Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: Puliukko - 03.02.2022, 17:46:00

Otsikko: B230f
Kirjoitti: Puliukko - 03.02.2022, 17:46:00
Tarviiko b230f moottorissa jos sen turbottaa niin siirtää öljyn suodatinta sillä siirto jalalla??
Otsikko: Vs: B230f
Kirjoitti: J4nne_ - 03.02.2022, 18:16:02
Ei ole pakollista, jää vaan vähän mulkvisti paikkaan kun tulee ahdin ja ahtoputket jne haitolle, alapuoletaki palkki edessä onkiessa.

Lähinnä huollon helpottamiseksi ja öljyjäähyn takia se siirtojalka on.

Lisätään vielä ettei öljynjäähdytin ole pakollinen, sen voi halutessaan ohittaa.
Otsikko: Vs: B230f
Kirjoitti: Puliukko - 03.02.2022, 20:57:32
Ei ole pakollista, jää vaan vähän mulkvisti paikkaan kun tulee ahdin ja ahtoputket jne haitolle, alapuoletaki palkki edessä onkiessa.

Lähinnä huollon helpottamiseksi ja öljyjäähyn takia se siirtojalka on.

Lisätään vielä ettei öljynjäähdytin ole pakollinen, sen voi halutessaan ohittaa.


Kannataskohan kannen palotiloille tehä kanssa jtn täs turbotuksen yhteyessä ja muutenki kun tulossa h nokka
Otsikko: Vs: B230f
Kirjoitti: J4nne_ - 04.02.2022, 01:23:55
Millaiset tehotavoitteet?
Otsikko: Vs: B230f
Kirjoitti: Puliukko - 04.02.2022, 01:30:58
Millaiset tehotavoitteet?

No ies 2-300 siihe vällii
Otsikko: Vs: B230f
Kirjoitti: laatikkovika - 05.02.2022, 10:53:05
Jos jollain mitsun vakioahtimella joita on vaikka ysisatkussa meinaa tehä niin ei siihen kanteen tarvii hikeä vuodattaa.
Sillä saa sen noin 220hp maksimissaan kun kaikki on kohdallaan.

H nokalla saattaa olla vakio moottorinohjauksella vähän nuhanen alakierroksilla??
Otsikko: Vs: B230f
Kirjoitti: Puliukko - 05.02.2022, 12:38:45
Jos jollain mitsun vakioahtimella joita on vaikka ysisatkussa meinaa tehä niin ei siihen kanteen tarvii hikeä vuodattaa.
Sillä saa sen noin 220hp maksimissaan kun kaikki on kohdallaan.

H nokalla saattaa olla vakio moottorinohjauksella vähän nuhanen alakierroksilla??

Nii saa nähä mite toimii tulee kuiteski turbon boxit ja jos vielä niihinki lastut entiedä kokeilemallaha se selevii
Otsikko: Vs: B230f
Kirjoitti: laatikkovika - 05.02.2022, 16:04:54
Niin selvii mutta sitä just meinasin että jos on vakio turbon moott.ohjaus niin H nokka voi tehä temppuja alakier.
Joku säädettävä aftermarket ohjaus ihan eri juttu.

Oon ite saanut vakio turbosta lastulla ja rajapaineventtiilillä ja T nokalla semmosen 215-220 pollee ja 370-380Nm
Alucoolerilla muutama hepo enempi, ei huomaa..
Otsikko: Vs: B230f
Kirjoitti: Puliukko - 05.02.2022, 17:25:10
Niin selvii mutta sitä just meinasin että jos on vakio turbon moott.ohjaus niin H nokka voi tehä temppuja alakier.
Joku säädettävä aftermarket ohjaus ihan eri juttu.

Oon ite saanut vakio turbosta lastulla ja rajapaineventtiilillä ja T nokalla semmosen 215-220 pollee ja 370-380Nm
Alucoolerilla muutama hepo enempi, ei huomaa..

