Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: zakke - 05.12.2011, 18:33:01
-
mikähän meni massapyörän vaihdossa pieleen, kun kytkinpoljin painuu normaalisti pohjaan ja vaihteet menevät päälle, mutta nostaessa kytkintä auto ei lähde ryömimään? :'(
-
mikähän meni massapyörän vaihdossa pieleen, kun kytkinpoljin painuu normaalisti pohjaan ja vaihteet menevät päälle, mutta nostaessa kytkintä auto ei lähde ryömimään? :'(
Vaijeri irti?
Vääriä osia, esim. paine-asetelma?
Vaihteet lie menee päälle myös kytkintä painamatta?
-
vaijeri on kiinni, vaihteet menee joo ilman kytkintä, asetelma sama vanha
-
vaijeri on kiinni, vaihteet menee joo ilman kytkintä, asetelma sama vanha
Listaa kaikki osat, mitä vaihdoit ja mitä autolle teit.
Ainoastaanko kaksoismassapyörän vaihdoit?
-
laatikko irti kytkinlevyasetelma irti, massapyörä irti - uus massapyörä tilalle, vanha kytkinlevyastelma kiinni laatikko kiinni. siinä lyhykäisyydessään. mitään muuta ei siis vaihdettu/koskettu kuin massapyörään. kasauksessa ei varmaan hirveitä virheitä voi tehdä? käynnissä mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulu. kytkimessä tosin on ilmaa nyt, mutta ei pitäisi vaikuttaa mitenkään kun kytkin on ylhäällä? Painelaakeriin en ees koskenut, mutta voiko se lähtee asennuksen aikana pois paikoiltaan tjms?
-
Painelaakeri ei voi irrota, kuin rikkoutumalla, se on työsylinterin kanssa samassa paketissa.
Se paineasetelmahan on automaattisäätöinen, periaatteessa sille on voinut jotain käydä, mutta en usko kuitenkaan... onko ihan varma, että vauhtipyörä on juuri oikea, jos pyörä onkin väärä tuohon autoon ja on paksumpi, niin sehän toisi kytkintä painelaakeria päin ja voisi painaa kytkimen auki ilman polkimen painamista.
Menikö vaihteisto asennettaessa ihan lohkon vastinpintoja vasten, eikä tarvinnut pulteilla sitä sinne "väkisin" vetää?
-
laatikko meni yllättävänkin helposti paikoilleen, massapyörä on samanvuotisesta d5:sta, en tiedä onko nuossa eroja. en huomannu mitata paksuutta ennen asennusta. mutta entäs jos kytkinlevy väärinpäin? vaikka pariin kertaan katoin, että "flywheel side" olisi massapyörän puolella.
-
olisiko työsylinteri voinut jumittaa? levy pitää olla oikein toimiakseen, mutta jos laitoit tekstin kuten kerroit, niin vika ei pitäisi olla siinä.
-
ilmeisesti tasauspyörästö ongelma kun kokeilin pyörittää renkaita. voiko siitä tippua osia laatikon sisään kun otin silloin laatikkoa irrottaessa pois sen vetotangon, joka menee oikean puolen vetarille?
-
ilmeisesti tasauspyörästö ongelma kun kokeilin pyörittää renkaita. voiko siitä tippua osia laatikon sisään kun otin silloin laatikkoa irrottaessa pois sen vetotangon, joka menee oikean puolen vetarille?
Mikä vetotanko?
Oikeanpuoleinen vetoakseli vai? Mitään ei tipu, kun sen irroittaa.
-
mikä nyt lie siinä vetarin ja laatikon välissä oleva noin puolen metrin suora tanko vai kuuluko se vetariin, mutt iha booreilla se näytti olevan laatikon päästä. mikähän laatikkoon sitte vois tulla kun mihinkään ei ole koskettu?
-
Onko se jo selvinny, että moottorista veto välittyy laatikon sisään saakka?
Voisiko vaikka vetonivelestä olla sisukset irronneet ja kuulat makailee siellä suojakumin sisässä irrallaan, vet välittyisi tasauspyörästöönkin, mutta jäisi sitten vain pyörittelemään vetoakselien alkuja.
-
ilmeisesti vasemmassa vetarissa käynyt juuri näin 8) kiitoksia avusta