Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Juho Piironen - 25.01.2022, 00:07:29
-
Hei,
XC70 vm 2014 ajettu 440tkm (pirun paljon) tälläinen ääni tulee..
Venttiilikoneisto? mitä veikkaatte raati? Onko entinen?
Kone siis D4 (D5244T12)
https://youtu.be/IkDtIWn1Y7I
-
Mitenkän muuten yleisesti näiden uusien "D5" koneiden kestävyys on verrattavissa vanhempiin esim D5244T4 koneeseen joka oli pirun kestävä.
-
Muuttuuko ääni kun painat jarrua muutaman kerran?
-
Avautuiko linkki muille? Minulle näyttää että yksityinen video.
Eikä nuo kilsat ole vielä mitään. Minulla saman ikäinen samalla koneella 480tkm ajettu, eikä tunnu eikä näy missään, paitsi mittaristossa.
-
Nyt korjattu linkki! eli paikallaan tullessa tuo tulee
-
Ja muutenkin millaisia eroja esim kestävyydessä on tuossa uudessa 5 sylinterisessä volvo koneessa kuin vanhemmissa esim "harmaa" koppainen D5 vaikka 2007
-
Joskus kilinä johtuu kuivuneesta kardaanin etunivelestä. Alakautta kädellä heiluttaessa kuulee tuleeko sieltä.
-
Joskus kilinä johtuu kuivuneesta kardaanin etunivelestä. Alakautta kädellä heiluttaessa kuulee tuleeko sieltä.
häh? Koneen sisältä vai?
-
Volvo s60 vacuum leak tracing :) omassa oli alipainepumpun takaiskuventtiili rikki piti juuri tuollaista kilkatusta
-
Ja muutenkin millaisia eroja esim kestävyydessä on tuossa uudessa 5 sylinterisessä volvo koneessa kuin vanhemmissa esim "harmaa" koppainen D5 vaikka 2007
sama moottori. Egr on enemmän auki ja joissakin on 2 turboa mutta voi olla vain d5 mallissa. Pieniä eroja tietenkin on vaan ite moottori on sama.
-
häh? Koneen sisältä vai?
Puhelimella ei näkynyt linkki ollenkaan joten arvalla :P
Jollei ole alipainepumpusta riippuvaa, niin huonommassa tapauksessa ehkä nostin rikki ja jotain muutakin siinä samalla.
-
sama moottori. Egr on enemmän auki ja joissakin on 2 turboa mutta voi olla vain d5 mallissa. Pieniä eroja tietenkin on vaan ite moottori on sama.
Kiitos! Mutta kestävyydeltään sama.
-
Volvo s60 vacuum leak tracing :) omassa oli alipainepumpun takaiskuventtiili rikki piti juuri tuollaista kilkatusta
Hieman tutkin asiaa ja kuuntelin noita videoita. ei kyllä ihan sama ääni. Tuossa videossa on enemmän kimeämpi kilkattava ääni mutta kiitos silti!
-
Mitäköhän eroa tuossa D5244T10 on noihin kahteen alempaan kun sillä moottorilla on valmistettu vuoden verran ja päätetty vaihtaa nopeasti noihin muuhun
(https://i.ibb.co/NtB67wd/Screenshot-2022-01-25-212619.jpg) (https://ibb.co/NtB67wd)
-
Mitäköhän eroa tuossa D5244T10 on noihin kahteen alempaan kun sillä moottorilla on valmistettu vuoden verran ja päätetty vaihtaa nopeasti noihin muuhun
(https://i.ibb.co/NtB67wd/Screenshot-2022-01-25-212619.jpg) (https://ibb.co/NtB67wd)
Eikös nuo ole pääpiirteittäin samoja moottoreita eri ohjelmistoilla.
Karkeasti ottaen nämä volvon dieselvitoset voisi jakaa kolmeen ryhmään.
P2-alustaisten mustakoppaiset jotka on ehkä se kaikista varmatoimisin vaihtoehto ilman dpf:ää tai mitään pyörreläppiä ym. roskaa.
Sitten tuli loppupään P2-alustaisiin V70 ne harmaakoppaiset murheenkryynit kaikilla saastevehkeillä. (S80 oli loppuun asti mustalla kopalla)
P3-korisiin tultaessa sitten jäi nuo pyörreläpät pois ja muitakin muutoksia tuli joita en ihan kaikkia edes osaa luetella. Joka tapauksessa aika lujan perusmoottorin maineessa ovat. Näissähän on olemassa 2.0 ja 2.4 versioita ja jälkimmäistä yhdellä tai kahdella ahtimella. Auton perässä oleva numero ei kerro moottorityypistä mitään, siihen vaikuttaa myös nelivedon olemassaolo. (AWD-mallit aina 2,4 ja kahdella turbolla.)
-
Eikös nuo ole pääpiirteittäin samoja moottoreita eri ohjelmistoilla.
Karkeasti ottaen nämä volvon dieselvitoset voisi jakaa kolmeen ryhmään.
P2-alustaisten mustakoppaiset jotka on ehkä se kaikista varmatoimisin vaihtoehto ilman dpf:ää tai mitään pyörreläppiä ym. roskaa.
Sitten tuli loppupään P2-alustaisiin V70 ne harmaakoppaiset murheenkryynit kaikilla saastevehkeillä. (S80 oli loppuun asti mustalla kopalla)
P3-korisiin tultaessa sitten jäi nuo pyörreläpät pois ja muitakin muutoksia tuli joita en ihan kaikkia edes osaa luetella. Joka tapauksessa aika lujan perusmoottorin maineessa ovat. Näissähän on olemassa 2.0 ja 2.4 versioita ja jälkimmäistä yhdellä tai kahdella ahtimella. Auton perässä oleva numero ei kerro moottorityypistä mitään, siihen vaikuttaa myös nelivedon olemassaolo. (AWD-mallit aina 2,4 ja kahdella turbolla.)
Alkupään 2.4 p3 on vielä pyörreläpillä. 2009 ainakin poistui se 205 heppasista, 163 en ole varma
-
Meillä xc60 2010vm on D3 ja 163hp 420nm ilman pyörreläppiä. Ja on tupla turbo.
(nyt noin 253hp ja 548nm)
-
Meillä xc60 2010vm on D3 ja 163hp 420nm ilman pyörreläppiä. Ja on tupla turbo.
(nyt noin 253hp ja 548nm)
Mikä ohjelma lykätty tuohon?
-
Rica Ateho.fi