Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: Honkte - 06.12.2011, 16:38:47

Otsikko: Lämmityslaitteen ohjaimen ECC vaihto 00- 2,5 TDI
Kirjoitti: Honkte - 06.12.2011, 16:38:47
Lämmityslaitteeni -oo 2,5 TDI:ssä sanoi sopimuksensa irti ja sisälle tuli ainoastaan kylmää ilmaa, hankin uuden käytetyn ECC:n samalla numerolla kuin alkuperäinenkin, muuten kaikki toimi hyvin paitsi sisäkierron läppä ei toiminut.Luetutin vikakoodit sinisellä ja ne nollattiin. Sisätilan lämpötilan haistelijan vikakoodi ilmoitti edelleen liian alhaisesta signaalista. Anturi vaihtoon ja jäljelle jäi sisäkierron alhainen signaali. Vida ilmoittaa ECC vaihdon yhteydessä pitää  läppien asentomoottorien ääriasennot säätää ajoneuvon liikkuessa ainakin 40 km tuntivauhdissa. Onko jollain muulla kokemuksia tästä?
Kallista korjausta auto tunnin sinisellä ja yli 200 euroa meni vaikkei vika korjaantunut. Ei senpuoleen viat on nyt nollattu joten seuraavalla kerralla tietää mitä uusia on tullut.
Hinnasta yli puolet anturin ja vaihtotyön kustannuksia!
Honkte
Otsikko: Vs:Lämmityslaitteen ohjaimen ECC vaihto 00- 2,5 TDI
Kirjoitti: Honkte - 06.12.2011, 19:25:59
Läppämoottori ollut jo kesästä jumissa kun muistelen niin auton viilentäminen ajoon lähdettyä kesti kauemmin kuin normaalisti.
Tuli tuossa ihan ite avanneeksi sisäkierron läppämoottorin. Moottori on lämmityslaitteen moottorista vasemmalle kiinni yhdellä torks ruuvilla. Moottori itessään on kiinni kolmella ristikantaisella ruuvilla sekä lukitusklipsuilla jotka kaikki rikkoontuivat avatessa( ei osannu käsitella kovaa muovia niin hellävaraisesti että olisivat kestäneet) Puhistin potentiometrien liukupinnat ylimääräisestä rasvasta ja siirsin vipua liikuttavan rattaan keskikohdalle potentiometrin liukua. asentaessani liittimen moottoriin ja käynistäessäni auton niin vikavalot eivät enää vilkkuneet ja moottori hakeutui sisäkierto kiinni asentoon. Säätötanko kiinni ja moottori paikoilleen ja muutenkin auto kasaan.
Nyt ei ole kuin ääriasentojen ajattaminen sinisellä kohdilleen niin saa lämmityslaitteesta kaiken tehon irti.

Honkte