Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Jaoksa - 02.04.2022, 20:32:25
-
Onko kellään kokemusta, kun B5244S koneella olevasta kun paikallaan ottaa kierroksia kiitettävästi, tyhjäkäynti ok, liikkeelle lähdön jälkeen tuntuu voimattomalta, kierrokset nousee hitaasti jopa 4500rpm paikkeille ja kiihtyy hitaasti 80-100 km/h nopeuteen sitten tasakaasulla alkaa nykimään. VIDA lla ei minkäänlaisia vikakoodeja ,imuvuotoja ei havaittavissa, läppäkotelo putsattu, pa-suodatin uusittu, tulpat vaihdettu "alkuperäisiin" ... alkaakin mielikuvitus olla vähissä.
-
Onpa paha. Ainoo mikä ei anna koodia on jos katti on tukossa. Paljo ajettu?
-
Onpa paha. Ainoo mikä ei anna koodia on jos katti on tukossa. Paljo ajettu?
Mittarissa 345tkm , aiempi uusinut katin (Motonet-malli) parivuotta sitten, koettu sulkea tuo mahdollisuus mutta eihän noista tiedä kun rouvashenkilö ajellut ..
-
Koita imm töpseli irti? Koodihan siitä tulee mutta sulkee sen pois. Joskus ollut ettei heti tule siitäkään vikailmoa...
-
Koita imm töpseli irti? Koodihan siitä tulee mutta sulkee sen pois. Joskus ollut ettei heti tule siitäkään vikailmoa...
IMM:n pistoke irrotettu, vaikutti käyntiin ja ilmokin tuli joten pitäisi sekin toimia,
-
Koititko oikein ajaa töpsä irti?
-
Koititko oikein ajaa töpsä irti?
Kyllä on koitettu ajaa sekin irti ... samoin pakoputkea otettu irti muttei katista ...
-
Paha on. Bensan paine mua kiinnostas. Tyhjiltään ärjyy, mutta voimaa ei anna ku tarvittas. Se bensan saanti? Ja miksi ihmeessä katti on tarvinnu vaihtaa noin vähän ajettuun? Mää ihmettelen kauhiast.
-
Onkohan jakopään ajoitukset kohdillaan? Sylinteritäytös jää vajaaksi ja potkua puuttuu jos imunokka muutaman pykälän pielessä.
-
Tämä asia tullut mieleen koska hihna on uusittu nelisen vuotta sitten jossain korjaamolla eikä autolla ole tuon jälkeen pahemmin ajettu (tämä hankittiin syksyllä) ... huomenna vaihtuu jakopään kilkkeet ja samalla katsotaan nokkien asennot joten sitten on jakopää kunnossa iänkin puolesta. Sitten täytyy mittailla pa-paineet.
Huomenna onkin jaon kanssa viisaampa.
-
Paha on. Bensan paine mua kiinnostas. Tyhjiltään ärjyy, mutta voimaa ei anna ku tarvittas. Se bensan saanti? Ja miksi ihmeessä katti on tarvinnu vaihtaa noin vähän ajettuun? Mää ihmettelen kauhiast.
Juu tuota itsekin ihmettelin kun katselin autossa olevia kuitteja , muistaakseni ajoittui hyvin hihnan uusinnan aikaan joten ajoitus hiipi mieleen ...
-
Tarkasta puolat. Koodikin voi vidalla näkyä sytytyskatkoksina / laskurissa, mutta ei sytytä häiriövaloa, näitä on tullut vastaan.
-
No mites se jakopää oli?
Vai onko ilmanputsari vaan niin paskanen tai joku siiseli tehny pesän ilmanotto putkeen.
(https://i.ibb.co/dJmPDCM/images-1.jpg) (https://ibb.co/dJmPDCM)
-
No mites se jakopää oli?
Vai onko ilmanputsari vaan niin paskanen tai joku siiseli tehny pesän ilmanotto putkeen.
(https://i.ibb.co/dJmPDCM/images-1.jpg) (https://ibb.co/dJmPDCM)
Jakopää oli ok, nyt sekin on jälleen uusittu kun ikäkin oli täynnä. Suodatin on heti uusittu ja imuputki tarkastettu ... ei ollut pesää eikä muita karvapalloja ;D .
Kokeiltiin puhaltaa katin läpi ... ei ilma kulkenut läpi vaikka kuitin mukaan oli ikää vain 3v. / 28000 km, vaihdoin uuden , vielä en ole kokeillut ajaa uusinnan jälkeen.
-
Tarkasta puolat. Koodikin voi vidalla näkyä sytytyskatkoksina / laskurissa, mutta ei sytytä häiriövaloa, näitä on tullut vastaan.
Vidalla ei näkynyt mitään erikoista ...
-
Onpa paha. Ainoo mikä ei anna koodia on jos katti on tukossa. Paljo ajettu?
No niin , jakopää uusittu , nokat oikeassa asennossa, lopuksi koetettu katin puhaltamista läpi ... -19 vaihdettu ja 28tkm ajettu ja oli tukossa. Katti uusittu WALKER-malliin, nyt toimii hienosti.
Kiitos vastauksista ! -H-