Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: nkm1998 - 30.03.2022, 19:31:46
-
Moikka,
Ilmeni otsikon mukainen ongelma, kun vaihdoin apulaitteidenhihnan sekä kiristimen?
Mitenkä tämmönen on voinut tuossa yhteydessä tulla?
Oli ohjainboxin kansi pois asennuksen aikana, jotta sain käden helpommin väliin, ettei siinä ois tapahtunu jotaki mikä sai tän aikaan? Vai voisko olla akku? Vai onko tosiaan niin, että tuo anturi nyt viallinen?
Akku oli irrotettuna asennuksen ajan ja kun yritin käynistellä nii ei enää lähtenyt ja antoi vikakoodiksi ECM-5200.
Edit: Niin ja unohdin mainita, että ajotietokone ilmoittaa "moottorin suorituskyky alentunut.." tms..
Ja kokeilin toisesta autosta ottaa apuvirtaa, mutta ei auttanut, joten akku ei kai ole syypää?
-
Mittaiisin akun kuitenkin, huono apuvirtaa vastaanottamaton akku tai löysät kenkien kontaktit voi vaikuttaa
Kokeillu piruuttain lähtisikö edes yrittämäån maffin piuha irti?
-
Vaikka tuo lambda- anturi olis sökö tai johdot saanu kipeää niin mun mielestä sen pitäis lähteä tulille ja käyttää perusasetuksia.
Tuohan on oikosulku virtapuolella tai anturi sökö. Tässä tapauksessa kallistuisin johtoihin.
Tarkista konehuoneen sulakkeet 4 ja 23.
-
Kiitos vastauksesta.
Pitää huomenna mittailla. Kenkiä heilutin ja kiristelin ja putsailin, mutta sekään ei kuitenkaan auttanut.
Auto kuitenkin toiminut ennen tätä hyvin ja aina lähtenyt käyntiin laakista, joten voisi kuvitella, että akun irrottamisella on jokin yhteys tähän vikaan? toivottavasti...
Navi, joka ei koskaan minun aikana ole toiminut niin lähti kuitenkin nyt toimimaan ?? :D
-
Vaikka tuo lambda- anturi olis sökö tai johdot saanu kipeää niin mun mielestä sen pitäis lähteä tulille ja käyttää perusasetuksia.
Tuohan on oikosulku virtapuolella tai anturi sökö. Tässä tapauksessa kallistuisin johtoihin.
Tarkista konehuoneen sulakkeet 4 ja 23.
Katsoin kyseiset sulakkeet ja ovat ok.
Kokeilin vielä käynnistellä, mutta ei ees meinaa lähtiä. Bensakaan ei haise vaikka pienessä tallissa olen ovet kiinni tällä hetkellä.. :-\
-
Mittaiisin akun kuitenkin, huono apuvirtaa vastaanottamaton akku tai löysät kenkien kontaktit voi vaikuttaa
Kokeillu piruuttain lähtisikö edes yrittämäån maffin piuha irti?
Ei tapahtunut muutoksia, kun käytin maf piuhaa irti..
-
Vikakoodin (ECM-5200) perusteella kampiakselin pyörintänopeus-anturi ei saa tietoa ja sen takia ei lähde käyntiin:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=48482.0
Olisko mahdollisesti ecun luona liitin-kampa päässyt liikahtamaan, vaikka sitä ei saa ilman erikoistyökalua auki ?
-
Ei se akun kenkien irtikäyttö itsessään remontin aikana kyllä mitään hajota, sen verra ollut irrotettuna akku tainkengät pitempiäkin aikoja.
Vidan perään jos lähellä joltain löytyisin ja viitsisi lukea.
Jos bensaakaan ei anna niin kuten yllä antureista kampuran asentotunnistin ja ajonesto taitaa sen estää. Mutta arvalla ei kannata mitään uusia kallitakin osia alkaa vaihdella joten ensimmäiseksi vidaa ehdotan.
-
Juu, vidalla kannattaa lukea mitä siellä on..
-
Vikakoodin (ECM-5200) perusteella kampiakselin pyörintänopeus-anturi ei saa tietoa ja sen takia ei lähde käyntiin:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=48482.0
Olisko mahdollisesti ecun luona liitin-kampa päässyt liikahtamaan, vaikka sitä ei saa ilman erikoistyökalua auki ?
tota ajattelin itsekkin, että jos tönässy kädellä sitä jotenkin, että liikahtanut tms? tiedä sitten..
-
Juu, vidalla kannattaa lukea mitä siellä on..
