Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Subbe99 - 05.01.2022, 15:07:39
-
Potilas siis V70 2001 2.4 bensa
Löytyiskö mistään muualta kuin siniseltä ja mistä tietää purkamatta onko venat 6mm vai 7mm varrella?
Vaikuttais toi syttymättömyys 4 pytyssä jousivialta kun pitää pientä kilkutusta.
Sytyttää kuitenkin kun antaa jengaa.
Vaihdettu puola ja tulpat, ei ollut mitään vaikutusta.
Vikakoodi oli ECM-3502 Misfiring - CYL 4 (tsekattu Vidalla)
-
Eipä tarvii etsiä jousia kun vika on männän puolella, eli männästä pala pois tai renkaita poikki. Puristuspaineet lähes nollassa.
Perkele, nyt pitää sitten metsästää vaihtomoottoria.
Juniorin eka auto, niin tällaisen murheen lykkäs.
-
Ootko varma?
Puristuksia ei oo jos venttiilistä puuttuu pala tai jousi poikki ja kiertynyt sopivasti.
Kerran oli jousi poikki ja välillä toimi ja välillä ei, tosin kilkatti vähän.
Saisko vilastua sinne endoskoopilla ennen kuin repii koko koneen pois?
-
Venttiili tai venttiilijousivika on paljon todennäköisempi kuin mäntä.
-
Ootko varma?
Puristuksia ei oo jos venttiilistä puuttuu pala tai jousi poikki ja kiertynyt sopivasti.
Kerran oli jousi poikki ja välillä toimi ja välillä ei, tosin kilkatti vähän.
Saisko vilastua sinne endoskoopilla ennen kuin repii koko koneen pois?
Täytyypä vielä kysellä pystyykö kurkkimaan. Korjaamon kaveri pisti sen jo nippuun, että pääsee vielä ajelemaan.
Sanoi että puhaltaa kampikammion puolelle.
Mistäs reiästä sitä kannatta kurkkia? Mahtuuko tulpan reiästä vai pitääkö imusatsi repiä irti?
Tää kaveri on tehnyt näitä hommia ammatikseen vuosikymmeniä + harrastaa lisäksi kiihdytyskisoja eli rakentaa autoja.
-
Huohottaa rajusti öljytikusta/öljykorkista?
-
Kyllä sen sopivalla vehkeellä tulpanreiästä näkee mut jos noin kokenut kaveri sanoo että puhaltaa läpi niin pitää sitä kait sit uskoa.
Tosiaan voit katsoa ite tuon että puhkuuko täyttöaukosta tai tikun reiästä selkeesti kun pitäis vähän imua olla jos kaikki kunnossa.
Jos siilä ajat ja sylinteri pimeänä niin ottaisin suuttimen töpselin irti ettei mee bensaa läpi ja samantein öljy ohueks ja katti paskaks.
-
Huohottaa rajusti öljytikusta/öljykorkista?
Täytyypä tarkistaa kun käyn korjaamolla huomenna.
-
Huohotti ku höyryveturi molemmista reijistä.
Kävin sitten samalla reissulla lähipurkamossa kyselemässä konetta, niin löytyi passeli autovahinkokeskuksesta aikoinaan tullut alle 200 tonnia ajettu ja siistin näköinen.
Hinta huimat 150 eur korjaamolle toimitettuna.
Asennuksiin pääsevät ens viikolla. Asennuksen työkustannukset noin tonnin.
Kävin hakemassa Mötönetistä samalla jakopääsarjan, öljyt ja filsun. Menee samalla vaivalla kun kone on irrallaan.
Ehdin jo viikoloppuna kartoittaa kone-tarjontaa, niin hintahaitari oli 315-670 eur noi järkevän oloiset koneet + rahdit päälle 60-100 eur.
Lähipurkaamoon jäi vielä yks vastaava kone, mutta oli jakopäästä öljyinen.
Piru kun näissäkin pitää osia tilatessa tietää koneen sarjanumerokin. Noh, onhan sekin nyt ylhäällä vastaisuuden varalle.
Vanhan koneen meinaan purkaa atomeiksi ja kattoa sitten joskus mitä se on syönyt. Kannen siitä ainakin saa talteen.
-
Onnea rassaamiseen, kyllähän nämä minun mielestä säilyttämisen arvoisia autoja on
-
Päätettiin tämä yksilö säästää kun on ulkoa ja sisältä niin hiton siisti, eikä ruostetta missään.
Siinä on juniorille autoa vuosiksi eteenpäin.