Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: DeeViis - 07.12.2011, 17:17:29
-
Motonetista sais suht edullisesti, verrattuna esim. biliaan 350e.. Minkälaista laatua lie nuo motonetin lämppärinkennot?
-
Katsoppa tuolta, sieltä löytyy muutakin kohtuuhinnoin ja toimitukset pelaa nopeasti. http://seekpart24.com/volvo/s60-00/2-4-d5-12139/heat-exchanger-100347
-
Mitähän eroa nuilla on muuta kuin hinta?
-
Samankokoiset näyttäis olevan, alkuperäinenhän on Behrin valmistama. Jos meinaa vaihtaa lämppärinkennon niin kannattaa välttää Nisessin kennoa kun se on vähän erimitoissa. Kannattaa ostaa samalla ne tiivisteet ja lukkosokat uudet, on nimittäin helpompi laittaa uudet sokat kun vanhat vääntyneet, saapi sinisentiskiltä eikä maksaa montaa euroa.
-
varaosa.fi sieltä tulee uusi. Onnistuukohan tuo vaihto tuosta soittimen reiästä? Ja mitähän sitä pitäis tietää ennenku alottaa? ::)
-
En tehny itse vaihtoa, mutta tällaset työvaiheet oli s80:ssä:
-konehuoneesta rintapellistä lämppärin vesiletkut irti ja valuttaa kennon tyhjäksi (paineilmalla loput tipat)
-kenno vaidetaan kuskin jalkatilasta eli keskikonsolin muovit pois niin että näet kennon päädyn
-rintapellistä tulee kaksi alumiinista putkea kennolle, ne pois
-rattiakselista piti irrottaa kaksi pulttia sieltä alapäästä niin saa sen nostettua pois edestä
-kenno lähti muistaakseni ihan vetämällä irti
-uusi tilalle
-uudet o-renkaat ja sokat kantsii hakea siniseltä
-kasaus päinvastoin
-
Ei onnistu soittimen reijästä.Aluksi kannattaa varata reilusti sanomalehteä ja pyyhkeitä, jotka laitetaan kennon alle ja lattialle. Kuskin jalkatilasta muoviirti, missä on jalkatilan valo, keskikonsolin suojamuovi irti, jarrupolkimen yläpuolelta jarruvalojenkytkin irti, lähtee työntämällä(automaattivaihteinen auto), kennoille menevistä putkista sokat irti, putket lähtevät irti varovasti vetämällä, kenno on kiinni yhdellä torksilla. Nyt kenno lähtee irti ja sitä varovasti muljuttamalla saa pois paikoiltaan. Työskentelyasento on akrobaattinen, huomaat sitten kun alat työstämään. Uudenkennonasennus sitten päinvastaisessa järjestyksessä, muista tarkistaa että kenno tulee tiivisti paikalleen ja asennusta helpottaa jos ostaa uudet sokat.
-
Ok kiitos tiedoista! :hello: On sitä akrobatiaa jo vähän harjoteltu kun piti vaihtaa lämmönsäätimen vivut :P
-
joo ei vuotanutkaan kenno, vaan konehuoneen puolelta se liitos, toinen putki on tiukka ja toinen ihan väljä holo, sieltä päässyt vettä valuman tulipeltiä myöten jalkatilaan. Taitaa olla Sinisen osa tuo letku missä on se muoviliitin päässä?