkari luovuttaa ja pudottaa ittensä pois.
Kummatkin ihan normi ominaisuuksia aktiivisessa vakkarissa ja putoaa se tavallinenkin vakkari pois kun riittävän kauan ajaa jalka kaasulla.
-
ihan kuten kännykästä sovellukset-> poista sovellus.
ei saa easyparkkia autoon.
Android Auton kautta on easypark käytettävissä. Tuon android auto vaatii sen paksumman latausjohdon, oon pitänyt budsien kaapelia autossa, se kun olisi ollut kivan lyhyt.
-
Android Auton kautta on easypark käytettävissä.
Eikös nuo parkkisovellukset toimi suoraan kännykästä kätevimmin?
Ainakin itsellä Moovy toimii siten, että puhelin kilahtaa taskussa, puomi nousee ylös ja maksu vilahtaa luottokortilta.
-
Kyllähän ne kai toimii kännykästäkin, kunhan kokeilen, seuraavaksi pitäisi waze saada jotenkin pelaamaan, se olis tärkeämpi, toi auton oma navi on jotenkin kökkö, kun oon 5 vuotta jo wazella ajanut
-
No ei kai se ole kuin Waze kännykkään ja johdolla kiinni autoon. Sen jälkeen Waze käyntiin auton näytöltä...?
-
Onkos mulla joku täppä väärässä paikassa. Ajoprofiilit on tallennettu avaimiin, mutta ne eivät aktivoidu kun näytöstä valitsemalla eli avaimen käytöllä ei ole vaikutusta. Profiili on se mikä on viimeksi näytöstä valittu, avaimella ei ole väliä.
-
Kyllä ne tallentuu voi vaatia uuden yrityksen
-
Profiili tallentuu sille avaimelle, jolla auto lukitaan. Toiset avaimet kun pitää tarpeeksi kaukana, niin keyless ei sekoita asioita.
-
Pystyykö nopeusmittarin näyttämää rukkaamaan, nyt kesäkumeilla näyttää 4km/h liikaa eli todellinen nopeus on 80km/h oikeasti 76Km/h
-
Tuskin. Periaatteessa jos vaihdat pyörän kokoa niin auto kuuluu käyttää vidan päässä mutta en tiedä onko siitä tässä kohtia hyötyä. Ei mittarivirheeseen juurikaan voi vaikuttaa paitsi renkailla.
-
Tuossahan on nyt alla käsittääkseni alkuperäiset Pirellit , nokialaisissa verirenkaissa oli vain 2km/h virhe.
-
Mulla on "välikelin kitkat" alla koossa 245/45/19 ja mittari näyttää 80 ja todellinen on 79. Auto on -20 mallia.
Kuinka isot renkaat sulla on oikein alla?
-
Eikös joskus ollu joku pykälä että mittari ei saa näyttää liian vähän?
Autonvalmistajat tekee niin että näyttää aina vähän liikaa.
Noista gepseistä en tiiä pitääkö olla se marginaali. :buck2:
-
Tossa mun 20 vuotta vanhassa volvossa tosiaan mittarissa on semmoinen 6% virhe ja obd silti antaa lähes gps-tarkan nopeuden. Että lienee autonvalmistajan valinta. Mutta pyöräkoon saa siitäkin marmorin piuhalla valittua jos tuo häiritsee, niin mittarin saa tarkaksi.
-
Laki sanoo ettei mittari saa koskaan näyttää liian vähän. Volvolla näihin pitäisi olla erilaisia mittari softia. Ainakin katsoo vanne kuvastoa niin eri koon vanteille mainittu eri ohjelmaa.
-
Olis tosi hienoa, jotta se nopeus tulisi gps:n kautta ensisijaisesti, olis tarkempi
-
(https://i.ibb.co/SPbpdQP/IMG-20220426-184021.jpg) (https://ibb.co/SPbpdQP)
tuon kokoiset on, liekö alkuperäiskokoa
-
On oikea koko tuohon, mutta joka vanteiden kohdalla Volvon sivuilla mainitaan
Kun autoon vaihdetaan uudet, erikokoiset vanteet, on ladattava myös uusi ohjelmisto. Se päivittää nopeusmittarin, ohjausvaihteen ja rengaskoon tiedot. Tilataan erillisellä rutiinilla ja ladataan VIDAn avulla.
