Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: V10850AUT - 29.03.2022, 18:35:44
-
Oli auto tänään Volvolla huollossa, koska luulin että jakopään stefa vuotaa. Ei vuotanut valitettavasti.
Vuoto imusarjan alla ja siitä heittää öljyä myös jakopäähän.
Alkoi pahenemaan huohottimen uusinnan jälkeen Volvolla.
Korjausarvio tuhansia, koska imusarja irroitettava ja kone otettava ulos moottoritilasta. Kahden päivän työ merkkihuollossa.
Onko todella näin ja auttaisiko jotkut Valvolinen öljyt tähän vuotoon?
Yleensä vuoto alkaa muualta kuin imusarjan alta.
Onko mitään enää tehtävissä kohtuu hinnalla?
-
Saako kuvaa vuotokohdasta ?
Jos imusarjan irroittaa, niin konetta ei tarvitse nostaa pois konehuoneesta..
-
Saako kuvaa vuotokohdasta ?
Jos imusarjan irroittaa, niin konetta ei tarvitse nostaa pois konehuoneesta..
Ei ole kuvaa, koska imusarjaa ei ole irroitettu Volvolla.
Ainoastaan öljyinen jakohihna vaihdettiin.
Jotenkin tuntuu oudolta tämä korjauksen hinta-arvio.
Tuhansia...
-
Ei ole kuvaa, koska imusarjaa ei ole irroitettu Volvolla.
Ainoastaan öljyinen jakohihna vaihdettiin.
Jotenkin tuntuu oudolta tämä korjauksen hinta-arvio.
Tuhansia...
Ei tuo mitenkään oudolta kuulosta, kerta kyseessä Volvon merkkihuolto. Ainahan se sininen huolto on kallista, onhan se asiakkaiden maksettava marmorilattioiden kiilto ja viihtyisät sohvat. Kysyhän jostain muualta kuin Volvolta arviota, tulee varmasti kuntoon huomattavasti edullisemmin.
-
Mitä moottorilohkoon pitää tehdä, että se pitää nostaa autosta pois? ???
Kannen tiivisteen välistäkö se vuotaa? Onko vitoskoneissa sama ominaisuus kuin vinokoneessa, että alkaa vuotamaan ulospäin vanhuuttaan?
-
Ei taas yhen kerran. Tässä taannoin korjasin yhden v70:sen, volvolle oli jo viety rahaa toista tonnia ja ei tullut kuntoon, noin 10€ osa vaihtoon ja jo toimi. Itsellä luotto mennyt jo aikaa sitten tuohon pajaan ja lähinnä siihen rahastukseen, joskus kuitenkin pakosta joutuu jotain pientä nippeliä hakemaan kun muualta ei saatavilla.
-
Asiansa osaava korjaamo korjaa tuon kuntoon, eikä sinne marmorille tarvitse mennä hakemaan kuin jotain osia..
-
Asiansa osaava korjaamo korjaa tuon kuntoon, eikä sinne marmorille tarvitse mennä hakemaan kuin jotain osia..
Ei oikein nyt vakuuta. Huohottimen klemmari oli löysällä ja lohkoon menevän putken alla kaikki märkää.
Nämä juuri vaihdettiin uuteen
Pitäisikö huohottimen letkun klemmari olla vain kevyesti kiristettynä?
Jos vuoto lohkoon menevien reikien alla, niin onko siinä jokin tiiviste.
Räjäytyskuva pitäisi nyt olla. s60 2.4t
Otin kuvan vaihdetusta huohottimesta lohkoon menevästä letkusta jonka alta alkaa öljyistä märkä lohko. Voiko juuri vaihdetusta huohotimesta lohkoon menevät letkut ajaa öljyä pitkin konetta maahan saakka vai mikä tiiviste tämän kohdan alla olisi?
(https://i.ibb.co/6BV4R0v/S6012.jpg) (https://ibb.co/6BV4R0v)
-
Kysäsepä sieltä pajalta missä tuo huohotus just vaihdettiin ja käske korjaamaan takuuseen.
