Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Joni145 - 06.12.2011, 22:19:39

Otsikko: B19e seos liian rikas, ongelmia. KIIRE
Kirjoitti: Joni145 - 06.12.2011, 22:19:39
Elikkä 240 keulalla B19e, kone käy/kävi todella rikkaalla. Seosta pyörittelin, mutta eroa en huomannut. Kone hetkeksi toppiin ja ei millään enää käyntiin. seosruuvia kokeiltu pyöritellä, tulpat vaihdettu. Mitä keksii tehdä seuraavaksi? Miten saa seoksen edes sinnepäin? Onko jotain normia minkä mukaan ruuvia pitäs pyöritellä? Enää ei ole hajuakaan missä kohtaa oli, kun kone edes kävi. Kiirenkin olis, kun huomenna pitäs olla leimaamas autoa :D
Otsikko: Vs: B19e seos liian rikas, ongelmia. KIIRE
Kirjoitti: Joni145 - 06.12.2011, 22:34:56
Eikö kukaan osaa mitään neuvoja/ vinkkejä antaa?
Otsikko: Vs: B19e seos liian rikas, ongelmia. KIIRE
Kirjoitti: Huikkoster - 06.12.2011, 22:42:21
Paha imuilmavuoto voisi aiheuttaa sen että pysyäkseen käynnissä, tarvitsee runsaasti polttoainetta. Yksi tyypillinen paikka on suuttimien o-renkaat.
Otsikko: Vs: B19e seos liian rikas, ongelmia. KIIRE
Kirjoitti: Joni145 - 06.12.2011, 22:46:35
En tiedä yhtään, paljon mahdollista tuo imuvuotokin. Ongelma alkoi siitä, kun rupesin seosta pyörittelee. Sammutin auton välis ja nyt ei lähde käyntiin. Eli onko jotain minkä mukaan seosruuvia pitäis pyötitellä? Esim pyöritellään myötä- tai vastapäivään niin paljon, kun menee (jos joku raja) ja siitä joku kierrosmäärä takasin?
Otsikko: Vs: B19e seos liian rikas, ongelmia. KIIRE
Kirjoitti: järviin - 06.12.2011, 22:47:21
Mistä tiedät, että rikas?
K-jetissä vuotavat O-renkaat vain laihentavat seosta.=> ei takaisin kytkentää.
Otsikko: Vs: B19e seos liian rikas, ongelmia. KIIRE
Kirjoitti: järviin - 06.12.2011, 22:48:52
En tiedä yhtään, paljon mahdollista tuo imuvuotokin. Ongelma alkoi siitä, kun rupesin seosta pyörittelee. Sammutin auton välis ja nyt ei lähde käyntiin. Eli onko jotain minkä mukaan seosruuvia pitäis pyötitellä? Esim pyöritellään myötä- tai vastapäivään niin paljon, kun menee (jos joku raja) ja siitä joku kierrosmäärä takasin?
Eikös se ole ilmaruuvi?
En itse muista. K-jetistä niin kauan.
Otsikko: Vs: B19e seos liian rikas, ongelmia. KIIRE
Kirjoitti: Joni145 - 06.12.2011, 22:49:51
Pakokaasun hajusta päättelen, että aivan liian rikkaalla. Ja mustaa tulee, kun tiisselistä,.
Otsikko: Vs: B19e seos liian rikas, ongelmia. KIIRE
Kirjoitti: Huikkoster - 06.12.2011, 22:50:03
Ei mutta jos siellä on imuilmavuoto ja joku on silloin säätänyt seoksen kohdilleen. Sitten vuoto on mennyt pienemmäksi jolloin seos jää rikkaalle.
Mutta ilmeisesti oli siis seos kohdillaan ennenkuin koskit siihen ruuviin?
Otsikko: Vs: B19e seos liian rikas, ongelmia. KIIRE
Kirjoitti: Joni145 - 06.12.2011, 22:51:15
Päästöistä jääny viimeksi leima kiinni.
Otsikko: Vs: B19e seos liian rikas, ongelmia. KIIRE
Kirjoitti: Joni145 - 06.12.2011, 22:52:00
HC yli 2 kertaa sallitun.
Otsikko: Vs: B19e seos liian rikas, ongelmia. KIIRE
Kirjoitti: järviin - 06.12.2011, 22:54:10
Ei mutta jos siellä on imuilmavuoto ja joku on silloin säätänyt seoksen kohdilleen. Sitten vuoto on mennyt pienemmäksi jolloin seos jää rikkaalle.
Älähän nyt...
Ei ne imuvuodot yleensä pienene. Päinvastoin. ::)
Otsikko: Vs: B19e seos liian rikas, ongelmia. KIIRE
Kirjoitti: Joni145 - 06.12.2011, 22:56:49
Sillä lähdin seosruuvia pyöritteleen, kun haisi sille, että käy pirun rikkaalla ja jäänyt päästöistä leima viimeksi kiinni.
Otsikko: Vs: B19e seos liian rikas, ongelmia. KIIRE
Kirjoitti: järviin - 06.12.2011, 22:59:05
HC yli 2 kertaa sallitun.
Venttiilivika?
Tämä nyt ei liity vialliseen venttiiliin, vaan liian pitkään overlappiin. Tarjosin päästömittaukseen, ja HC oli 1800.
Se saatiin kuitenkin kompensoitua. :2funny:
Otsikko: Vs: B19e seos liian rikas, ongelmia. KIIRE
Kirjoitti: Joni145 - 06.12.2011, 23:03:54
Kuinka overlappi olisi itsestään kasvanut?
Otsikko: Vs: B19e seos liian rikas, ongelmia. KIIRE
Kirjoitti: järviin - 06.12.2011, 23:07:29
Eihän se kasvakaan. :)
Puhuin omasta värkistä.
Mutta nuo sinun oireet voisi viitata venttiilivikaan tai muutenvaan huonoon palamiseen alakierroksilla.
Otsikko: Vs: B19e seos liian rikas, ongelmia. KIIRE
Kirjoitti: Joni145 - 07.12.2011, 16:59:26
Ropleema selvitetty. Pyörittelin sseosruuvia suuntaan jos toiseen ja volvo jyrähti käyntiin. Tämön jälkeen pakokaasutesteriin hc näytti yli 4000. Pikkunen kääntö seosruuvista ja hc 1200 paikkeella. Tämän jäläkee läppä seljällään ajella jonkun aikaa ja hc oli 700 päälle pikkusen.
Otsikko: Vs: B19e seos liian rikas, ongelmia. KIIRE
Kirjoitti: 240-gl - 08.12.2011, 15:48:17
sen olen ainakin kjetistä oppinut että sitä ruuvia ei kannata kauheasti pyörittellä kun oma kävi rikkaalla ja käänsin puoli kierrosta ruuvia niin meni jo liiankin laihalle, 1/4 osa kierroksesta kun kääntää kerrallaan niin tulee hyvä,