Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: 240_lintta - 08.12.2011, 15:08:45
-
Eli akkuvaloa vilkuttelee välillä ja joskus muitakin valoja.
Kone on 2,3l ruisku ja sähkölaitteita ei ole, eli laturina on varmaankin tuo Boschin 55A?
Joku puhu jotain että jännitteensäätimen vaihdolla saattaisi korjaantua, miten se vaihdetaan ja mistä tiedän mikä on oikea osa (tuolta motonetistä mitä kattelin..). Ja hommahan pitäs käydä niin että ostaisin ensiksi uuden säätimen, ajaisin tutun tallille ja vaihtaisin sen. Tällä hetkellä auto parkkipaikalla niin vähän paha rempata mitään.
Vai oiskohan helpoin laittaa koko laturi uusiks?
-
11-3018 200-s 8.81->93 jos Bosch hiilillä [1981 - 1993] 9.90 €. Kaksi ruuvia auki, entinen säädin pois ja uusi tilalle. Jos ei turboa , Webastoa ... edessä, niin hyvin mahtuu vaihtamaan ja aikaa vie sen 5min-... Riippuen siitä, kuinka saat uuden säätimen hiilineen entisen paikalle. Itse piti irrottaa harjoittelu mielessä vanhasta irto laturista säädin ja katsoa kuinka säädin saatiin takaisin paikalleen.
-
Jos vain hiilet on loppu ja haluaa päästä halvemmalla, irtohiilet maksaa muistaakseni alle 3e/pari mutta ne pitää juottaa kiinni
-
vilkkuuko ajovalot kierrosten tahtiin vai mittarivalot, jos mittarivalot niin laturi tai maatto vika, tarkista myös maajohtojen puhtaus ja kireys. Käy varaosa liikkeessä kysymässä, mittaisiko ne laturin ja akun kunnon jos et omista yleismittaria.
-
Entisestä jännitteensäätimestä hiilet aivan loppu ja se "diodi" vai mikä onkaan hävinnyt jonnekkin :idiot2:
Eli korjaantu jännitteensäätimen vaihdolla.