Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Jaska71 - 06.02.2022, 19:16:10
-
Tarina lyhyesti. Käytin otsikon auton automaattipesussa jokin aika sitten, ja seuraavana päivänä kun lähdin liikkeelle taulu täynnä valoja ja viestejä.
DSTC vaatiin huollon
City Safety vaatii huollon
Moottori vaatii huollon
DSTC ja moottorin vikavalo palaa, ABS kuitenkin toimii, samoin vakkari. Ajonvakautus ei.
Koodeja luettu ja nollattu, samoin annettu sulaa parkkihallissa ja pidetty jonkin aikaa akunkenkää irti, eipä auta.
Ostin Icarsoft Vol v2:n, ja tällaiset sieltä löytyy
(https://i.ibb.co/SBNJ7ys/20220206-185104.jpg) (https://ibb.co/SBNJ7ys)
(https://i.ibb.co/VNmS698/20220206-185112.jpg) (https://ibb.co/VNmS698)
(https://i.ibb.co/gtY5Htz/20220206-184924.jpg) (https://ibb.co/gtY5Htz)
(https://i.ibb.co/XYygPVS/20220206-184900.jpg) (https://ibb.co/XYygPVS)
Mikäs hittolainen tuohon siis iski? Tuo turbovika tosin on entuudestaan tiedossa, ahtimen säätökello on rikki.
Jarrumoduulista ei vikakoodeja löydy.
-
Ei vissiin kellään ole edes hyviä tai huonojakaan arvauksia?
-
On toki, ainakin jonkinmoinen.
Ollut varmaan tehokas alustapesu ja päässyt vettä liittimiin.
Kuinka pitkään suunnilleen pidit kenkää irti?
Ammattilaiset olis varmaan jo vastanneet jos olis kovinkin yleistä.
-
Joo, ei taatusti ole yleinen ongelma. Puolisen tuntia oli irti.
Itse arvelen että jokin johto- tai liitinvilahan tuo on, mutta missä kummassa?
Ja unohtuipa mainita että pari kertaa viat on olleet poissa, joko koko muutaman kilometrin matkan tai ainakin pätkän verran. Tämäkin puoltaisi kontaktivikaa, mutta edelleen kaipaisin jotakin vinkkiä mistä kannattaa aloittaa etsintä/kopelointi.
Konehuoneen puolelta on käyty IMM/MAP sun muut liittimet läpi ilman vaikutusta.
-
Ecu liitin ainakin kannattaa katsoa. V70 ainakin se on siellä muovin alla jossa pyyhkijän moottorikin on. Vaatii pyyhkijöiden irroituksen. V60 voi olla eri tietenkin.
-
V70 oli maadoitusjohtoja konehuoneessa kuskin puolella pyöräkotelon kyljessä. Niiden voitelu ja pieni auki-kiinni liike auttoi jarrunestevalon poistamiseen