Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Dimefield - 13.01.2022, 00:57:08
-
Tulipahan mieleen kysyä onko auton vaihto tulossa pian? Ja jos on niin hybridi- vai sähköauto? Jos itse menisin juuri nyt tilaamaan uutta autoa tammikuun puolessavälissä 2022 niin hybridin ottaisin, sähköauto ei ole Kainuun korkeudella vielä tätä päivää, mielestäni siis. Auton vaihtotarvetta ei tosin juuri nyt ole, 2019 V40 on aika tuore ja 2012 S60 saa kohta vajaan tuhannen euron jakohihnarempan niin sitä pitää sitten ajeluttaa vielä jonkin aikaa.
Käytetty Volvokin voi olla seuraava Volvo? =) Vaikka bensa- tai dieselkäyttöinen jopa ja mitä niitä nyt onkaan.
-
Hyvinkin pian lukitaan vastaus mikä auto tulee seuraavaksi. Toimitusajat on kuitenkin sellaisia, että itse auto tulee aikaisintaan kesällä. Hybridi jää kakkosautoksi, uusi tulee olemaan täyssähkö. Mutta onko se Volvo on vielä epäselvää.
-
Muuta varmaa ei ole kuin että on sedan Volvo vaalealla nahkasisustalla ;D
-
Muuta varmaa ei ole kuin että on sedan Volvo vaalealla nahkasisustalla ;D
Et sä sitten kovin uutta voi ostaa, kun Volvo luopui ekologisista syistä viime vuonna nahan käytöstä.
-
Et sä sitten kovin uutta voi ostaa, kun Volvo luopui ekologisista syistä viime vuonna nahan käytöstä.
2023 vuosimallin hinnastossa vielä on nappanahka saatavilla. Jos totta puhuu niin kuvissa ainakin tuo Volvon villakangas verhoilu näyttää hyvältä, niitä vielä vähemmän vain käytettyjen markkinoilla.
-
Uusi C40 tilattu ja tämän jälkeen meidän perheen kummatkin autot on täyssähköjä. Ihan yhtä hyvin ne toimii täällä Kainuussakin kuin muualla.
Hybridin koen turhana välivaiheena jossa paljon tekniikkaa.
Sähköauton puolto sähköauton teho ja vaivattomuus. Volvollahan saa vetää kunnon kärryäkin eli XC40 ja C40 vetopainot 1500/1800kg. Toki rangella ei silloin juhlita mutta hyvin tulee polttopuut metsästä.
-
Manuaalilaatikolla oleva MK2 V70 T5. Jos joku luonnoton muutos tulee taloudelliseen tilanteeseen niin esim. just tuollainen C40 tai Polestar 2 päivittäiseen ajoon, hybridit ei innosta minuakaan.
-
Tällä hetkellä Volvot V40 ja Xc40 P8. Parin kolmen vuoden sisään V40 vaihtuu pienempään kaupunkisähkäriin esim. tuleva Xc20 tai vastaava. Isompi auto pitäis olla hyvällä rangella sähkäri tai hybridi, jossa 100 km sähköllä. Isompi olis maastokelpoinen ja vetää kärryäkin.
-
Pitää katsoa mikä on tilanne parin vuoden päästä. Jos Volvolla olisi jotain mielenkiintoista sähköllä liikkuvaa ja tietty mikä on oma maksukyky.
-
Seuraava vois olla V70N loppupäätä, eli Classic. Kolmoskoppaa en pidä Volvona, niin sitä ei varmasti talouteen tule vaikka ilman sais.
-
S40 T4/2.0T -00-04 manualisena tarkotus pojalle etsiä kasipätkän tilalle se on varmaan viimenen auto jonka ostan tosi pitkään aikaan
-
Vaihtopaineet on kovat, olen siis Volvoton tällä hetkellä.
V/XC60 dieselinä tullut katseltua.
Toisaalta taas hybridi/täys sähkö kiehtoo, mutta budjetti ei anna myöten... Outlander Phev tai E-Golf :idiot2:
-
Se on varmaa että nykyinen D5 on viimeinen dieselkäyttöinen. P3 facelift-korinen 60 kiinnostaisi T5-moottorilla mutta järki sanoo toista. Jos auto nuorenee muutaman hassun vuoden ja herkutkaan ei muuksi muutu mutta välirahaa jää silti maksettavaksi helposti yli 15000e niin ei se oikein järkevältä tunnu. Vaihtohyvityksistä päätellen nämä dieselit alkaa oikeasti olemaan ongelmajätettä. ::)
-
V90 tai V90CC. Cross Countrien muovit lokareissa on vaan aika järkyn näköset mun silmään ja perus 90 vähän turhan matala. Ehkä olis tervettä kokeilla välillä toista merkkiäkin…
Toisaalta olis kiva kokeilla jotain muuta kuin polttomoottoria, mut ei oikein vakuuta vielä nää nykyiset ”vaihtoehtoiset” ratkaisut. Joten sen puoleen ei aikapainetta vaihdossa.
-
V90 tai V90CC. Cross Countrien muovit lokareissa on vaan aika järkyn näköset mun silmään ja perus 90 vähän turhan matala. Ehkä olis tervettä kokeilla välillä toista merkkiäkin…
Toisaalta olis kiva kokeilla jotain muuta kuin polttomoottoria, mut ei oikein vakuuta vielä nää nykyiset ”vaihtoehtoiset” ratkaisut. Joten sen puoleen ei aikapainetta vaihdossa.
V90 CC mallia on saanut maalatuilla helmoilla.