Nii jotkut sanonu että toiminu hyvinki
Otsikko: Vs: B230f
Kirjoitti: laatikkovika - 06.02.2022, 10:07:01
Kokeile niin selviää, nokkahan on helppo vaihtaa. :juhau:
Otsikko: Vs: B230f
Kirjoitti: TVS - 06.02.2022, 22:24:47
Nii jotkut sanonu että toiminu hyvinki
Ne ei sitten tajua, mitä hyvin toimiminen tarkottaa.
Otsikko: Vs: B230f
Kirjoitti: Puliukko - 06.02.2022, 22:53:02
Ne ei sitten tajua, mitä hyvin toimiminen tarkottaa.

Mikäs sit ois paras nokka tommoseen turboon?(suht vakioon)
Otsikko: Vs: B230f
Kirjoitti: TVS - 06.02.2022, 22:56:35
Jos 13C niin M riittää ja on ilmainen-10e. VX(3), A kompromisseina, sanoisin että V on paras kompromissi käyttöautotyyppiseen jossa tasainen tyhjäkäynti ja hyvä tyhjäkäyntiveto on merkityksellisiä, V on kirein kirjainnokka millä tuommonen käy tyhjää sillai ettei vakiosta erota, mutta vetää selkeästi paremmin oikeestaan koko alueen kun T/M, olkoonkin että jo M on parannus vakioon ja toimii ihan ok vakioturbon kanssa, silloin kuitenkin ahdin rajoittaa huipputehon sinne reiluun 200hp niin tuolla saa vaan yhä hyödynnettyä sen alaväännön mitä pilleriahdin tekee.
Otsikko: Vs: B230f
Kirjoitti: Vauhtivaunu - 07.02.2022, 01:40:45
Nii saa nähä mite toimii tulee kuiteski turbon boxit ja jos vielä niihinki lastut entiedä kokeilemallaha se selevii

Oikein turpon poksit ja lastut ja laitetaan nokka ja suuttimet mitkä käteen sattuu.

Onneksi perusmoottori on luja niin kestää.

Jokkismeininkiä. Ei ihme että kaikki punalohkot kiertää pian kuraratoja.
Otsikko: Vs: B230f
Kirjoitti: Kahvikuppi61 - 17.03.2022, 14:38:24
Miten edistyy turbotus?
Otsikko: Vs: B230f
Kirjoitti: Puliukko - 17.03.2022, 15:42:23
Miten edistyy turbotus?

Kaikki osat rupeis olemaa hollilla
Mutta esikoinen synty tossa vähä aikaa sitte ni pieni paussi tuli tähä hommaan. Mutta kesällä koitetaa kummiski :P
Otsikko: Vs: B230f
Kirjoitti: Kahvikuppi61 - 25.03.2022, 18:24:24
Kaikki osat rupeis olemaa hollilla
Mutta esikoinen synty tossa vähä aikaa sitte ni pieni paussi tuli tähä hommaan. Mutta kesällä koitetaa kummiski :P
Onko öljylinjat suunniteltu jo? käytätkö ihan teräspunosletkua vai minkälainen ratkaisu?
Otsikko: Vs: B230f
Kirjoitti: Kahvikuppi61 - 09.06.2022, 09:54:33
itellä ois nyt pakoputkia vaille valmis 8)

(https://i.ibb.co/JcCq8fH/IMG-20220609-085710.jpg) (https://ibb.co/JcCq8fH)
Otsikko: Vs: B230f
Kirjoitti: J4nne_ - 09.06.2022, 12:48:29
Tuolta ennen Imusarjaa tuo alkuperäinen muovinen kurttutorvi vesakkoon enneku halkeaa  :D
Otsikko: Vs: B230f
Kirjoitti: laatikkovika - 09.06.2022, 14:13:40
Ääni myös tälle. Putkee+ letkuliitos sarjalle tai pelkkää letkua. Kunhan antaa joustaa moottorin liikkuessa.
Otsikko: Vs: B230f
Kirjoitti: Kahvikuppi61 - 10.06.2022, 15:42:30
Tuolta ennen Imusarjaa tuo alkuperäinen muovinen kurttutorvi vesakkoon enneku halkeaa  :D
joo tämä pittää tehä, pullistellee melekosesti :D