Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Volvo4321 - 09.02.2022, 21:22:06
-
-98vm v70:ssä takapää melko löysä vaikka 2v vanhat sachsin iskarit ja uudet Kyb:n jouset ??? miettinyt et laittas kuormajouset jotta saisi jämäkämmän mutta sit mietin et miten hirveen korkealle toi takapää sit nousee kun ei netistä löydy oikein kuvia ??? ??? kuullut kanssa että 1 kiekan kun vetää alapäästä pois niin tulis passeli korkeus mut mihinköhän kohtaan se sit tulee? kellään kuvia?
-
Tohon meidän kiituriin laitoin takapään uusiksi kuormajousilla eikä se mihkään taivaisiin noussut. Sanoisin että takapää palasi about normaaliin korkeuteen kun vertailee Googlen tarjoilemiin kuviin joissa renkaan ja kurakaaren välissä on korkeussuunnassa miehen kämmenen mentävä väli. (kämmen vatupassissa)
Ihmetys kyllä ettei tullut nenä maassa menijä vaikka edessä on edelleenkin 584tkm menneet jouset/iskarit... oikein kyttäämällä havaitsi että perä on hieman ryhdikkäämpi.
Toki jos sulla on etujouset ihan lussut niin saattaahan se ruveta tapailemaan erään uskontokunnan hartausasentoa.
-
Tohon meidän kiituriin laitoin takapään uusiksi kuormajousilla eikä se mihkään taivaisiin noussut. Sanoisin että takapää palasi about normaaliin korkeuteen kun vertailee Googlen tarjoilemiin kuviin joissa renkaan ja kurakaaren välissä on korkeussuunnassa miehen kämmenen mentävä väli. (kämmen vatupassissa)
Ihmetys kyllä ettei tullut nenä maassa menijä vaikka edessä on edelleenkin 584tkm menneet jouset/iskarit... oikein kyttäämällä havaitsi että perä on hieman ryhdikkäämpi.
Toki jos sulla on etujouset ihan lussut niin saattaahan se ruveta tapailemaan erään uskontokunnan hartausasentoa.
Itsellä on edessä noin 1v vanhat t5:n jouset jolla keula on noin 2cm vakiota alempana niin voisi noi kuormajouset olla hyvät kun yhden kierroksen ottaa pois ::) pitää eka kokeilla ilman lyhennystä ja sit ottaa kierros. Onko ollut millainen ajaa kuormajousien kanssa?
-
Jos vaan mahdollista niin Lesjöforsin jouset aina alle. Antaa kuormaustukea mutta ei ole silti pintakovat, koska progressiivisella kierteellä.
Saman tuotteen löytää Meyle.n paffilaatikosta.
Myös se kannattaa ottaa huomioon, että laittaa jäykälle jouselle sopivan iskarin. Esim jotain moponetin TRW iskaria kun laittaa vaikka Lesjön kaveriks niin huomaa kyllä heti että pelkkä ulosvaimennus on aivan onneton ja kenguruefekti taattu.
-
Jos vaan mahdollista niin Lesjöforsin jouset aina alle. Antaa kuormaustukea mutta ei ole silti pintakovat, koska progressiivisella kierteellä.
Saman tuotteen löytää Meyle.n paffilaatikosta.
Myös se kannattaa ottaa huomioon, että laittaa jäykälle jouselle sopivan iskarin. Esim jotain moponetin TRW iskaria kun laittaa vaikka Lesjön kaveriks niin huomaa kyllä heti että pelkkä ulosvaimennus on aivan onneton ja kenguruefekti taattu.
Mikä olisi hyvä iskari kaveriksi? tällä hetkellä alla pari v vanhat sahcsin iskarit. Mites noi Bilsteinin B6? ja pitääkös iskareita muutos katsastaa ???
-
Eiks noissa vanhemmissa ollut takajousen alapää supistettu, mistä se lätkä pultilla puristaa sen paikalleen?
Meinaan jos katkasta aikoo...
Ei iskareita tarvii katastaa jos ne ihan normaalit on.
-
Onko ollut millainen ajaa kuormajousien kanssa?
Ei mitään valittamista. Ei ryskää, eikä perä tee ylimääräistä ulosjoustoa isommissa heitoissa. Ei ole mielikuvaa mitkä iskarit sinne meni noiden uusien jousien kanssa, ei mitn speciaalia kuitenkaan kun kiituri on ja pysyy bone stock.
Aeromotorssilta ostettiin, oli ihan tuntuva hintaero esim. Mnetin/Fixuksen vastaaviin paketteihin.
-
Ei mitään valittamista. Ei ryskää, eikä perä tee ylimääräistä ulosjoustoa isommissa heitoissa. Ei ole mielikuvaa mitkä iskarit sinne meni noiden uusien jousien kanssa, ei mitn speciaalia kuitenkaan kun kiituri on ja pysyy bone stock.
Aeromotorssilta ostettiin, oli ihan tuntuva hintaero esim. Mnetin/Fixuksen vastaaviin paketteihin.
hyvä tietää niin voi itsekkin katella :D