Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => Nelivetotekniikka => Aiheen aloitti: ville437 - 24.03.2022, 13:17:48
-
Auto oli tuossa kytkimen vaihdossa ja korjaamo sanoi että tuo kulmavaihteen holkki on todella ruosteessa. Ok tämä ei ole yllätys että tuo holkki vaatii korjaamista mutta miksi korjaamo alkoi puhumaan koko etuperän uusimisesta???
Neliveto siis toimii ihan mallikkaasti joten booriholkki ei ole päässyt pyörähtämään.
Tuossa kohtaa ymmärtäisin että ihan uudella holkkisarjalla pärjäisi korjauksessa. Voiko todella olla etuperä uusinnan tarpeessa?
Tämä on vähän ex-tempore ostettu vuoden 2005 V50 T5 AWD manuaali eikä nelivetojen tekniikasta ole oikein mitään kokemusta kuin mitä on palstoilta lukenut...
Muoks.
kyseessä kulmvaihde, ei etuperä.
sanoivat ettei ole pyörähtänyt mutta on päässyt liikkumaan ja mujannut booreja, sillä hilkulla ettei neliveto katoa..?
-
Kun kulmavaihteen boori on kulunut tai booriholkki pyörähtänyt tyhjää, ei kulmavaihdetta tarvitse vaihtaa vaan kunnostuttaa sen. Halvin vaihtoehto on purkaa ja laittaa akselinpätkä boorinvaihtoon.
-
Kun kulmavaihteen boori on kulunut tai booriholkki pyörähtänyt tyhjää, ei kulmavaihdetta tarvitse vaihtaa vaan kunnostuttaa sen. Halvin vaihtoehto on purkaa ja laittaa akselinpätkä boorinvaihtoon.
Onkohan tänäpäivänä mitään hintatietoja moisesta projektista ja vinkkejä korjauspaikoista?
-
Se kulmavaihteen akseli saattaa olla melkoisen kulunut, päästä näyttää että on ehjä mutta syvemmältä melko sileänä.