Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: laatikkovika - 16.02.2022, 22:49:05
-
Kysytään nyt kun ei tiiä mistä johtunee.
Pari kertaa auton aikana tehnyt sen että kun painat täysillä menemään vaikka kolmosella (geartronic) niin toimii ok, hetken päästä ei ahda kuin n. vakiot, ohjelmoitu on.
Tuossa tilanteessa lappu lattiaan jo ennen huippuvääntöä, vähän vaisua, sitten siinä n.3500 rpm lähtee.. vääntö silloin n.400Nm.
Ei vikavaloa eikä mitään moitittavaa lukijalla löydy.
Auto sammuksiin virrat pois ja uudelleen menoksi niin taas toimii kaikki norm. ???
Ei tuo muuten häiritse kun niin harvoin sen tekee mutta kun ei tiedä mistä voi johtua.
Vähän kuin menis johonkin limp home tilaan...
Normaalinopeudet sujuu mutta ruuditon on.
Heittäkää jotain jos tulee mieleen.
-
Turbo tunkkainen. Muuttuvasiipisestä tulee juuttuva siipinen. Edessä turbon vaihto. Jotkut niitä on pessy, ja vaikka se pesu jotenkin onnistuiskin, ei ne välykset sieltä mihinkään katoa.
-
Turbo tunkkainen. Muuttuvasiipisestä tulee juuttuva siipinen. Edessä turbon vaihto. Jotkut niitä on pessy, ja vaikka se pesu jotenkin onnistuiskin, ei ne välykset sieltä mihinkään katoa.
T5 ei oo muuttuvasiipistä nähnytkään.
TCV-venttiilin vaihtaisin ekana, mulla oireili oma 2.5T lähes vastaavasti silloin tällöin tuntui tukkoselta. Uus TCV tais maksaa 40e Pierburgina jossain Viron kaupassa.
-
Joo, tuo tcv on tullut mieleen kun sehän vaikuttaa ja kun ei mitään löydy..
Ekalla kerralla ahtoi n.0.6-0.7bar ja eilen kun teki, ahtoi ehkä n.0.5bar maks.
Tuolla ohjelmalla pitäis tuupata n.1.2bar, elikäs huomaa käytöksessä heti kun jää se repivyys pois.
Kaverilla jäi asentamatta uus tcv venttiili kun vika löyty ahtoputken katkenneesta klemmarista välijäähyn luona, alapuolelta ruostunut poikki.
Taidan "lainata" venttiilin. V:>
Kiitokset arviosta, muutakin saa tarjota jos mieleen(imuri)tulee.. :D
-
Kerralla sitten parempi Porschen 3bar TCV (Pierburg TCV 7.22908.03.0) vanhan tilalle. Loppuu ahto-ongelmat varsinkin kun paineita on nosteltu. Sisäänajoon ainakin itse käyttänyt IPD:n HD TCV -ohjeistusta aiemmissa. Käy suoraan paikalleen.
Tämä on siis vähän kuin alkuperäinen, mutta "HD" versio.
-
Nyt vasta ryöstin kaverilta tuon tcv:n kun oireilu vaan paheni.
Jos sai täydet ahdot niin melkein heti alkoi hiipimällä putoamaan paineet.
Mötikkä kiinni ja kokeilua, geartronic puolella 3-4-5 ahdot pysyy tapissa, tuppas vaan nopeutta keräämään niin pirusti että piti höllätä.
Toimii siis niinkuin pitää, ihan perus pierburgilla.
Case closed. :3/4 jättää sen: