Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Sam - 05.01.2022, 19:46:50
-
Oon käynyt kattomassa manuaali versiota kyseisestä autosta. Kyyti oli pehmeetä kuin mikä eikä kone huohottanut lainkaan. Oon tietoinen kalliista turboista ja termostaatista. Mitäs muuta vikaa Foordissa piilee?
Onko auto ylipäätään sijoutuksen arvoinen?
-
Mikäs siinä, varmasti laatupeli jos huollot tehty jne. Kilometrejä nuo kestävät niin kuin moni muukin volvon malli. Kuluvia osia menee samoin kuin kaikilla merkeillä, toisiin niitä vaan saa iskeä huomattavasti useammin.
-
Huollettu on. Mut 30tkm välein. Tuo on virallinen Volvon öljynvaihtoväli mut eiks se aika pitkä nyt kuitenkin oo?
-
Ohje on että 12k tai tuo 30tkm. Kumpi täyttyy ensin.
Tietysty, jos on ajettu kaksi vuotta samoilla öljyllä, että tulee tuo 30tkm niin sitten on pitkä väli.
30tkm vuoteen ja matka ajoa niin ei niin pitkä väli.
-
Noissa on tuossa 2009 hujakoilla takana nivomatti iskarit joita ei saa tarvikkeena uusia ja volvolta maksaa ainakin 500e kappale. Jos siinä on semmoset eikä niitä ole vaihdettu niin kannattaa ainakin tietää ennenkuin ostaa. Jos on alkuperäinen tuulilasi niin ne irtoaa yläreunasta ja vuotaa, selviää helposti tökkäämällä sisältä sitä yläreunasta niin huomaa että liikkuuko se. Vähän ajetussa sen saa hyvällä tuurilla takuuseen.
-
Kiitos kaikille vastauksista. Noi iskarit ja tuulilasi on hyvä tietää.
Tämän yksilön jätän kuitenkin ainakin väliin kun huoltokirjaa tarkemmin katsottua kävi ilmi lähes 40tkm 2v öljynvaihtoväli. En usko, että riski on sen arvoinen. Mutta se hemmetin manuaaliloota oli niin taivaallisen tuntuinen tehokkaan dieselin kanssa.