Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: Mikey_Rotten - 25.02.2022, 06:30:15
-
Kuuleman mukaan ph2 S40 ja V40 uusien VVT-pyörien valmistus on lopetettu? Merkkiliikkeissä ja ulkomaisissa kaupoissa ei ole saatavilla eikä lisää ole tulossa.
-
pitäsköhän varalle jostain ostaa. Itsellä 2.0T -03. Missä kilometrimäärissä nää yleensä joudutaan vaihtamaan?
-
Kuuleman mukaan ph2 S40 ja V40 uusien VVT-pyörien valmistus on lopetettu? Merkkiliikkeissä ja ulkomaisissa kaupoissa ei ole saatavilla eikä lisää ole tulossa.
Pitää paikkansa, kävin eilen saman asian tiimoilta merkkiliikkeessä. Käytännössä jos autoa meinaa pidempään pitää, kannattaa nyt ostaa varalle mikäli jostain löytää, tai onhan niitä purkuautoissa tuurillaan uuden karheitakin.
-
Kerranki sattunu sitten säkä kun oma ph1.5 eikä vvt- pyörää tuossa mulla olevassa koneessa edes ole.
-
nyt kun vielä tietäisi käykö jokin muu VVT kun just oman mallin moottorin (2.0T) ja missä malleissä niitä on?
-
pitäsköhän varalle jostain ostaa. Itsellä 2.0T -03. Missä kilometrimäärissä nää yleensä joudutaan vaihtamaan?
200 - 300tkm alkaa jo varmasti ääntämään ja ei ole millään lailla estettävissä, kokeiltu on.
-
nyt kun vielä tietäisi käykö jokin muu VVT kun just oman mallin moottorin (2.0T) ja missä malleissä niitä on?
Vissiin sama pyörä käy kaikkiin bensa ph2 eli 2001-2004 (myös joissain loppupään vm 2000). Vaparissa pyörä on imupuolella ja turboissa pakopuolella. Vanhemmissa moottoreissa 96-00 ei ole ollenkaan vvt:tä ja siitä syystä parempia koneita.
-
200 - 300tkm alkaa jo varmasti ääntämään ja ei ole millään lailla estettävissä, kokeiltu on.
Millaista ääntä alkaa pitämään?
-
Millaista ääntä alkaa pitämään?
Ääni alkaa jaksottaisena TRR-TRR-TRR ja lopulta muuttuu jatkuvaksi. Kun ajaa tarpeeksi pitkään, alkaa nokan ajoitus heittämään niin pahasti, että vaikuttaa jo ajettavuuteen.
Alkuperäiset varaosat oli vuosia sitten niin huonoja, että pariin autoon vaihdettiin ~20tkm välein kahdesta kolmeen kappaletta kunnes ääni asettui. Hyvällä tuurilla ensimmäinen meni alle vuodessa eli takuuseen.
-
on näitä Volvoja ollu 400tkm jossa alkuperäinen VVT-pyörä. Voi myös riippua miten usein öljyt vaihdettu.
-
Onko tämä oikea pyörä: https://www.ebay.de/itm/115433771592?hash=item1ae0639248:g:tagAAOSwFNVivrYJ&amdata=enc%3AAQAHAAAA4CpU7Ym9WzQCVsHnsaLxs1%2B5LD7UpulRnQ6n0eHEaF8384aLgdG2uTBPp%2BTpfrYKYgRQM6ejg18waOXhzjRk94KTh2NmVLdrQsukyilDaHqmG0u2U%2BRSqN9xQZrAAn4tqnl8VGOXaqDxvYTMDYNRQBGNxUq7uLdbc4jpwHph2u%2FjewK0Z1UJOOJ0ouu9L3NKlPSRi5qPf1XeOHt7MQOstbsjsRPeeEs5DtpyPeSU4YW9awofJQJ3cv1PFPd4NhOOYTFbOHRqQhNMWe3PEaF3SqaP%2FvRVeTOIFGV905T0fOId%7Ctkp%3ABFBM-M-Ph8lg
Ja jos on, niin onko ihmisillä kokemusta noista kiinalaisista pyöristä?
-
on näitä Volvoja ollu 400tkm jossa alkuperäinen VVT-pyörä. Voi myös riippua miten usein öljyt vaihdettu.
Turboissa ne normaalisti kestääkin, vapareissa ne on heikompia.
-
Turboissa ne normaalisti kestääkin, vapareissa ne on heikompia.
Mistäs tuo sitten johtuu, jos molemmissa on kuitenkin sama pyörä? Sijainnistako?