Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Volovoukko - 09.01.2022, 15:32:44
-
v70 meni vikatilaan ja ei kierrä ja nykii 2500-3000rpm kun polkee paikallaan vikakoodeja antaa ainakin p0299 p101 p0254 ja p2015. Ei lähtenyt nollaamalla ainakaan motonetin lukijalla
-
Onko pyörreläppien säätötanko paikoillaan?
PA-suodatin vaihdettu?
-
ei ole se on laitettu rautalangalla auki asentoon
-
Imusarja ja putket ehjiä, tuo eka koodi vois viitata siihen suuntaan..
-
Pa suodatin vaihdettu ei auttanut
-
https://youtu.be/kzXQmkuM4GA siinä video vielä
-
Vidan nokkaan niin kertoo paljon enemmän kuin motonetin lukija. Itsellä useampi tapaus kun motomaatilla käyty niin tullut hullua hurskaammaksi mutta vidalla selvisi ongelmat saman tien.
Missä päin tämä potilas sijaitsee?
Itse olen turun alueella jos lukuja tarvitsee
-
Nyt tuli vielä vikakoodiksi p040484 (egr) kun käytin korjaamolla. Puhdistin egr ja ei ollut kovin paljoa roskaa ja vikakoodin lähti nollaamalla pois mutta tuli takaisin ja aihetti vikatilan.
-
Egr:n sähköosassa on muutamissa autoissa ollut vikoja. Purkuosana toinen tilalle ja taas kulkee. Kannattaa katsoa siihen liittyvät johdotkin.
-
Varmaan paras ohjelmoida kokonaan pois tuo egr? Pystyyköhän sen ohjelmoimaan vaikka sielä on vikakoodit päällä?
-
Kannattaa livedatasta varmistaa, että EGR:n haluttu aukenema ja mitattu aukenema muuttuvat kierrosten mukaan kumpikin. Ainakin V70 harmaakoppasessa oli näin. Jos se EGR:n musta ohjainpurkki on viallinen, niin se saattaa ohjata EGR:n auki vaikka ECM pyytää kiinni. Tällöin softaaminen menee hukkaan. Ohjainpurkki mittaa EGR:n asentoa ja ohjaa toimilaitteen sähkömoottoria sen mukaan. Mulla se ohjasi sähkömoottoria koko ajan auki-asentoon. Uusi ohjain ei ollut mahdottoman hintanen siniselläkään.
-
oliko sulla samanlaiset oireet/vikakoodit?
-
En muista oliko vikakoodeja kun käytin korjaamolla pikaisesti. Asentaja näki heti datasta että pyydetty ja mitattu arvo eivät vastaa. Vikavaloa ei sytyttänyt mutta auto kiihtyi huonosti, kulutti todella paljon varsinkin kuormituksessa ja pienillä kierroksilla (manuaalilaatikko) täristi ja meinasi sammua risteyksiin. Auto oli P2-korinen V70 harmaakoppasella koneella mutta eikö noissa seuraavan korin ekoissa D5:issa ole jokseenkin sama kone, ainakin EGR:n osalta.
-
Vaihoin nyt koko egr käytettynä toisesta autosta mutta ei lähtenyt vikatila pois pitääkö se käydä nollaamassa vikakoodit että alkaa pelittään