Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: rikkevolvo - 08.12.2011, 23:01:58
-
elikkäs tuo b200e nii tuntuu niin pirun tehottomalta ainakin kun veljen b200k:n kanssa lähtee valoista niin tuo b200e jää aika reilusti jälkeen vaikka tietääkseni tuo e on tehokkaampi kuin k? nyt viisaammat kertoo mistä voi johtua ? kierrosmittarissa on kyllä jotain on gelmaa ei näytä lähellekkään oikein voiko tuo vaikuttaa asiaan? apua! :'(
-
minkä vuotinen auto on? Mitä se kiekkakello kertoo jos kerta temppuilee? Sytkä ongelma, lyö varmaan läpi, tarkista sytkä osat. Missä jakajan kansi lohkossa vai venakopan päässä?
-
740 b200e:ssä kannen päässä. Joo ensin kannattaa tietenki katsoa kaikki "perusjutut". Eli jos ei ole tietoa millon viimeksi tulpat ym. sytkäosat vaihdettu niin kannattasi vaihtaa, joka tapauksessa. Polttoainesuodatin olisi kans hyvä vaihtaa joskus.
-
Voi olla hall anturi menossa jakajasta. Tarkista että molemmat b-pumput pyörii ja että suodatin ei ole tukossa.
Tuolla jotain hallista... http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=60666.0
-
Tarkasta nyt sitten vielä ne jarrutkin ettei makaa joku jarruista päällä ;)
-
oon vaihtanu tulpat ja imusarjan tiivisteen ku se falskas en muuta oo kerinny vaihtaa ja auto on 89
-
ja siis kiekka kello näyttää esim kun on 5 vaihde ja 100 vauhtia niin kierrokset noin 1000-1200
eikä tunnu nousevan muutenkaan
-
avaa ja puhdista se virranjakajan kansi, voi olla moottoriöljyä siellä ja muuta kivaa. Onko vm.89 hall-anturia?
-
Jos on B200E niin on.
Moottorivaihtoehdot Suomessa:
Iskutilavuus cm3 Teho hv, polttoainejärj. Vuodet
1986 OHC (B200K) 103 kk 84-89 (740 GL)
1986 OHC (B200F) 109-111 MPi (kat) 89-92 (740 GL)
1986 OHC (B19E) 117 MPi 84 (740 GLE)
1986 OHC (B200E) 118-121 MPi 84-89 (740 GLi/GLE)
1986 DOHC 16V (B204E) 139 MPi 88-89 (740 GLT)
1986 OHC (B19ET) 145 MPi Turbo 84 (740 Turbo)
1986 OHC (B200ET) 158-160 MPi Turbo 84-89 (740 Turbo)
2316 OHC (B230A) 112 k 84-86 (740 GL)
2316 OHC (B230K) 116-117 kk 86-88 (740 GL)
2316 OHC (B230F) 116 MPi (kat) 88-92 (740 GL/SE)
2316 OHC (B230FT) 156 MPi Turbo (kat) 88-89 (740 Turbo, 760 Turbo)
2316 DOHC 16V (B234F) 155-159 MPi (kat) 88-90 (740 GLT)
2316 OHC (B230FT) 165 MPi Turbo (kat) 89-90 (740 Turbo, 760 Turbo)
2316 OHC (B23ET) 173 MPi Turbo 82-85 (760 Turbo)
2316 OHC (B230ET) 182 MPi Turbo 84-88 (740 Turbo, 760 Turbo)
2849 OHC (B280F) 147 MPi (kat) 88-90 (760 GLE, 780)
2849 OHC (B28E) 156 MPi 82-88 (760 GLE, 780)
2849 OHC (B280E) 170 MPi 87-88 (760 GLE)
2383 OHC (D24) 82 D 84-89 (740 GL)
2383 OHC (D24T) 109 TD 82-92 (760 GLE, 740 GL)
2383 OHC (D24Tic) 122 TD 86-90 (760 GLE, 740 GLE)