Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Joni145 - 06.12.2011, 22:19:39
-
Elikkä 240 keulalla B19e, kone käy/kävi todella rikkaalla. Seosta pyörittelin, mutta eroa en huomannut. Kone hetkeksi toppiin ja ei millään enää käyntiin. seosruuvia kokeiltu pyöritellä, tulpat vaihdettu. Mitä keksii tehdä seuraavaksi? Miten saa seoksen edes sinnepäin? Onko jotain normia minkä mukaan ruuvia pitäs pyöritellä? Enää ei ole hajuakaan missä kohtaa oli, kun kone edes kävi. Kiirenkin olis, kun huomenna pitäs olla leimaamas autoa :D
-
Eikö kukaan osaa mitään neuvoja/ vinkkejä antaa?
-
Paha imuilmavuoto voisi aiheuttaa sen että pysyäkseen käynnissä, tarvitsee runsaasti polttoainetta. Yksi tyypillinen paikka on suuttimien o-renkaat.
-
En tiedä yhtään, paljon mahdollista tuo imuvuotokin. Ongelma alkoi siitä, kun rupesin seosta pyörittelee. Sammutin auton välis ja nyt ei lähde käyntiin. Eli onko jotain minkä mukaan seosruuvia pitäis pyötitellä? Esim pyöritellään myötä- tai vastapäivään niin paljon, kun menee (jos joku raja) ja siitä joku kierrosmäärä takasin?
-
Mistä tiedät, että rikas?
K-jetissä vuotavat O-renkaat vain laihentavat seosta.=> ei takaisin kytkentää.
-
En tiedä yhtään, paljon mahdollista tuo imuvuotokin. Ongelma alkoi siitä, kun rupesin seosta pyörittelee. Sammutin auton välis ja nyt ei lähde käyntiin. Eli onko jotain minkä mukaan seosruuvia pitäis pyötitellä? Esim pyöritellään myötä- tai vastapäivään niin paljon, kun menee (jos joku raja) ja siitä joku kierrosmäärä takasin?
Eikös se ole ilmaruuvi?
En itse muista. K-jetistä niin kauan.
-
Pakokaasun hajusta päättelen, että aivan liian rikkaalla. Ja mustaa tulee, kun tiisselistä,.
-
Ei mutta jos siellä on imuilmavuoto ja joku on silloin säätänyt seoksen kohdilleen. Sitten vuoto on mennyt pienemmäksi jolloin seos jää rikkaalle.
Mutta ilmeisesti oli siis seos kohdillaan ennenkuin koskit siihen ruuviin?
-
Päästöistä jääny viimeksi leima kiinni.
-
HC yli 2 kertaa sallitun.
-
Ei mutta jos siellä on imuilmavuoto ja joku on silloin säätänyt seoksen kohdilleen. Sitten vuoto on mennyt pienemmäksi jolloin seos jää rikkaalle.
Älähän nyt...
Ei ne imuvuodot yleensä pienene. Päinvastoin. ::)
-
Sillä lähdin seosruuvia pyöritteleen, kun haisi sille, että käy pirun rikkaalla ja jäänyt päästöistä leima viimeksi kiinni.
-
HC yli 2 kertaa sallitun.
Venttiilivika?
Tämä nyt ei liity vialliseen venttiiliin, vaan liian pitkään overlappiin. Tarjosin päästömittaukseen, ja HC oli 1800.
Se saatiin kuitenkin kompensoitua. :2funny:
-
Kuinka overlappi olisi itsestään kasvanut?
-
Eihän se kasvakaan. :)
Puhuin omasta värkistä.
Mutta nuo sinun oireet voisi viitata venttiilivikaan tai muutenvaan huonoon palamiseen alakierroksilla.
-
Ropleema selvitetty. Pyörittelin sseosruuvia suuntaan jos toiseen ja volvo jyrähti käyntiin. Tämön jälkeen pakokaasutesteriin hc näytti yli 4000. Pikkunen kääntö seosruuvista ja hc 1200 paikkeella. Tämän jäläkee läppä seljällään ajella jonkun aikaa ja hc oli 700 päälle pikkusen.
-
sen olen ainakin kjetistä oppinut että sitä ruuvia ei kannata kauheasti pyörittellä kun oma kävi rikkaalla ja käänsin puoli kierrosta ruuvia niin meni jo liiankin laihalle, 1/4 osa kierroksesta kun kääntää kerrallaan niin tulee hyvä,