Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: juhahei - 26.04.2022, 12:29:12
-
Terve!
Katsastus hylkäsi päästöjen vuoksi arvo piti olla alle 0,3 ja päästöt näytti 0,44.
Muuten muut arvot meni reippaasti läpi.
Harmi vaan että katin löytyminen on kiven takana. Ja uuden hintakin vajaa 1200€!
Oisko kellään tietoa, mistä tuollaisen katin saisi? Tarvikehalpikset jo kerran kokeiltu, huonolla menestyksellä :(
Tai jos jotain kikkaa, millä saisi päästöt oikein katsastukseen....
"OEM numero olisi 8603014 ja se vaikuttaisi oikealle tuotenumerolle.
Volvoltahan sitä ei ole saatavilla." Tuommoinen vastaus tuli siniseltä.
Kiitos etukäteen.
T. Juha
-
Unohit sanoo millä koneella tuo on.
Motonetissa on muutama vaihtoehto mutta kyllä kunnollinen race katti pitäis toimia.
Niillä satasen kateilla ei oikeen tee mitään, ainakaan bilteman, kokemusta on.
-
Onko varmasti katsottu koneen letkut läpi? Eli alipaine ja ahtoletkut. Tuppaa tuo kumi 22v iässä olemaan aiia heikossa voinnissa.
Race katti toimii oikein hyvin.
Unohit sanoo millä koneella tuo on.
Koska awd niin 2.5T. Mk1 ei ole saanut awd:tä muulla koneella.
-
Elikäs se on se matalapaineturbo 190 hp.
Eikös se ollu 2.4T? Tilavuus tosin 2.435 cc, kun 2000 malli. B5244T
97-99 2.5T, 5254T.
2.5T wanhaa moottoria, 2.4T uuden sukupolven kone. :o
-
Koska awd niin 2.5T. Mk1 ei ole saanut awd:tä muulla koneella.
Kuis S/V70 R awd? No, kysyjä olisi ehkä Ärrän maininnut :)
-
Volvo on S70 Sedan 2435 A 193hp B5244T
Letkut yms on katsottu.
Mitkä race katalysaattorit käyvät ko. moottoriin?
Linkkejä kiitos.
-
Moi taas.
Oisko kellään tietoa, kuka nämä katti hommat osaa ja tietäis asiasta jotain??
-
Mistään en mitään tiedä,mutta en millään jaksa uskoa,että KATti olis lopussa tuon ikäisessä Volvossa.Paljonko ajettu? Ylempänä jo ehdotettiin alipaine- ym. letkujen tarkistelua ja imuvuotojen mahdollisuutta.Kannattaa lähteä savottaan ensiksi siitä sen edullisimmasta päästä; sytytystulpat,puolat,ilmansuodatin,huohotusjärjestelmä,kenties lambda(t)? Pienempiä pakkovaihteita päälle ja hieman sikapoljentaa isolla tiellä,sitten suoriksi johonkin korjaamolle ottamaan päästölaput.Luulisin,että lukemat asettuu tuolla reseptillä.
-
Niin tai ajaa tankin lähes tyhjäksi ja tankkaa e85 ja mittaukseen. Sitten taas normibensaa päälle.
Mutta noinhan ei saa tehdä. :nohnoh ;D
Johonkin korjaamolle vaan kyseleen kuka alkaa hitsihommiin että saa katin paikalleen.
Kyllä se katti vaan voi mennä loppuun 22 vuodessakin.
Jos vaihdatat jossain niin vaadi vanha itselles, siitä voi saada monta sataa kierrätyksessä. Itse sain koko uuden putkiston katteineen päivineen vanhasta romukatista saaduilla rahoilla.
https://retekokat.fi/
-
Menee kyllä hemmetin laihalle jos etanolia tankkaa.. Mun mielestä noin uudet autot ei mee enää läpi jos pahaati laihalla käy.
-
Pistää fifti sixti ja kokeilee kun ei ollu paljosta kiinni.
Wanha 98 malli ässä sai päästöt noin, ei siinä kyllä voimaa ollut. :D
-
Kuis S/V70 R awd? No, kysyjä olisi ehkä Ärrän maininnut :)
Ässää ei ollut R-nelikkona ;)
Motonetissa on muutama vaihtoehto mutta kyllä kunnollinen race katti pitäis toimia.
Niillä satasen kateilla ei oikeen tee mitään, ainakaan bilteman, kokemusta on.
Ainakin tuolla Bilteman 3" urheiluauton katalysaattorilla (79-805) on tullut leimattua useita turbovolvoja niin etu- kuin takavetoisena. Ei mitään ongelmaa koskaan. Kyllä ehjä tuollainen menee 200cell katilla päästöistä.
Noihin ihan halpiksiin ja 100cell katteihin en ota kantaa.
-
Näin on.
Mulla oli T5 mallissa tuo https://www.biltema.fi/autoilu---mp/auton-varaosat/pakoputket-ja-tarvikkeet/katalysaattorit/katalysaattori-bensiiniyleis-2000036965
CO 0.9 huiteissa tilasin skruvatilta mallikohtaisen, CO 0.00.
Toisin sanoen reilu satku hukkaan ja turhaa työtä. En suosittele ainakaan tuota mallia biltsusta! :knuppel2:
-
Moi.
Enemmänkin nelikolle sopivuus on tullut ongelmaksi ja katin kestävyys noille tehoille.
Tuolta biltemasta kyl mitään löydy.... :nohnoh
Niin , ja mittarilukema on 264 tkm
-
Kyllähän katti nyt nuo tehot kestää kun on kunnollinen.
Mitäpä jos ajat oikein rankasti jonkin matkaa ja koitat mittauttaa jossain muualla?
Yks vaihtoehto on että laittaa sinne toisenkin katin niin eteen kuin mahtuu ja maailma pelastuu!
-
Kilpakatin laittoivat Sinisellä, ja katsastuksessakin meni läpi. <Kippis>
-
Olisko ne vaan ne venttilivarren kummit sittenkin. :o