-
On oikea koko tuohon, mutta joka vanteiden kohdalla Volvon sivuilla mainitaan
Paljonkohan kustantaa ?
-
Ei kannata hieroa tuota nopeusmittaria jos ei ole talvi- ja kesärenkaat kehältään saman kokoisia.
-
Paljonkohan kustantaa ?
Ei mitään hajua. En ole koskaan itse päivittänyt tuota.
Ei kannata hieroa tuota nopeusmittaria jos ei ole talvi- ja kesärenkaat kehältään saman kokoisia.
Tämä, kunhan tietää mikä on mittarivirhe niin ajaa sen mukaan.
-
Tänään ei halunnut lähteä töihin. Ekalla käynnistyksellä. ei huolinut pakkoa eikä d asentoa. Jarrua painamalla nytkähti. Soitin on calliin ja oli jo hinuria lähettämässä. Kokeilin kuitenkin vielä virrattomaksi ja uusi startti sai auton liikkeelle, mitään varoitusta ei tullut mittaristoon
-
Upgreidasin Hybrikseen roiskeläpät, kiitoksia Tutka44:lle (https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?action=profile;u=34591) sopuhintaisista osista.
-
Nyt se on alhaalla
(https://i.ibb.co/drLw4nz/IMG-20220622-140747.jpg) (https://ibb.co/drLw4nz)
Ja nyt ei näy mitään. Enpä tiennytkään ostaessani moisesta vempeleestä ;)
(https://i.ibb.co/6yWcBDC/IMG-20220622-140852.jpg) (https://ibb.co/6yWcBDC)
-
Ain oppii vanhakin jotain uutta ;)
-
147800 km ostettu uudet Nokian hakka Black 2 renkaat
-
Tuliko kalliiksi? Itsekin tarviin ensi kesäksi uusia kumeja
-
Tuliko kalliiksi? Itsekin tarviin ensi kesäksi uusia kumeja
Ovh 939€ yhteistyökumppanin (puolison) kautta tinkasin 40€, päätyen hintaan 900€ , maksoin laskun ja sanoin jotta tuolla yhdellä eurolla, jonka maksoin liikaa saan kai 4 pulttia lukkopulttien tilalle :2funny: Sain pultit :D Oli kai epäselvästi kirjotettu, mutta kun sanoin että ovh on teillä 939 ja lupasit mulle 40€ alennuksen ja laskutit kuitenkin 900€ niin mulla on kai jotain saatavaa
-
Kyselin autosalvasta jakopään hilujen vaihtoa ja 150tkm huoltoa , sehän on se n. 1000€ joka menee, vaihteiston öljynvaihto olis karvan päälle 400€ Edelleenkin on outoa, jotta ei kuulu huoltoohjelmaan ?
-
Edelleenkin on outoa, jotta ei kuulu huoltoohjelmaan ?
Mitäpä outoa tuossa on, kyllä se takuuajan kestää ilman öljynvaihtoja. Itse täytyy (valitettavasti) tommoset muistaa muissakin merkeissä.
-
Aattelin öljypisteestä kysyä tarjousta vaihteiston ja sähkömoottosin vaihteiston öljynvaihtoon
-
Nyt on volvo saanut kallista valoa 1700€ edestä, 150tkm määräikaishuolto, jakopään hihna, apulaitehihna jne. Vaihteiston ja Eradin öljyjen vaihto jne.
Kuulemma laatikon öljyjä ei vaihdeta huuhtelemalla tässä vaihteistossa. 150408km ajettu.
-
Auts, ihanan kallista. Toistaalta tuossa on tehty monta isoa huolto toimenpidettä.
