Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Ahis83480 - 26.02.2022, 22:20:03
-
Tänään se sitten tapahtui, vanha palvelija S80 2,4 (vm. 2004 / 450 000 km) bensa jätti tielle. Vesipumpun laakeri ilmeisesti poksahti. Ensin kuului välillä "räminää", jonka arvelin pellin tms. osumisesta runkoon tai pakoputkeen. Välillä ääni katosi. Sitten hitaassa ajossa kuului konehuoneesta kireä ääni, ilmeisesti laakeri hajosi. Tämän jälkeen ei enää startannut. Siihen jäi vanhus. Pukkasi samalla jäähdytysnesteitä ulos vesipumpun alueelta. Onko vastaavia kokemuksia ja ennakkoarvausta vaurioista?
-
99.9% varmuudella on jako hypännyt samalla ja venttiilit on osuneet mäntiin.
Vaihtokone jos auton haluat ajoon. Helpointa ja helpoin huoltaa se vaihtokone kun on irrallaan autosta.
-
Kiitos nopeasta vastauksesta. Autolla ei oikeastaan muuta kuin käyttöarvo eli lienee edessä luopuminen, jos venttiilit mutkalla tms. Pitää kuitenkin tutkia tarkemmin ensi viikolla. :(
-
Ehkä vois ottaa pelkän kannen irti ensin ja katsoa selviääkö venttiileillä vai meneekö ainakin kansi vaihtoon.
Jakohan siellä on sekasin
Nonii, hidashan mä. ::)
-
Mulla on diesel ja vesipumppu vaihdettu aina hihnanvaihdon yhteydessä. Vuosituhannen alussa oli vielä luottoa pumppuihin ja vaihtui joka toinen hihnahuolto, noin 250 tkm. Kauan tässä kesti?
-
Täytyi ihan tarkistaa kuiteista tämä asia. Jakopään hihna + vesipumppu vaihdettu 7.5.2018 ja silloin oli mittarilukema 338 000 km. Nyt vesipumpun hajotessa aika tarkkaan 450 000 km.
-
Villi veikkaus että on joku muu pumppu kuin volvo tai aisin. Aisinhan noi molemmat tekee