Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: P11S1 - 22.01.2022, 17:31:56

Otsikko: Mikä moottorinohjaus 745 GLT -89 B204E?
Kirjoitti: P11S1 - 22.01.2022, 17:31:56
Kysellään jos jollain olisi sattunut olemaan tälläinen moottorinohjaus volvossa ja osais kertoa tarkemmin mikä on kyseessä.

Eli auto on Volvo 740 GLT 16v. Auto on tuontiauto ja moottorina on ollut 2L 16V moottori. Moottorikoodi: B204E

Autossa on 007 loppuinen immu ja vasemman iskaritornin juuresta löytyy vikakoodi ledi purnukka, mutta lambda anturia tai katalysaattoria autosta ei löydy.
YKK anturin paikka ainakin oli lohkossa, mutta itse anturi taitaa olla irroitettuna se alumiinen kiinnike näkyi olevan paikallaan.

Hieman erikoinen kyllä kun LH2.2 yleensä puuttuu tuo vikakoodi purkki. Ja LH2.4 yleensä on 016 immu sekä myös lambda löytyy.  :idiot2:
Otsikko: Vs: Mikä moottorinohjaus 745 GLT -89?
Kirjoitti: Huikkoster - 22.01.2022, 17:41:50
Jospa vikakoodipurkki on muille järjestelmille muttei moottorinohjaukselle? Lh2.2:lle ääni.
Otsikko: Vs: Mikä moottorinohjaus 745 GLT -89?
Kirjoitti: Tomi426 - 22.01.2022, 21:22:41
Kaverilla on 740ssä B200G joka on tiettävästi LH 2.4 mutta ilman lambdaa ja kattia. Jos näitä on saanut samanlaisella ratkaisulla että voi käyttää lyijybensaa  ???
Otsikko: Vs: Mikä moottorinohjaus 745 GLT -89?
Kirjoitti: P11S1 - 23.01.2022, 11:11:35
Taitaa joo olla sama systeemi kun nuo G mallit. Tai ainakin siltä vaikuttas näin äkkiseltään.

Nappasin bokseista kuvat:
(https://i.ibb.co/mtVTvkb/Whats-App-Image-2022-01-22-at-20-59-21.jpg) (https://ibb.co/mtVTvkb)

(https://i.ibb.co/G3tkn3h/Whats-App-Image-2022-01-22-at-21-11-11.jpg) (https://ibb.co/G3tkn3h)
Otsikko: Vs: Mikä moottorinohjaus 745 GLT -89?
Kirjoitti: Jambo - 23.01.2022, 14:02:56
Jenkkilässähän noita vastaavia erikoisuuksia näkee aika usein
Otsikko: Vs: Mikä moottorinohjaus 745 GLT -89?
Kirjoitti: P11S1 - 23.01.2022, 17:01:04
Jenkkilän turbo malleissakin on ollu jo melko aikasin lh2.2 ja katti. Ainakin omassa sieltä tuodussa -85 mallissa oli.

Mutta takaisin tähän niin kyseinen auto mistä tässä on puhe niin on alunperin ollut tosiaan 16v kannella, mutta kannen on edellinen omistaja ottanut muihin projekteihin ja nyt olisi ajatus istuttaa ihan 8v kannella oleva moottori tuohon. Niin mitenhän noitten boksien kanssa nyt sitten toimia?  :idiot2:
Moottorin luovuttajasta saisi kyllä lh2.4 boksit, mutta kun se on ihan se perinteinen versio jossa on lambda ja kattikin ollut alunperin. Tämä kyseinen peli ei tietystikkään sitä kattia vaadi, mutta mites muuten. Vai rokkaako ihan sillä että lyö moottorin läpeensä, piuhat kines ja vetoja?.
Otsikko: Vs: Mikä moottorinohjaus 745 GLT -89?
Kirjoitti: P11S1 - 24.01.2022, 12:29:42
Pienellä tutkimisella homma selkeni. Lambdan liittimet löytyi kuitenkin sieltä suunnalta mistä pitikin.  :facepalm: Tosin hyvin piilotettuna. Ja lambdaa ei tosiaan oo ollu paikallaan.

Eli lh2.4 on ja nyt saa homman pelaamaan ihan kuten pitääkin.  :D

(https://i.ibb.co/02c1ShZ/IMG-20220124-122426.jpg) (https://ibb.co/02c1ShZ)

(EDIT 4.2. : B230F moottori asennettu autoon ja laitettu LH2.4 bensapurkki ja sytkäpurkki sekä vaihdettu immu 016 loppuiseen ja kytketty lambda piuhoihin kiinni. Auto käynnistyi eikä sytyttänyt vikavaloa tai antanut vikakoodeja.)
Otsikko: Vs: Mikä moottorinohjaus 745 GLT -89 B204E?
Kirjoitti: Ansis - 22.03.2022, 13:39:26
Noita Italian vehkeitä on joskus ollut ilman katteja tuolla koneella jopa tehtaalta, mutta niissä on ollut lambda jotain erikoismallia (erikoishinta) joka kestää lyijybensaakin.

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=84817 voi katsella lisäinfoa missä mitäkin on ollut, mutta 30 vuoden aikana Ranet on saaneet usein ihmeellisyyksiä aikaiseksi.

Vakiointi kunniaan!