Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: Puliukko - 03.02.2022, 17:46:00
-
Tarviiko b230f moottorissa jos sen turbottaa niin siirtää öljyn suodatinta sillä siirto jalalla??
-
Ei ole pakollista, jää vaan vähän mulkvisti paikkaan kun tulee ahdin ja ahtoputket jne haitolle, alapuoletaki palkki edessä onkiessa.
Lähinnä huollon helpottamiseksi ja öljyjäähyn takia se siirtojalka on.
Lisätään vielä ettei öljynjäähdytin ole pakollinen, sen voi halutessaan ohittaa.
-
Ei ole pakollista, jää vaan vähän mulkvisti paikkaan kun tulee ahdin ja ahtoputket jne haitolle, alapuoletaki palkki edessä onkiessa.
Lähinnä huollon helpottamiseksi ja öljyjäähyn takia se siirtojalka on.
Lisätään vielä ettei öljynjäähdytin ole pakollinen, sen voi halutessaan ohittaa.
Kannataskohan kannen palotiloille tehä kanssa jtn täs turbotuksen yhteyessä ja muutenki kun tulossa h nokka
-
Millaiset tehotavoitteet?
-
Millaiset tehotavoitteet?
No ies 2-300 siihe vällii
-
Jos jollain mitsun vakioahtimella joita on vaikka ysisatkussa meinaa tehä niin ei siihen kanteen tarvii hikeä vuodattaa.
Sillä saa sen noin 220hp maksimissaan kun kaikki on kohdallaan.
H nokalla saattaa olla vakio moottorinohjauksella vähän nuhanen alakierroksilla??
-
Jos jollain mitsun vakioahtimella joita on vaikka ysisatkussa meinaa tehä niin ei siihen kanteen tarvii hikeä vuodattaa.
Sillä saa sen noin 220hp maksimissaan kun kaikki on kohdallaan.
H nokalla saattaa olla vakio moottorinohjauksella vähän nuhanen alakierroksilla??
Nii saa nähä mite toimii tulee kuiteski turbon boxit ja jos vielä niihinki lastut entiedä kokeilemallaha se selevii
-
Niin selvii mutta sitä just meinasin että jos on vakio turbon moott.ohjaus niin H nokka voi tehä temppuja alakier.
Joku säädettävä aftermarket ohjaus ihan eri juttu.
Oon ite saanut vakio turbosta lastulla ja rajapaineventtiilillä ja T nokalla semmosen 215-220 pollee ja 370-380Nm
Alucoolerilla muutama hepo enempi, ei huomaa..
-
Niin selvii mutta sitä just meinasin että jos on vakio turbon moott.ohjaus niin H nokka voi tehä temppuja alakier.
Joku säädettävä aftermarket ohjaus ihan eri juttu.
Oon ite saanut vakio turbosta lastulla ja rajapaineventtiilillä ja T nokalla semmosen 215-220 pollee ja 370-380Nm
Alucoolerilla muutama hepo enempi, ei huomaa..
Nii jotkut sanonu että toiminu hyvinki
-
Kokeile niin selviää, nokkahan on helppo vaihtaa. :juhau:
-
Nii jotkut sanonu että toiminu hyvinki
Ne ei sitten tajua, mitä hyvin toimiminen tarkottaa.
-
Ne ei sitten tajua, mitä hyvin toimiminen tarkottaa.
Mikäs sit ois paras nokka tommoseen turboon?(suht vakioon)
-
Jos 13C niin M riittää ja on ilmainen-10e. VX(3), A kompromisseina, sanoisin että V on paras kompromissi käyttöautotyyppiseen jossa tasainen tyhjäkäynti ja hyvä tyhjäkäyntiveto on merkityksellisiä, V on kirein kirjainnokka millä tuommonen käy tyhjää sillai ettei vakiosta erota, mutta vetää selkeästi paremmin oikeestaan koko alueen kun T/M, olkoonkin että jo M on parannus vakioon ja toimii ihan ok vakioturbon kanssa, silloin kuitenkin ahdin rajoittaa huipputehon sinne reiluun 200hp niin tuolla saa vaan yhä hyödynnettyä sen alaväännön mitä pilleriahdin tekee.
-
Nii saa nähä mite toimii tulee kuiteski turbon boxit ja jos vielä niihinki lastut entiedä kokeilemallaha se selevii
Oikein turpon poksit ja lastut ja laitetaan nokka ja suuttimet mitkä käteen sattuu.
Onneksi perusmoottori on luja niin kestää.
Jokkismeininkiä. Ei ihme että kaikki punalohkot kiertää pian kuraratoja.
-
Miten edistyy turbotus?
-
Miten edistyy turbotus?
Kaikki osat rupeis olemaa hollilla
Mutta esikoinen synty tossa vähä aikaa sitte ni pieni paussi tuli tähä hommaan. Mutta kesällä koitetaa kummiski :P
-
Kaikki osat rupeis olemaa hollilla
Mutta esikoinen synty tossa vähä aikaa sitte ni pieni paussi tuli tähä hommaan. Mutta kesällä koitetaa kummiski :P
Onko öljylinjat suunniteltu jo? käytätkö ihan teräspunosletkua vai minkälainen ratkaisu?
-
itellä ois nyt pakoputkia vaille valmis 8)
(https://i.ibb.co/JcCq8fH/IMG-20220609-085710.jpg) (https://ibb.co/JcCq8fH)
-
Tuolta ennen Imusarjaa tuo alkuperäinen muovinen kurttutorvi vesakkoon enneku halkeaa :D
-
Ääni myös tälle. Putkee+ letkuliitos sarjalle tai pelkkää letkua. Kunhan antaa joustaa moottorin liikkuessa.
-
Tuolta ennen Imusarjaa tuo alkuperäinen muovinen kurttutorvi vesakkoon enneku halkeaa :D
joo tämä pittää tehä, pullistellee melekosesti :D