-
Jos tällä nykyisellä ajelis yhtä kauan, kuin edellisellä XC70:llä eli vielä n kymmenen vuotta, niin ei tarvii vielä alkaa miettimään merkkiä/mallia. Jos silloin enää on ajolupaakaan muuhun kuin rollaattoriin :buck2:
-
Cross Countrien muovit lokareissa on vaan aika järkyn näköset mun silmään
No juu, makuasioita. Kuulemani Plasto-Volvo on kyllä mielestäni osuva nimitys.
Tällä hetkellä lataushybridi sopisi mainiosti ajoprofiiliin ja pystyisin ajamaan lähes pelkällä sähköllä, n. 30 km suuntaansa ja sähköä molemmissa päissä. Pystyn myös ennustamaan tulevan tarpeen melko mukavasti. Tämä vuosi menee näin, mutta sitten ajot vähenevät, mutta vastaavasti kertamatkat pitenevät yli kaksinkertaiseksi.
Heräteostoksena hankittu 90 oli jälkiviisaana virhe, mutta alussa sillä oli mukava ajella, kun toista samanlaista ei juuri P-paikalla ollut. Toisaalta nyt ajellaan vitosen nurkilla dieseliä eikä kyytiä voi moittia. Saa sillä melkoisen matkan ajella, että hintaeron hybridiin saisi kurottua kiinni.
Volvoja on ollut iät ja ajat, pari Bemaria, Fordia, Opelia, Toyota ja Saab sekä Renault( ;D).
Lähitulevaisuudessa pitäisi taloudessa päästä kahteen autoon. Jos kukkaro kestäisi, pihalla olisi Taycan ja Hi-Lux. Luotan edelleenkin Volvon turvallisuuteen, mutta varteenotettavaa täyssähköä ei ole tarjolla. Polestar 1 loi hetken toivoa S*. 90 on perheen muille autoilijoille vähän iso, S60 voisi olla sopiva välikauden vaihtoehto.
Muilta merkeiltä Tesla 3 olisi ok, mutta takaveto ei houkuta ja 4-vetoisten hinnat ovat pysyneet korkealla. BMW i4 näyttää autolta, ja ajoavustimet ovat reilusti Volvoa edellä. Mahdollinen vaihtoehto joskus 2-3 vuoden kuluttua? Saapi sitten nähdä, mihin suuntaan Volvo etenee, säilyykö ruotsalaisuus.
-
C40 tilattu täälläkin. Tällä hetkellä mennään hybridillä, millä päästään sähköllä kesällä 50 ja talvella 30 km. Päivittäiset ajomatkat ovat 95 % alle 200 km niin C40 riittää hyvin.
-
Voi olla , että merkki vaihtuu , olisiko Tesla tai Ford Mustang :o
-
Vaihtohyvityksistä päätellen nämä dieselit alkaa oikeasti olemaan ongelmajätettä. ::)
Dieselit tosiaan halvempia kuin bensat ja tarjontaa 3x enemmän.
-
V90 CC mallia on saanut maalatuilla helmoilla.
Kiitos tiedosta!
-
Toisaalta nyt ajellaan vitosen nurkilla dieseliä eikä kyytiä voi moittia. Saa sillä melkoisen matkan ajella, että hintaeron hybridiin saisi kurottua kiinni.
Tätä minäkin olen laskeskellut. Ja nyt jos panostaa tavallisen kantaman hybridiin, niin saako siitä esim. viiden vuoden päästä suhteessa enää hyvin vaihdossa, kun long ranget kasvattavat suosiotaan.
-
Varmaan joku viimeinen P2, mikäli vkl jälkeen olisi pakottava tarve lähteä ostoksille. Aika näyttää...
-
Ykstyisliisaan jonku hybridin tai täyssähkön, voi olla joku muukin kuin Volvo.
-
V90 tai V90CC. Cross Countrien muovit lokareissa on vaan aika järkyn näköset mun silmään ja perus 90 vähän turhan matala. Ehkä olis tervettä kokeilla välillä toista merkkiäkin…
Pitäiskö ostaakin toi ”Embla”?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/saako-uusi-huippu-volvo-nimensa-pohjoismaisesta-mytologiasta-ainakin-tama-sopisi-suuhun-huomattavasti-paremmin-kuin-xc90/8334444#gs.n4pg8x
-
Jaa - siinäpä otsikossa kysymys, johon on tosi vaikea vastata. Jos Volvo ei olisi luopunut dieseleiden kehityksestä, niin varmaan uuden V60:sen. Nykyiset hybridit/sähköautot ei kiinnosta lainkaan, kun niillä ei joko pääse riittävän pitkälle tai sitten niillä ajaminen tulee liian kalliiksi, kun akkuja pitää hinata bensalla mukana. Toisekseen vähintään V60:n kokoinen pitää auton olla ja farkku.
Todennäköisesti ajelen tuolla V60 dieselillä niin kauan kuin tulee sopivalta merkiltä vaikkapa uusi täyssähköinen V60:n kokoinen farkku markkinoille, jolla on itselleni ehdoton minimi eli vähintään 600 km todellinen range ja sen verran nopea lataus, ettei tarvitse ABC:n tai McDonaldsin pihassa notkua niin kauan, että pitäisi sisällekin vielä mennä.
-
Päätettin rouvan kanssa lähteä hybridi pelleilyyn mukaan ja hankkia joku diesel vehjes, mutta lähdettiinkin kaupasta T8 :n kanssa
-
Tänään lyötiin nimi paperiin. Sitten vaan odotellaan.
-
Nykyisellä painellaan varmaan seuraavat 10 vuotta ainakin. Kilsoja sen verran vähän mittarissa ja kaikki ominaisuudet kohdillaan. Ei vaihtotarvetta.
Ja muutenkaan en näihin patterivehkeisiin tai hybrideihin aio koskea :).
-
Kyllähän toi Volvo XC40 houkuttas ihan hemmetisti :) Ja tottahan toki isoimmalla mahdollisella akkupaketilla.