Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: maamies - 15.04.2022, 17:48:55
-
Välillä sammuu voimaakkaasti jarruttaessa vaikka kytkin pohjassa. B230ft.
Edit. Riittää kun kytkimen painaa pohjaan reippaan kiihdytyksen jälkeen.
-
Bensapumpun releen voisi tarkistaa.
Ei ole tosin riippuvainen jarrutuksesta tai kytkimestä, mutta aiheutti aikoinaan satunnaisia välikuolemia allekirjoittaneen automaatissa.
-
Rele on hiljan vaihdettu.
-
Rele on hiljan vaihdettu.
Ei tuo siihen liity onko se ehjä vai ei.. Miten se sammuu?
Sammuuko se myös pelkällä kytkimen painamisella? Siis liittyykö sammuminen nimanomaan jarrutukseen, vai onko tuollainen voimakas jarrutus ainoa tilanne jossa nopeasti jalka siirtyy pois kaasulta ja painat kytkintä? Jos painat kytkimen pohjaan/vaihteen vapaalle ja annat käydä tyhjäkäyntiä ja sitten jarrutat voimakkaasti sammuuko/meinaako sammua?
-
Mahtaako muuten samaan liittyä äkillinen sammuminen reilumman kaasunannostelun jälkeen kaasu nostettaessa? On ollut vähän semmosia elkeitä tuon 230FT tomaatin kanssa...
-
Elikkä sammuu kun reippaasti kiihdyttää 1,2,3 ja painaa vaan kytkimen pohjaan. Kierrokset tippuu nollaan.
-
Toimiiko nopeusmittari ja onko kaikki osat vakioita?
-
Mittari toimii ja ainut normaalista poikkeava on kartiosuodatin.
Onko muuten tankkipumpuissa eroa vaparin ja turbon välillä? Yksipumppu järjestelmä.
-
Bypassi ei toimi tai on tulpattu/laitettu dumppi.
-
Tää on tää peruskysymys, onko akku ollut irti ? LH hukkaa säädöt ja hakee uusia, minulla lopetti sammuilun kun oli muutamia päiviä ajeltu.
-
No kyseessä rojekti josta otan kyllä akun irti aina kun en käytä tai muuten tarvitse sähköjä. Ajotkin ollut aina lyhyitä pätkiä. Tsekkaan kuiteskin noit edellämainitut.
Tätä tämä on bensavehkeistä tietämättömyys.
-
No LH jetronic palaa aina perus asetuksille kun käyttää virrattomana
-
Nii, se opettelee korjaamaan ongelmaa jota ei pitäisi lähtökohtaisesti ollakkaan. Kyllä pitäisi toimia ihan kylmiltäänkin.
Yleensä kaksi asiaa tekee tuota. Joko Lh ei saa nopeustietoa jolloin tyhjäkäyntiventtiili ei aukea ajon ajaksi. Tai sitten tvs:n veikkaama bypass / dumppi joka sotkee ilmamittauksen kun nostaa kaasun.
-
Tein nyt puhallus/imutestin ja molempiin suuntiin ilma kulki. Kalvossa ainakin pintakerroksessa halkeamia, mutta ainakaan vesi ei tullut läpi. Mistähän vois kysellä garretin kalvoja? Kyseessä on T25.
-
Voisko tuohon vaikuttaa jos boxi on vaihtunut automaatista manuaaliautoon?
Vai antaako autom ecukin tietoa tuollaiseen tilanteeseen, liittyy varmaan tuon nopeustiedon saantiin?
Jos vika alkanut äskettäin niin ei varmaan liity tuohon.
En minä näistä tiiä mutta kaikkee tulee väsyneenä mieleen. *nuqquun->
-
Boxit on manuaalista.
Tollasen setin tilasin 271801.
-
Vaihdoin kalvon ja nyt näyttäisi toimivan.