Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: P11S1 - 22.01.2022, 17:31:56
-
Kysellään jos jollain olisi sattunut olemaan tälläinen moottorinohjaus volvossa ja osais kertoa tarkemmin mikä on kyseessä.
Eli auto on Volvo 740 GLT 16v. Auto on tuontiauto ja moottorina on ollut 2L 16V moottori. Moottorikoodi: B204E
Autossa on 007 loppuinen immu ja vasemman iskaritornin juuresta löytyy vikakoodi ledi purnukka, mutta lambda anturia tai katalysaattoria autosta ei löydy.
YKK anturin paikka ainakin oli lohkossa, mutta itse anturi taitaa olla irroitettuna se alumiinen kiinnike näkyi olevan paikallaan.
Hieman erikoinen kyllä kun LH2.2 yleensä puuttuu tuo vikakoodi purkki. Ja LH2.4 yleensä on 016 immu sekä myös lambda löytyy. :idiot2:
-
Jospa vikakoodipurkki on muille järjestelmille muttei moottorinohjaukselle? Lh2.2:lle ääni.
-
Kaverilla on 740ssä B200G joka on tiettävästi LH 2.4 mutta ilman lambdaa ja kattia. Jos näitä on saanut samanlaisella ratkaisulla että voi käyttää lyijybensaa ???
-
Taitaa joo olla sama systeemi kun nuo G mallit. Tai ainakin siltä vaikuttas näin äkkiseltään.
Nappasin bokseista kuvat:
(https://i.ibb.co/mtVTvkb/Whats-App-Image-2022-01-22-at-20-59-21.jpg) (https://ibb.co/mtVTvkb)
(https://i.ibb.co/G3tkn3h/Whats-App-Image-2022-01-22-at-21-11-11.jpg) (https://ibb.co/G3tkn3h)
-
Jenkkilässähän noita vastaavia erikoisuuksia näkee aika usein
-
Jenkkilän turbo malleissakin on ollu jo melko aikasin lh2.2 ja katti. Ainakin omassa sieltä tuodussa -85 mallissa oli.
Mutta takaisin tähän niin kyseinen auto mistä tässä on puhe niin on alunperin ollut tosiaan 16v kannella, mutta kannen on edellinen omistaja ottanut muihin projekteihin ja nyt olisi ajatus istuttaa ihan 8v kannella oleva moottori tuohon. Niin mitenhän noitten boksien kanssa nyt sitten toimia? :idiot2:
Moottorin luovuttajasta saisi kyllä lh2.4 boksit, mutta kun se on ihan se perinteinen versio jossa on lambda ja kattikin ollut alunperin. Tämä kyseinen peli ei tietystikkään sitä kattia vaadi, mutta mites muuten. Vai rokkaako ihan sillä että lyö moottorin läpeensä, piuhat kines ja vetoja?.
-
Pienellä tutkimisella homma selkeni. Lambdan liittimet löytyi kuitenkin sieltä suunnalta mistä pitikin. :facepalm: Tosin hyvin piilotettuna. Ja lambdaa ei tosiaan oo ollu paikallaan.
Eli lh2.4 on ja nyt saa homman pelaamaan ihan kuten pitääkin. :D
(https://i.ibb.co/02c1ShZ/IMG-20220124-122426.jpg) (https://ibb.co/02c1ShZ)
(EDIT 4.2. : B230F moottori asennettu autoon ja laitettu LH2.4 bensapurkki ja sytkäpurkki sekä vaihdettu immu 016 loppuiseen ja kytketty lambda piuhoihin kiinni. Auto käynnistyi eikä sytyttänyt vikavaloa tai antanut vikakoodeja.)
-
Noita Italian vehkeitä on joskus ollut ilman katteja tuolla koneella jopa tehtaalta, mutta niissä on ollut lambda jotain erikoismallia (erikoishinta) joka kestää lyijybensaakin.
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=84817 voi katsella lisäinfoa missä mitäkin on ollut, mutta 30 vuoden aikana Ranet on saaneet usein ihmeellisyyksiä aikaiseksi.
Vakiointi kunniaan!