Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: PedroTM - 25.01.2022, 17:09:31
-
-91 740 rupes temppuilemaan että ei kiihdy kaasu pohjassa yli 2000-3000 kierroksen kunnolla jää jumittamaan siihen ja sitten jatkaa kierrosten nousua. Tätä ei tapahdu kokoajan mutta silloin tällöin. Voisiko polttoainesuodatin olla tukossa ja aiheuttaa tämän?
-
Kyllä minusta ihan polttoainesuodatin tosiaan saattaa olla aikansa palvellut. Muita vaihtoehtoja, likainen ilmansuodatin, tulpat puhdistuksen / uusimisen tarpeessa. Muitakin vaihtoehtoja on, tässä nyt vaan edullisemmasta ja helpoimmasta päästä näitä ajatuksia. Jos on automaatti, niin toimiiko kick-down kunnolla?
Kuinka auto muuten toimii, käynnistyvyys, tyhjäkäynti, jne.
-
Autoon on vasta vaihdettu moottoriöljyt + öljynsuodatin, tulpat, johdot, puola sekä ilmansuodatin. Auto on manuaali ja toimii normaalisti muuten, käynnistyy hyvin ja tyhjäkäynti tasainen.
-
Diesel vai pensa? Ruisku vai kaasari?
-
Bensa ruisku B200F moottori
-
Havaitsin tuossa että auto lähtee toimimaan jonkinlaisen ajomatkan jälkeen mutta tällöin tyhjäkäynti on 1500 kierrosta? Sitten kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen menee takaisin normaaliin 800 kierrokseen lämpimällä koneella. Kylmällä tyhjäkäynti on normaalisti noin 1000 kierrosta.
-
Nyt tänään ajaessa lambda valo syttyi ja autossa haisi palaneelta? Lähti kuitenkin vetämään kierroksia normaalisti sen jälkeen
-
Havaitsin tuossa että auto lähtee toimimaan jonkinlaisen ajomatkan jälkeen mutta tällöin tyhjäkäynti on 1500 kierrosta? Sitten kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen menee takaisin normaaliin 800 kierrokseen lämpimällä koneella. Kylmällä tyhjäkäynti on normaalisti noin 1000 kierrosta.
Toimiiko nopeusmittari? Ja onko mittariston takana kaikki johdot kii.... Noi korkeet kierrokset vois viitata puuttuvaan nopeustietoon.
YKs vahva vaihtoehto on imuvuodot, imusarjan tiiviste ja immun ja kaasuläpän välinen putki osaa hankautua puhki.
Nyt tänään ajaessa lambda valo syttyi ja autossa haisi palaneelta? Lähti kuitenkin vetämään kierroksia normaalisti sen jälkeen
Lukaseppa koodit mitä kertoo.
Liekö katissa sisuskalut irti?
-
Nopeusmittari ei oo moneen tuhanteen kilometriin värähtänykkää, eli ihan mykkä. Vikakoodien lukukaa onnistunu ku ei se näköjään toimi... Katalysaattorikin vasta 2 viikkoa vanha nii tiedä tuosta.
-
Nopeusmittari ei oo moneen tuhanteen kilometriin värähtänykkää, eli ihan mykkä. Vikakoodien lukukaa onnistunu ku ei se näköjään toimi... Katalysaattorikin vasta 2 viikkoa vanha nii tiedä tuosta.
Ehkäpä myös juotos vikoja, mut LH2.4 haluaa nopeus tietoa ja mittaristo vikaan tuo vahvasti silti viittais tuon korkean tyhjäkäynnin vuoksi. Imu vuodotkin on mahdollisia.
-
pitää vielä lisätä tähän että auto toimii täysin normaalisti kylmällä koneella...
-
pitää vielä lisätä tähän että auto toimii täysin normaalisti kylmällä koneella...
Tuo voisi viitata moottorin lämpöanturivikaan.
Jollain on varmaan heittää vastusarvo taulukkoa tuolle. Itse kokeilisin kylmästi 1kohm vastuksella suoraan liittimeen tuikattuna
-
Ajoin tossa ilman lambda anturia nii kaikki toimi ja laitoin sit takasin lambda valohan siellä vieläkin palaa mutta nyt tuntuis toimivan(?)
-
Uusi katti, miksi vaihdettu? Vaihtuiko lambda anturi myös?
Ite arvaisin jaon hypänneen tai katin olevan tukossa,
-
Mulla 740 teki tuon oireen ja vähän röpöttelikin oli lambdaanturi syyllinen. Siinä tosin oli lommo oli käyny vähän kivellä :D