Mistähän mahtais joku ukko löytyä, että tulis tänne ne lukemaan :D
Ei näyttänyt tuo asentotunnistimen anturi olevan kovin kallis, että jos ei vidaa saa käyttöön ni joutunee kait raaputtamaan yhden arvan ja kokeilemaan josko sillä korjaantuis
-
Paikkakunta missä auto auttanee selvittämään lähimmät vidat, pääkaupunkiseudulla ja turun suunnalla ainakin muistelen noita olevan
Ps vida avittas selvittämään onko anturivika vai tieto muuten ei kulje.
Voi olla ihan joku liitin löysällä tai johtosarjavikakin jos touhutessa olisi johtosuoja taipunut ja hauraitan johtoja sattunut murtumaan. Ollut esim tuossa mun S40 aikoinaan tulppien vaihdon jälkeen käyntiongelmia ja uusittu puolakin mutta löytynyt oikea vika oli simppeli eli 5cm päästä liittimeltä murtuneita johtoja puolan johtosarjassa ja lisänä vielä huonokuntoinen löysä liitin.
-
Paikkakunta missä auto auttanee selvittämään lähimmät vidat, pääkaupunkiseudulla ja turun suunnalla ainakin muistelen noita olevan.
satakunnassa sijaitsee, tarkemmin rauman seudulla.
-
Itse olen turussa niin ei auta tässä kohtaa. Joku ketju missä olis laitteiden omistajia ja paikkakunta vois olla paikallaan, yhteyttä vois ottaa sitten vaikka yv:llä.
-
Itse olen turussa niin ei auta tässä kohtaa. Joku ketju missä olis laitteiden omistajia ja paikkakunta vois olla paikallaan, yhteyttä vois ottaa sitten vaikka yv:llä.
Saabklubil ollut vuosia lista jossa kenellä ja missä (lisänä karttakin) löytyy sen sisällepääsyyn vaatima Tech.
-
Noniin päivitystä tähän.
Lähti tänään lyhyen sahauksen jälkeen käyntiin ja käy nätisti ja vikakoodikin poistui kun auto kävi hetken aikaa.. tarkkaillaan tilannetta, jospa oli vaan jokin hetkellinen häiriö tms.
-
Jos kysyt asiantuntijoilta niin ei ole mitään hetkellistä häiriötä, on vain häiriö tai sitten ei.
Itse en ole asiantuntija mutta näin mulle joskus kerrottiin.
Toivotaan että pelittää, pidä köysi mukana. O0
-
Juu, pidetään peukkuja että toimisi. Kuten yllä jo todettu niin varautua kannattaa vaikka köydellå ja virtakaapeleillakin sillä pessimisti ei pety.
-
Jos kysyt asiantuntijoilta niin ei ole mitään hetkellistä häiriötä, on vain häiriö tai sitten ei.
Itse en ole asiantuntija mutta näin mulle joskus kerrottiin.
Toivotaan että pelittää, pidä köysi mukana. O0
Jep jep, kyllä näissä saa aina olla köysi, kaapelit ja työkalupakki takakontissa ;D
-
Jos on maksanut jäsenmaksun 2022, niin näkyy myös Clubiosio jossa on topic Clubin tiepalvelu-yhteystietoja. Siellä on vapaaehtoisia lukijoineen sikäli kun yhteystiedot on kurantit. Vida on vähän kyllä niinkuin pakettiauto että kavereita omistajalla riittää ;)
-
Päivitellääs lisää.
Tänään sain öljyt vaihettua ja tallin siivottua ja valmiina lähtä koeajolle, mut ei taaskaan käynistynyt lainkaan ;D eli kyllä se niin on, että joku vika lienee siinä rpm- anturissa ehkäpä? Tai akussa?
Tarvinee hakea uus yleismittari jostain kun nykynen ei pelittänyt ;D
EDIT: Tällä kertaa polttoaine haisee, kun aiemmin ei haissut tai sitten oli nenä tukossa. :P
Oliko niin, että täällä oli jossain joku keskustelupalsta mistä vois kysellä vidan omistajia?
-
Clubiosiosta löytyy tiepalvelu ja halvalla pääsee sisään https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=131020.0 , mutta eipä tuossa listassa mainita muuta kuin vikakoodinlukua, joten en tiedä moniko on vida. Sit se vida piti ainakin joskus olla aito, eikä kiinalainen piraattikopio, että siitä sai täällä mainita.
Tossa pitkässä ketjussa on ihmetelty noita lukijoita noin yleisesti https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=212.0 ja on siellä joku kyselly maksua vastaan lukuakin.
-
Jos se vielä käynnistyy joskus niin aja suoraan volvolle ja otata koodit ja viat.
-
Jos se vielä käynnistyy joskus niin aja suoraan volvolle ja otata koodit ja viat.
Näin tarvii varmaan tehdä ;D