Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Pubi - 28.01.2022, 08:54:27
-
Olisi haarukassa tollainen 423Tkm ajettu manuaali S60 2.4T -01.
Hienossa kunnossa päältä päin ja sisältä,on täydellinen huoltokirjakin mutta kysymys kuuluu
onko tuon verran ajetulla 5.syl. 2.4Turbo (pienpaine?) moottorilla paljonkin
elinikää jäljellä?
Voiko esim.verrata Mersun 2.1ltr:an CDI koneen kestoon?
Olisi minulle ensimmäinen tuolla koneella oleva Volvo,siksi haluisin tietoa..
-
Riippuu ihan huollosta ja ajosta.
Jotkut hajoo aiemminkin, joillakin vedellään yli puoli miljoonaa.
Sisuskalut yleensä kestää jos öljyjä on vaihdeltu hyvin, tuo 0.3bar ahto ei ole mitenkään raskasta moottorille.
Kytkin ja kaksoismassavauhtipyörä varmaan vaihdettu ja kaasuläppäkotelo myös?
Tuossa on kallis ja vaikeasti saatava kotelo magneti marelli jos on valmistettu ennen 8-2001. (~600€)
Eikä se vauhtipyöräkään ilmanen ole, hintaa lisää jos ei voi itse tehdä, se on pajalla helposti päivän veloitus. :o
Öljyvuotojen tsekkaus jakopäästä, turbon seudulta myös se öljynpaluu turbolta lohkoon ja venttiilikannesta. Yleensä vuotaa sieltä takaa.
Jos noista ed. mainituista ei ole tietoa niin harkitsisin tarkkaan
Hintahan pitää olla alle 2 tonttua.
-
Kannattaa tarkistaa huohotus, jos ylimääräistä puhallusta ei olisi ja kone ei ääntele niin mikä ettei ton voisi ostaa. Samantien paisuntasäiliöt, öljyt ja muutkin nesteet tarkistukseen.
-
Noilla kilometreillä katsoisin öljysihdin, eli öljyt pihalle, öljypohja pois ja siinä se on esillä.
Nimittäin juurikin kolme alakerta vikaista olen purkanut kk sisällä ja kaikissa huohotin melkein tukossa ja öljysihti. Niin ja autojen kilometrit +- 400tkm..
-
Hyvä vinkki mutta jos on kys. autoa ostamassa niin ei kai ole helppo homma myyjän pihassa.
Tietysti jos on ostanut jo niin sitte. :)
-
Jos on öljyt vaihdettu tiuhasti niin riski tukoksista pienempi toki.
-
Hyvä vinkki mutta jos on kys. autoa ostamassa niin ei kai ole helppo homma myyjän pihassa.
Tietysti jos on ostanut jo niin sitte. :)
Niin, no tietty auton ostamisen jälkeen... ;D
-
Jätin sen yli 400tkm ajetun liikkeen pihaan kun ei ollut kuin omistajien omia "Korjauksia ja "huoltoja" vihkoseen merkkailtu.
Löystyi sitten seuraavalla viikolla koriltaan TÄYSINN RUOSTEETON ja täyd.huotokirjalla jossa kaikki huollot tehtyinä valtuutetuilla huoltopisteillä.
Pidin tosta koneesta jo vakio tehoisena (200hp/285Nm) ..mutta on ollut viimeaikoina n.7vuoden aikana koko ajan C-sarjan 270cdi koneelle olevia Mersuja mutta nyt kun ei ole enää pienintäkään järkeä ajella Dieselillä niin vaihdoin tuohon -02 vuoden S60 2.4T Volvoon aj.322tkm.
Ajelin viikon sillä vakiotehoisena kunnes ohjelmointi kutsui keimolassa olevalla pajalla josta saat 2viikon takuutkin ym.ym.
Nyt on mukavat 268hv ja 438Nm vääntöä,pidän todella autosta josta on pidetty huolta ja noilla lisätehyoilla ei tule kylmä hiki ohituksissa.
Olen kyllä erittäin tyytyväinen autoon nyt..niin ja laatikko on automaatti.
-
Paljonko celticillä kustansi, oliko dynossa?
Onko normi tomaatti vai geartronic?
-
Paljonko celticillä kustansi, oliko dynossa?
Onko normi tomaatti vai geartronic?
Ihan perus tomaatti joka ohjhelmloitiim kestätämää nuo "kovat väännöt" ja se takuu kanssa-
hinnaksi sovittiin 500e,tuolla on nolita cawboita jotka kehuvat ohjelmoivansa hv600 ja 488Nm vääntöjä tehtaa alkujp.föönillä ja putkilstolla.(
Se ei vaan tulisi kestämää jos vaikka saisiki ne tehot irti siksi mahdollista mutta´ttaätimme jättää tuollaiset hirmutehot ohjelmolimatta.
On käynyt penkikssä
-
Joo, kestää se laatikko enemmänkin esim dieselissä, tässä bensassa tulee vääntö korkeemmilla kierroksilla niin kyllä se sinne häipyy.