Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: kissamies - 02.02.2022, 10:06:43
-
Eli V70 diisselikoneella ja ilmoittelee satunnaisesti jotta öljyä pitäisi lisätä. Miten tuo oikein mittaa tuota tarvetta ja miksi tarve tulee vain satunnaisesti?
-
Eli V70 diisselikoneella ja ilmoittelee satunnaisesti jotta öljyä pitäisi lisätä. Miten tuo oikein mittaa tuota tarvetta ja miksi tarve tulee vain satunnaisesti?
Varmaankin öljypinta on siinä rajoilla että pitääkö lisätä vai ei. Näkeehän sen öljymäärän mittaristostakin kun etsit sen oikean kohdan ajotietokoneesta.
Itselläni tekee tuota samaa toisinaan jäähdytysnesteiden varoitus vaikka nesteiden taso on MIN-merkin tasolla kylmässä koneessa.
-
Varmaankin öljypinta on siinä rajoilla että pitääkö lisätä vai ei. Näkeehän sen öljymäärän mittaristostakin kun etsit sen oikean kohdan ajotietokoneesta.
Itselläni tekee tuota samaa toisinaan jäähdytysnesteiden varoitus vaikka nesteiden taso on MIN-merkin tasolla kylmässä koneessa.
Tuo tuossa onkin ongelmana ettei tuo digitaalinen mittari toimi tällä hetkellä. Mittarin mukaan moottori on aina tyhjä öljystä.
-
Tuo tuossa onkin ongelmana ettei tuo digitaalinen mittari toimi tällä hetkellä. Mittarin mukaan moottori on aina tyhjä öljystä.
Tieto tulee samalta anturilta, joka kertoo öljymäärän näytössä. Kyseisen vuosimallin nelisylinterinen moottori voi myös kuluttaa merkittävästi öljyä, joten ihan ensiksi lisäisin litran uutta öljyä, ettei vaan tule vaurioita.
Öljymäärä tulee näyttöön vasta, kun autossa on ns. sytytysvirta päällä. Eli käynistyspainiketta painetaan pitkään n. 5 sek, mutta ei käynnistetä autoa (ei paineta jarrua tai kytkintä samalla).
-
Jos tuossa ei mittatikkua ole niin onpa paska systeemi??
On siellä ainakin joissain moottoreissa.
"service dipstick" is grey and near the bottom of the engine at the front, you will need a torch to find it .. the electronic reading is accurate , remember it needs 20 miles to stabalise after a change in level , like a service for example ..
Tähän tää näköjään menee... :(
-
Tieto tulee samalta anturilta, joka kertoo öljymäärän näytössä. Kyseisen vuosimallin nelisylinterinen moottori voi myös kuluttaa merkittävästi öljyä, joten ihan ensiksi lisäisin litran uutta öljyä, ettei vaan tule vaurioita.
Öljymäärä tulee näyttöön vasta, kun autossa on ns. sytytysvirta päällä. Eli käynistyspainiketta painetaan pitkään n. 5 sek, mutta ei käynnistetä autoa (ei paineta jarrua tai kytkintä samalla).
Auto on vasta kerran ilmoittanut tuosta öljyn vähäisyydestä vaikka mittatikku on ollut pois toiiminnasta jo kolmisen kuukautta. Lisäsin desin öljyä viimeksi kun mittatikku näytti nollaa, jonka jälkeen moottori olikin mystisesti "täynnä" öljyä. Keskusautohallilta meinasivat tuota tarkistella tarkemmin seuraavassa vuosihuollossa.
-
Auto on vasta kerran ilmoittanut tuosta öljyn vähäisyydestä vaikka mittatikku on ollut pois toiiminnasta jo kolmisen kuukautta. Lisäsin desin öljyä viimeksi kun mittatikku näytti nollaa, jonka jälkeen moottori olikin mystisesti "täynnä" öljyä. Keskusautohallilta meinasivat tuota tarkistella tarkemmin seuraavassa vuosihuollossa.
Joissakin vuosimalleissa öljymittari toimii juuri noin. Mittari näyttää täyttä, kun öljytaso on oikealla hehtaarilla. Sitten näyttää tyhjää, kun pitää lisätä. Ei siinä välttämättä ole muita portaita, vaikka näyttö näin antaakin ymmärtää.
Itse lisäisin kyllä öljyä koneeseen, kuten auto pyytää. Ei siellä desi missään tunnu. Puoli litraa alkaa jo vaikuttamaan jotakin.
-
Kurkkaahan keskustelua "Öljynkulutus V70"
Siellä vatkattu samaa asiaa sivutolkulla ja löytynee varmaan vastauksia ongelmaasi, "Kissamies"
-
Joissakin vuosimalleissa öljymittari toimii juuri noin. Mittari näyttää täyttä, kun öljytaso on oikealla hehtaarilla. Sitten näyttää tyhjää, kun pitää lisätä. Ei siinä välttämättä ole muita portaita, vaikka näyttö näin antaakin ymmärtää.
Itse lisäisin kyllä öljyä koneeseen, kuten auto pyytää. Ei siellä desi missään tunnu. Puoli litraa alkaa jo vaikuttamaan jotakin.
Tässä mallissa tuo porrastus toimi oikein mainiosti noin viime vuoden lokakuuhun asti kunnes mittari lopetti nyättämästä mitään. Suosituksesta taidan pistää hieman öljyä koneeseen ja seuraan tilanteen kehittymistä. Siirryn seuraamaan tuota ehdotettua ketjua jonka syystä tai toisesta missasin.
-
Joissakin vuosimalleissa öljymittari toimii juuri noin. Mittari näyttää täyttä, kun öljytaso on oikealla hehtaarilla. Sitten näyttää tyhjää, kun pitää lisätä. Ei siinä välttämättä ole muita portaita, vaikka näyttö näin antaakin ymmärtää.
Itse lisäisin kyllä öljyä koneeseen, kuten auto pyytää. Ei siellä desi missään tunnu. Puoli litraa alkaa jo vaikuttamaan jotakin.
Ilmoittaa jos pitää lisätä. Tyhjää näyttävä on ”alhainen” jolloin taso alentunut maksimista tiettyyn tasoon. Mutta ilmoitus lisäystarpeesta tulee aina erikseen. Toki aiemminkin voi laittaa, mutta menee silloin helpommin yli maksimin, josta taas oma herja.
E: toki jos anturi on rikki niin se on eri asia