Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) => Aiheen aloitti: mb5165 - 06.01.2022, 19:58:49
-
Avataas tämmöinen aihe kun en ainakaan haulla löytänyt >:(
Eilen kävi volvo biliassa huollossa, jonka yhteydessä vaihdettiin latauspistokkeen kansi ja tänään ei enää irtoa latauspiuha autosta. Ääni kyllä kuuluu sieltä normaalisti ovia avatessa, mutta pistoke vaan heiluu siinä liittimessään. Millähän h*lvetillä tämän nyt saa takas sinne bilialle ja onko tuon väkisin irroittamiseen jotain konstia? Toki vielä tökättynä tuohon kiinteään latauspisteeseen niin hinurikaan ei tule kysymykseen. Töihinkin pitäisi päästä aamusta.. Huoh.. :)
Täytyy kyllä muutenkin ihmetellä tuota MERKKIHUOLLON toimintaa ku 4/10 kertaa huollon tai korjauksen jälkeen auto on pitänyt viedä sinne takaisin kun jotain tehty väärin. Viime kerralla hyytyi (edellinen) auto motarille kun oli suodatin ilmaamatta.
-
Eilen kävi volvo biliassa huollossa, jonka yhteydessä vaihdettiin latauspistokkeen kansi ja tänään ei enää irtoa latauspiuha autosta. Ääni kyllä kuuluu sieltä normaalisti ovia avatessa, mutta pistoke vaan heiluu siinä liittimessään. Millähän h*lvetillä tämän nyt saa takas sinne bilialle ja onko tuon väkisin irroittamiseen jotain konstia? Toki vielä tökättynä tuohon kiinteään latauspisteeseen niin hinurikaan ei tule kysymykseen.
Tähän vuodenaikaan lukitusklipsun jäätyminen olisi ehkä todennäköisin syy piuhan irtoamattomuudelle? Jotkut on tainneet puhaltaa hiustenkuivaajalla lämpöä sinne töpseliin, se lukituskielihän on töpselin yläpuolella keskellä.
Auton saisi käyntiin piuha kiinni kun sinnikkäästi pitkään pitää käynnistysnappia käynnistysasennossa, mutta toki se kaapeli pitäisi olla toisesta päästä irti...
-
Tähän vuodenaikaan lukitusklipsun jäätyminen olisi ehkä todennäköisin syy piuhan irtoamattomuudelle? Jotkut on tainneet puhaltaa hiustenkuivaajalla lämpöä sinne töpseliin, se lukituskielihän on töpselin yläpuolella keskellä.
Auton saisi käyntiin piuha kiinni kun sinnikkäästi pitkään pitää käynnistysnappia käynnistysasennossa, mutta toki se kaapeli pitäisi olla toisesta päästä irti...
Olivat huollossa käyttäneet auton pesussa ja seuraavan päivän -15C pakkaset aiheuttivat tuon magneettikytkimen jäätymisen. Volvon tiepalvelu tuli puhaltamaan auki sen puolessa tunnissa soitosta, mutta jatkossa tietää nyt itsekin.