-
Auts, ihanan kallista. Toistaalta tuossa on tehty monta isoa huolto toimenpidettä.
No nyt on sitten volvoturva aktivoitavissa vuodeksi eteenpäin eli hinaus korjaamolle (jota toivottavasti ei tarvita), sijaisauto korjauksen ajalle , Nyt voi ajella seuraavat 150tkm jakohihnalla, eli noilla mun ajoilla n.15 vuotta, taitaa tosin ikävaihto tulla ensin.
-
Näkyykö laskusta jakopään osien hinta erilleen ja vaihdettiinko vesipumppu?
Henkisesti tässä varautunut tekemään kaksi jakopäätä VEA moottoriin ensi kesänä, kun V90:ssä tulee 5v/120 tkm ja V40 jo 8v/90 tkm. Motonetistäkin saa Volvon jakopääsarjan ja lähinnä arponut sitä, että vaihtaisiko vesipumput vai ei.
-
Näkyykö laskusta jakopään osien hinta erilleen ja vaihdettiinko vesipumppu?
Itsellä omaan D5 koneeseen sinisellä vaihdettiin vesipumppu. Aikaisemmin ei oletuksena vaihdettu, mutta nyt kuulema suositus on vaihtaa.
-
Tässä on sähköinen vesipumppu, ei tarvitse vaihtaa ?
-
(https://i.ibb.co/tLsVjYY/IMG-20221125-165125.jpg) (https://ibb.co/tLsVjYY)
(https://i.ibb.co/7p190gH/IMG-20221125-165226.jpg) (https://ibb.co/7p190gH)
-
Tässä on sähköinen vesipumppu, ei tarvitse vaihtaa ?
Jakopää taitaakin olla sitten erilainen ja hihnasarjakin ehkä eri hintainen. Suuruusluokka tuosta kuitenkin selvisi. Kiitos.
-
Sanoisin että euroja säästää kun ostaa suodattimet tarvikkeina samalla laadulla mitä oem ja vaihtaa itse. Meinaan raikkari ja ilmansuodatin. Lisäksi en tiedä miten Volvo huollot suhtautuu mutta kannattaa kysyä saako sinne viedä omat moottoriöljyt. Tasan samaa tavaraa saa motonetista mutta halvemmalla, tai jostain muualla.
-
Sanoisin että euroja säästää kun ostaa suodattimet tarvikkeina samalla laadulla mitä oem ja vaihtaa itse. Meinaan raikkari ja ilmansuodatin. Lisäksi en tiedä miten Volvo huollot suhtautuu mutta kannattaa kysyä saako sinne viedä omat moottoriöljyt. Tasan samaa tavaraa saa motonetista mutta halvemmalla, tai jostain muualla.
Taitavat suhtautua samoin, kun veisi omat ruuat ravintolaan. Jos tuo huolto on kerran vuodessa, niin alle euron päivä jää normi huollon hinnaksi. Nyt vaan oli Jakopää aika ja oon ruukannu vaihteistoon öljyt vähintään 60tkm välein vaihdattamaan
-
Kyllä ainakin fordilla saa. Jos öljy täyttää valmistajan vaatimukset ja sattuu olemaan samaa merkkiäkin mitä merkkihuolto käyttää niin en näe syytä miksei hyväksyisi, tälleen mä ajattelen.
-
Kyllä ainakin fordilla saa. Jos öljy täyttää valmistajan vaatimukset ja sattuu olemaan samaa merkkiäkin mitä merkkihuolto käyttää niin en näe syytä miksei hyväksyisi, tälleen mä ajattelen.
Öljyn kanssa tulee ekana mieleen, että Volvolla on öljyt katosta roikkuvassa telineessä, kelautuvan letkun/mittarin avulla ei tarvi säätää kanistereiden kanssa jne. Edellisen auton korjaajalle joskus kiikuttelin itse öljyt ja muut huolto-osat. Ei paljoa kallistunut, kun korjaamo tilasi osat. Lisäksi huoltoleimaa ei varmaan saa, kun ei ole se huoltomies vaihtanut sitä suodatinta. Toisaalta tästä on turha väitellä, jokainen huollattakoon autonsa mielensä mukaisesti
-
Eiköhän lähes jokaisella merkkihuollolla tule tynnyrin kautta pistooliin se öljy. Sanoit vaan että kallista valoa autosi saanut. Hintaan olisi voinut vaikuttaa kyllä.
