Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Antza99 - 08.04.2022, 09:53:15
-
Moikka, minulla on noin 420000 tuhatta ajettu volvo s60 bentsiini koneella ja nyt se ei mennyt leimasta läpi. vikana oli pakokaasujen puhdistusjärjestelmän vikavalo ei toimi. Siksipä kysyn teiltä neuvoa että onko semmonen itse mahd. vaihtaa?
-
Moikka, minulla on noin 420000 tuhatta ajettu volvo s60 bentsiini koneella ja nyt se ei mennyt leimasta läpi. vikana oli pakokaasujen puhdistusjärjestelmän vikavalo ei toimi. Siksipä kysyn teiltä neuvoa että onko semmonen itse mahd. vaihtaa?
Vikakoodien luvulla on hyvä aloittaa vian haku..
Tässä tapauksessa saattaa olla kyseessä se normaali vikakohde, eli mittaristovikaa vois epäillä.
-
Mittaristo irti ja senkun vaihtaa vaan sen polttimon. Kunhan löytää oikeanlaisen tilalle. Tyyppiä en muista, kyllä se löytyy vaikka kookkelilla tai joku kertoo sen tässä.
Jos ainoa vika on tuon valon pimeneminen niin ei ehkä mittaristossa vikaa. Kokeile. :)
-
Mittariston polttimot vaihdettu pariin otteeseen, mittaristo muuten pelittää aivan normaalisti mutta tuo yksi ainoa valo ei lähde palamaan hmh
-
Päästöarvoissa ei ollut katsastuksessa mitään ongelmaa? Mulla oli kerran auto josta jobbari oli eliminoinut päästöjen vikavalon.
-
Hommaa jostain kokeiluun käytetty mittaristo, tulee halvemmaks kuin korjauttaa jossain tunnetussa firmassa.
Korjaushinnat n. 160-200€.
Tosin joku pätevä elektroniikkakorjaaja vois sen halvalla tsekata kun on noin tarkka vikakohde.
-
Mispäin maata on tarve?
-
Päästöt oli ok, käytetty mittari löytyy mutta mietityttää se että pitääkö siihen tehdä jotain "data" siirtoja toisesta toiseen ::)
-
Koodaamatta jää isoimmat kilsat voimaan ja saattaa tulla mittarin vaihdosta hiljainen vikakoodi.