Eikä sitä moottoria tarvi nostaa pois ellei se ole menossa vaihtoon.
Kai se kannentiivistekin voi alkaa vuotaan mutta mitä itselle tullut vastaan on vuoto ollut venttiilikannen välistä.
Valuttaa kyllä yleensä takapuolelle.
Kyllä se klemmari pitää kiristää ihan normaalisti.
Täs on nyt kyllä retkuunvetämisen meininki, hirvee työvelotus saadaan pikkuhommasta ja loppuaika puhutaan paskaa.
-
Kysäsepä sieltä pajalta missä tuo huohotus just vaihdettiin ja käske korjaamaan takuuseen.
Eikä sitä moottoria tarvi nostaa pois ellei se ole menossa vaihtoon.
Kai se kannentiivistekin voi alkaa vuotaan mutta mitä itselle tullut vastaan on vuoto ollut venttiilikannen välistä.
Valuttaa kyllä yleensä takapuolelle.
Kyllä se klemmari pitää kiristää ihan normaalisti.
Täs on nyt kyllä retkuunvetämisen meininki, hirvee työvelotus saadaan pikkuhommasta ja loppuaika puhutaan paskaa.
Paja oli ihan Volvon merkkiliike ja huohottimien klemmarit löysällä.
Venttiilikopan tiiviste näytti kuivalta ja vuoto on edessä imusarjan alla huohotinputkien kohdalla.
-
No sinne merkkiliikkeeseen sitten ja sanot että tehkää homma loppuun minkä alotitte.
Jos siitä oot maksanut niin ei kyllä kuulu itselle niitten jälkien korjaaminen.
Uhkaat niitä sosiaalisella medialla jos ei muuten. :)
-
No sinne merkkiliikkeeseen sitten ja sanot että tehkää homma loppuun minkä alotitte.
Jos siitä oot maksanut niin ei kyllä kuulu itselle niitten jälkien korjaaminen.
Uhkaat niitä sosiaalisella medialla jos ei muuten. :)
se tässä on vielä epäselvää voiko huohottimen letkuista tullä öljyä niin että koko lohko edestä märkä. Eikö vaikuttaisi silloin jo käyntiin jos noin kova vuoto.
-
se tässä on vielä epäselvää voiko huohottimen letkuista tullä öljyä niin että koko lohko edestä märkä. Eikö vaikuttaisi silloin jo käyntiin jos noin kova vuoto.
Kyllä sieltä tulee. Ei vaikuta merkittävästi käyntiin.
-
Eikös nuo lemmaritkin pitäisi olla puristettavaa, kertakäyttöistä mallia? Tavallinen ruuvattava lemmari löystyy ajan mittaan ja alkaa vuotamaan. Vähintäänkin oltava original ruuvilemmari, eikä halpa kopio. Huohotinboksi kannattaa (haurastumisen takia) uusia letkuineen about 250 tkm kohdalla ja *puhdistaa se lohkossa oleva öljypohjaan menevä aukko*, johon boksista tuleva öljyn paluuletku tulee kiinni. Ottaa ensin sen 3 cm:n pelti/muoviholkin pois. Usein lohkon aukko tukossa. Moni puhdistaa ja vaihtaa boksin itse, eli ei ole "tonnien remontti". 200 euroa jos varaa osiin, niin riittänee. https://www.youtube.com/results?search_query=s60+pcv Poorly designed... videon 9:58 kohdalla on lohkon tukossa oleva läpivienti.
-
Eikös nuo lemmaritkin pitäisi olla puristettavaa, kertakäyttöistä mallia?
On noi vidan mukaan niitä puristettavia, mut en nyt sanois, että niiden pakko olla ja tarvikehuohotinseteissä on ruuvattavat.
Tuliko se huohotuspuoli kuitenkin kuntoon, eikä kumihanska enää pullistu? Jarrukliinerillä paikat puhtaaksi, niin näkee vuotaako vaiko eikö. Ton huohotinrempan yhteydessä irrotetaan myös öljytikun jalka ja se on siellä jakopään puolella.