-
Jakopää taitaakin olla sitten erilainen ja hihnasarjakin ehkä eri hintainen. Suuruusluokka tuosta kuitenkin selvisi. Kiitos.
Jakopää on joo hyvin erilaine näissä bensa/hybrid vehkeissä ja vaatii oman ajoitustyökalusettinsä. :)
Ihan kohtuullinen, kilpailukykyinen hinta esim. jakopään uusinnalle kun ottaa huomioon että OEM varaosia käytetty. ;)
-
Kuinkas nuo takaluukun pumput, alkaako olemaan lopuillaan, kun ei jalalla avaa , yrittää kyllä muttei jaksa, luukun napista avaamalla aukeaa usein ekalla yrittämällä. Jalan liike ei ole tietääkseni muuttunut. Paljonko maksaa ?
-
Luukunpumpuista onkin jo ollut asiaa, Tänään kävi CCL-designillä huoltopesussa ja sisäputsissa. VOC:iin ostin pari vuotta aikaa
-
Tänään haettu "vuosihuollosta" oli joku sopeutettu, kun ei kilometrejä tullut tarpeeksi, 276€ ei ollut sopeutettu. Ei löydy goodwilliä autosalvasta, kotona ei takakontti eikä takaovet avautuneet ::)
-
Sai uudet jarrupalat taakse, tällä kertaa ei käynyt sinisellä
Edit: Brembot näyttäisi olevan
-
Tänään tilasin Hybrikseen huollon, 630€ Volvo ei tule vastaan takaovien goodwill-korjaukseen, on ollut yksi ei merkkihuollon leima täydellisessä huoltokirjassa ( ostaessani autoa , saka käytti Vianorilla ) Kylläpä sylettää, eli mennään kuumailmapuhaltimella taas ensi vuosi takaovien suhteen, ei kyllä 430€/ ovi ala maksamaan suunnitteluvirheestä
-
En ole lukenut koko ketjua läpi, mutta oletko kokeillut tuutata voitelua sinne ruuvien koloista?
-
En oo vielä alkanut rasvaus kierrosta, PTFE voisi olla kai toimivin, mistä välistä ruutataan
-
En oo vielä alkanut rasvaus kierrosta, PTFE voisi olla kai toimivin, mistä välistä ruutataan
Ongelmanahan näissä oli ainakin jossain vaiheessa tehtaan käyttämä vaseliini, joka kovettui kylmässä. Kaipaisi puhdistuksen vettähylkivällä aineella että sieltä tulee kosteus pois ja sen jälkeen vaseliini joka pysyy meikäpakkasissa voitelevana.
Kannattaisi varmaan sen verran avata että saa sen mekanismin näkyville, niin pystyy kohdistamaan käsittelyt sinne missä sitä tarvitaan.
-
Pitää avata nuo takaoven pahvit ja koittaa rasvoa, jos tarvii paksumpaa, niin ehkä CRC:n silicon greisse ?
-
Se on otettava koko ovi tyhjäksi, jotta sen lukkolaitteen saa esille. Kuulostaa työläältä, mutta on oikeastaan aika helppo homma, kun kaikki on siinä samassa kasetissa kiinni.
-
Joku voisi tehdä DIY ohjeet tuosta, onko mahdollista hajoittaa kiinnikkeitä tms. em. tekemisen myötä ja kuinka sen voi välttää
-
Takaoven verhoilun purku ja taitaa se lukkokin siellä vilahtaa:
https://www.youtube.com/watch?v=4TjAODd61wQ
-
Hybris kävi vuosihuollossa, n.9tkm sitten viimeksi. 630€:llä tunnin huolto , ihanan kallista S*
-
Mitäs tämmöseen 600€ tunnin huoltoon oikeen kuuluu?
