Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: volovomies - 07.12.2011, 19:22:12
-
Juu, eli auto on volvo 940 -98 ja koneena 230fk. Tyhjäkäynti on kylmänä ihan tasaista, mutta heti kun kone lämpenee, 4. sylinteri menee pimeäksi. Sitten kun nostaa hieman kierroksia, niin tuntuisi taas toimivan aivan normaalisti jokaisella sylinterillä... onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa? Tulpat ja tulpanjohdon vaihdoin, muttei auttanut. Mitäköhän kannattaisi seuraavaksi tehdä ??? Nyt alkoi myös moottorinelektroniikan vikavalo palamaan... Ja etukäteen kiitos mahdollisista vastauksista :)
-
Imuvuotoa voisi ehdottaa.
Koita ruiskia esim. starttipilottia sinne imusarjan tiivisteen suunnalle auton käydessä ja seuraile että hörähtääkö.
-
venttiilivälykset voi olla liian tiukat lämpösenä kun venttiili ja seeti on "kulunu" eli mittaa lämpösen koneen venavälykset.
taikka sitten legendaarinen kansipahvi on menny hukkuuko nestettä?
-
Ei oo nesteitä muuten menny, mut öljyä söi tuossa syksyllä ja sekin loppui, kun kaatoi kerran lisää öljyä. Pitääpä katsoa niitä venttiileitä ja tarkistella onko imuvuotoja :) ja jos ei homma näillä parane, ni kysellään sitten lisää tyhmiä kysymyksiä ;)
-
tarkoitatko lambdavaloa,sekö palaa? Kannattaisi lukea vikakoodit.
-
juu, lamba valoa meinasin ;) on vaan tällä hetkellä vielä hakusessa se vikakoodin lukija..
-
Varmaan se imuvuoto. Kylmänä ruisku antaa enemmän ainetta ja jaksaa käydä "lisäilmallakin". Oireet ainakin sopii.
-
juu, lamba valoa meinasin ;) on vaan tällä hetkellä vielä hakusessa se vikakoodin lukija..
Täällä on jotain juttua tee-se-itse lukijasta:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.0
-
tarkista öljytikku näyttääkö harmaalle, ettei ole öljyt ja vedet sekaisin.
-
Jos kansipahvi on mennyt, niin eikös silloin jäähdytysnesteessä pitäisi olla öljyä ???
-
kova paine paisuntasäiliössä myös kielii kannentiivisteongelmasta.
-
Kansipahvin "palaminen" voi tapahtua niinkin että seurauksena ainoastaan jäähdytysnestettä alkaa kadota palotilan kautta. Tällöin nesteet eivät "sekoitu". Voisi olla pytty pimeänä tuostakin syystä. Pakokaasun väri yleensä muuttuu valkoisemmaksi jos noin käy. Tuosta syystä saattaisi paine paisuntasäiliössäkin nousta.
-volvovlov-
-
En oo kyllä huomannu tähän mennessä mitään noista kansipahviin viittaavista oireita, mutta pitää silti tarkistaa :)
-
Kaikkiin ongelmiin löyty ratkasu :) imusarjantiiviste oli aika heikossa hapessa, ja sen ku vaihto, ni alko taas toimimaan :)