-
Mitäs tämmöseen 600€ tunnin huoltoon oikeen kuuluu?
(https://i.ibb.co/jDdL9Vd/IMG-20241220-164530.jpg) (https://ibb.co/jDdL9Vd)
-
Mitäs sitä suotta lukea juristiksi, kun volvo-omamekaanikkona voi laskuttaa 210 euroa tunnilta ja myydä lisäksi tarvikkeet erinomaisella katteella.
-
Takaovien lukkoja tai ajovalojen pesureita ei vaihdeta goodwill jutulla tai edes sovitetulla osallisuudella, johtuen sakan tekemästä vianor huollosta, muutenhan tuo kulkine on saanut em. mainittua kallista valohuoltoa suomessa ja ruotsissa
-
Kai sitä laskuttaa voi mutta tuskin se mekaanikko 210€/h saa.
Eiköhän suurin osa siitä mene marmoritiskin kiillotusaineisiin. :D
-
Kai sitä laskuttaa voi mutta tuskin se mekaanikko 210€/h saa.
Eiköhän suurin osa siitä mene marmoritiskin kiillotusaineisiin. :D
Eipä se juristikaan kaikkea laskutuksesta omaan taskuun saa - ei vaikka olisi verojuristi-yrittäjä. Pointti olikin, että laskutushinta auton rassauksesta on melko suolainen, vaikka mihin vertaa.
-
Ihan tavallisilla pajoillakin tuntuu olevan joku ihme kartelli.
Täällä pikkukaupungissa on muutama paja ja kaikilla tuntivelotus 80€.
Yksi tosin polkee vähän hintoja kun on autoliikkeen yhteydessä ja on myös merkkihuolto. Tunti vain 79€. ;D
Olisko pieni piikki muille, en tiiä.
Tosin sieltäkin on vanhemmat tekijät joilla on monimerkkikokemusta lähteneet Millogille hommiin. Ei oo niin ressaavaa.
Uutta tekijää ei tahdo saada vaadittavilla koulutuksilla kun isäntä ei maksa tarpeeksi. Joitakin käynyt haastattelussa mutta lähteneet lujaa pois kun ei liksaa tuu tarpeeksi.
Nosesiitä...
-
Nuo hinnathan ei ole tuntiperusteisia. Wetterillä Oulussa taitaa olla 130€ tuntihinta. Paljon sekin on, mutta kun laskee että pitää maksaa tilat ja työkalut. En tiedä paljonko mekaanikko saa tunnilta silloin kun tekee tuntiveloitus hommia?
-
(https://i.ibb.co/XCgThjq/IMG-20250103-145257.jpg) (https://ibb.co/XCgThjq)
Käytettiin keraamisen pinnoitteen huoltopesussa, otettiin myös sisäpesu
Taas on kuin uusi auto
-
29tkm ehdin ajaa, kunnes tuli maksettua omaksi, ehkä nuo säästeliäät kilometrit auttoi maksamaan ::)
-
29tkm ehdin ajaa, kunnes tuli maksettua omaksi, ehkä nuo säästeliäät kilometrit auttoi maksamaan ::)
hitto mulla on 70tkm takana omall aja ei ole kaikkia velkoja vielä maksettu mutta halpoja kilsoja kyllä.
-
Nyt sit varovasti kun ei oo enää takuuta. Se saattaa se vikapeikko vaania mutkan takana.
Nooh, ei kai sentään. :)
-
Nyt sit varovasti kun ei oo enää takuuta. Se saattaa se vikapeikko vaania mutkan takana.
Nooh, ei kai sentään. :)
Eihän tuossa ole takuuta ollut kuin ekan vuoden saka-turva, sakan vuoksi ei ollut edes goodwiliä tarjolla volvolta, ne kun teettivät yhden huollon jossain ADHD-korjaamolla